• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Snösport

Jag hade bättre resultat med lägre dos menopur än högsta dosen...också konstigt men så är det ganska ofta sa läkaren.  

• Zinfandel
    Lumix skrev 2011-03-09 15:00:54 följande:
    Då kan ju jag krångla till det lite till och säga att jag tog 300 Gonal-f och 150 Menopur.......
    Våra kroppar är så olika, jag tror inte vi får glömma det. Vad som funkar för en person funkar inte alls för en annan....
  • Snösport

Pratat med läkaren nu    Du är välkommen igen , kom inte och säg att du inte blev gravid denna gången sa han ...förstår inte alls sa han då jag tydligen hade extremt bra ägg 2 st i mej och mina 2st  7 celliga som odlades vidare blev tydligen en av dem blastocyst fast den inte var frysbar(de skrev de inte i brevet)...så vi får se vad som händer hos hokuspokus läkare i Sundsvall för jag har inget att förlora på att gå dit iaf.
    80% brukar det vara äggets fel men tror inte alls det är det som är mitt problem sa han så jag fortsätter tro på mirakel ett tag till!!     Ska kontakta IVF igen när jag vet vad jag får för behandling hos hokuspokusläkaren så vi ev kan planera för ett försök till....ska bara hem och räkna lite grejjer vio kan sälja..hmm..extrabilen borde ge ngn tusenlapp.

Vi lär nog ses i maj/juni om inget händer innan dess...borde försöka slappna av från FL ett tag och bara njuta och träna och må väl och åka mina dagar av skidåkning i mars-april..han tyckte det var ok att vila lite så du mår så bra som du gjorde nu under detta försök...bara medhåll och inget om ålder mm. GLAD trots allt för min kropp mår bra och de verkar verkligen tro jag kan lyckas med de få äggen jag ändå fått !!   
    Hoppas bara jag får till sådana ägg fler ggr!   Håll tummarna för mej ett tag till då!

Kram kram alla modiga kämpar!!

• Inanna Li
    Sunseed skrev 2011-03-09 14:49:26 följande:
    Det lät bara så jäkla mycket med dosen. Skrattande Jag tänkte om jag är ytterst svårstimulerad eller så. Men, jag har alltid varit sådan som person - allt eller inget. Haha
    Det gör ju inget om man är lite "svårstimulerad" om en högre dos ändå ger ett jättebra resultat.
  • Inanna Li
    Lumix skrev 2011-03-09 15:00:54 följande:
    Då kan ju jag krångla till det lite till och säga att jag tog 300 Gonal-f och 150 Menopur.......
    Våra kroppar är så olika, jag tror inte vi får glömma det. Vad som funkar för en person funkar inte alls för en annan....
    Absolut! Alla funkar olika!
  • Sunseed
    Snösport skrev 2011-03-09 15:31:17 följande:
    Pratat med läkaren nu    Du är välkommen igen , kom inte och säg att du inte blev gravid denna gången sa han ...förstår inte alls sa han då jag tydligen hade extremt bra ägg 2 st i mej och mina 2st  7 celliga som odlades vidare blev tydligen en av dem blastocyst fast den inte var frysbar(de skrev de inte i brevet)...så vi får se vad som händer hos hokuspokus läkare i Sundsvall för jag har inget att förlora på att gå dit iaf.
    80% brukar det vara äggets fel men tror inte alls det är det som är mitt problem sa han så jag fortsätter tro på mirakel ett tag till!!     Ska kontakta IVF igen när jag vet vad jag får för behandling hos hokuspokusläkaren så vi ev kan planera för ett försök till....ska bara hem och räkna lite grejjer vio kan sälja..hmm..extrabilen borde ge ngn tusenlapp.

Vi lär nog ses i maj/juni om inget händer innan dess...borde försöka slappna av från FL ett tag och bara njuta och träna och må väl och åka mina dagar av skidåkning i mars-april..han tyckte det var ok att vila lite så du mår så bra som du gjorde nu under detta försök...bara medhåll och inget om ålder mm. GLAD trots allt för min kropp mår bra och de verkar verkligen tro jag kan lyckas med de få äggen jag ändå fått !!   
    Hoppas bara jag får till sådana ägg fler ggr!   Håll tummarna för mej ett tag till då!

Kram kram alla modiga kämpar!!
    JAA! Heja dig!
    Klart att du ska på't igen framöver och jag håller definitivt med dig.. Njut av livet och gör roliga saker. Vi kan väl tumma på att vara ruvare framåt maj-juni och gravida någon vecka efter det? Skrattande
  • Inanna Li

Snösport - Vad otroligt bra din läkare verkar vara. Skönt att han inte skyller allt på gamla ägg. Heder åt en sådan man Glad! Hoppas du får en härlig period med mycket träning och njutaliv. Efter besöket i Sundsvall kan du ju fundera på hur ni ska gå vidare med ev en ny IVF. Ha en härlig vår nu! Kram på dig Hjärta!

• Snösport

Tack innan...nä behöver även fokusera mer på jobbet så jag inte är så disträ som jag känner jag är ibland. Vill ta nya tag så då kräver förändring liksom....hoppas också ev sockret har med det att göra...kan ju alltid hoppas på mirakel!

Kommer kolla in lite då jag ju vill  följa och hejja fram din mage också.
    Ska hålla mej i bakgrunden .. kram och lycka till så hörs vi senare!!

• Inanna Li
    Snösport skrev 2011-03-09 16:04:02 följande:
    Tack innan...nä behöver även fokusera mer på jobbet så jag inte är så disträ som jag känner jag är ibland. Vill ta nya tag så då kräver förändring liksom....hoppas också ev sockret har med det att göra...kan ju alltid hoppas på mirakel!

Kommer kolla in lite då jag ju vill  följa och hejja fram din mage också.
    Ska hålla mej i bakgrunden .. kram och lycka till så hörs vi senare!!
    Tack! Härligt om du hänger kvar i bakgrunden och hejar på min framtida Gravid!
  • Zinfandel

Snösport: men det var ju verkligen ett bra utlåtande & samtal - då producerar ni ju bra embryon!! Jag skulle egentligen också vilja hålla mig härifrån men kan inte eftersom jag dels vill veta hur det går för alla som man nu "lärt känna" och dels för att man vill ha all ny info som kommer... Så jag hänger kvar tills det är dags igen Flört Du kan väl skriva nåt ibland.. (särskilt när du varit hos Ludmila)? Skäms

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?