• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-03-10 14:35:34 följande:
    Innan68: Skillnaden lär ju bli att ägget fäster och håller sej kvar hela vägen ...det kommer bli skillnaden denna gången för dej!!!!!!
    Kram vännen!
    Tack kära vän! Jag får hoppas på Plus Gravid Baby i denna ordning lagom till jul!
  • Snösport

Innan: låter ju toppen med julbebis!!
    ...ska bara avsockra mej totalt och komma på en lösning på vad som kan vara fästproblemet i min livmoder...öööh, känns lite jobbigt då inget fel har hittats i mej samtidigt som jag är glad att äggen nog är topp bra så det ev kan gå av sej själv hemma om vi visste vad som kan åtgärdas...hmm....hoppas något kan hända iaf innan det är för sent.   Så du får ha lite försprång så du kan ge mej tips och råd sedan när jag kommer lite senare! Japp så gör vi !

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-03-10 13:37:33 följande:
     Hjärta Nu är första sprutan tagen och jag är på G igen Glad!
    Jippi! Grattis till sprutstart! Oh, vad jag hoppas på att du får massor med ägg, blir gravid och får en bebe. Mycket lycka!
  • turlid70
    Mamma gås skrev 2011-03-10 09:46:01 följande:
    Turlid - Hur mår du??  Solig
    Tackar som frågar. Jag mår bra, har ruvat en vecka nu och börjar känna mig lätt desperat, så långt till TD. Tänker tjuvtesta på söndag, maken säger nej och att vi ska vänta till TD, men jag håller ju på att spricka av nyfikenhet. Hade känt mycket aktivitet i magen hela veckan efter FET, nu har det avtagit känner liksom att det svider i tjejmagen, men så här har jag haft det förut och var faktiskt gravid en gång på riktigt (fick dock MA då).

Viktiga värden att fråga om är FSH < 9, LSH >0.7, TSH <2, T3/T4 och LH (kan inte värden för dem sista). Någon annan kan kanske justera dessa eller fylla på?

Håller tummarna för dig på måndag!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-03-10 16:21:56 följande:
    Jippi! Grattis till sprutstart! Oh, vad jag hoppas på att du får massor med ägg, blir gravid och får en bebe. Mycket lycka!
    Tack! Hoppas du också får plus inom kort Hur går det med ruvandet? Är det inte TD snart?
  • turlid70

Chichisita, grattis till lyckad ÄP och ET. Hoppas på trillingar! Det har vi inte gjort förut, men nu är det dags, spännande!

Jag tycker att det inte vore så dumt med två dagar i sängen efter ET. Här i Sverige får man inte sådant lyx, så att jag skulle kunna lätt byta med dig!

• Sunseed
    Snösport skrev 2011-03-10 13:38:11 följande:
    Sunseed: Aj,aj,,jo ryggvärk tror jag är den värsta värk jag varit med om och på mej hade jag lite då och då och sedan tror de jag drog på mej en buktande disk till och fick t o m röntgen för att kolla om det var diskbråck men det var det inte. Tog ca 1 år från det började göra superont tills det onda la sej...då hade jag tränat upp magen plågsamt ont i ryggen men sket i det och tillslut verkar det ändå vara det som var lösningen i mitt fall.  Därför får man passa på att råträna magen nu igen  så den håller ett tag och ryggen likaså.  Jag har skadat mej så det är enkelt att veta varför eller hur det blev så.  Vild och "vacker"

I boken är pilatesen inte med boll utan väldigt Yoga-likt.   tat lugnt och sjukgymnaster brukar ha ganska bra koll...hade gått till osteopat= de är de bästa...min kompis i Sthlm gick hela vuxna livet tills för nått år sedan och trodde hon hade scolios, ont mm sjukgymnaster och naprapater men bytte till slut till en osteopat så rättade till det och sa att hon inte hade något fel men den legat fel på ngt sätt....nu smärtfri, sparar pengar för behöver ej behandlingar mm.  Dubbelkolla är aldrig fel.
    Jag har börjat gå på TCM och det har hjälpt hur mycket som helst (förutom att jag nu satsar på fertiliteten). Jag ska fråga nästa gång om vi kan slänga in lite nålar för både och. Solig Så det finns hopp, det är bara jag som har varit lite trög med att lägga så mycket pengar på behandlingar, för billigt är det ju inte. Men det är det värt, helt klart! 

För övrigt fortsätter jag som vi har sagt, jag ger inte upp än (han kommer ringa mig imorgon eller på måndag) för även om det gör snoront så behöver det ju inte vara dåligt ont. Bara jag inte blir sängliggande utan kan jobba och leva! Finns det liv finns det hopp. Och snart är det vår och då kan jag komma ut i mina favoritskogar igen och DÅ blir det liksom bättre av sig självt både av motionen och värmen, och då kommer jag att bli gravid i lila underkläder och allt blir liksom perfekt! Skrattande

Yogabok ska köpas! 
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-03-10 16:39:03 följande:
    Tack! Hoppas du också får plus inom kort Hur går det med ruvandet? Är det inte TD snart?
    Se inlägget #2834. TD 20/3, evigheter dit ju, blir galen snart!

Jag blir också tippad som 27-28 år, systembolaget tippade nog < 25 tom förra året. Vi bor i en liten stad så nu har dem lärt sig, eller ser jag ut > 25 tycker dem äntligen?Skrattande

Folk blir chockade när jag säger att jag har en son på 20 år, de tror att jag pratar om någon annan just då, så att jag måste ofta ta om det med andra ord, hehehe. Och så tror folk inte på mig när jag säger att jag har jobbat 9 år efter mina högskullestudier, de tror jag ljuger, ingen kan väl ta sin examen redan som 19 åring tänker dem, men jag var ju 31 år då!

Det är hur jag ser ut, men jag känner mig ofta riktigt sliten och utmattad, vilket kroppen noterar nog snabbt som ögat tyvärr, men jag ger inte upp kampen!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-03-10 17:00:30 följande:
    Se inlägget #2834. TD 20/3, evigheter dit ju, blir galen snart!

Jag blir också tippad som 27-28 år, systembolaget tippade nog < 25 tom förra året. Vi bor i en liten stad så nu har dem lärt sig, eller ser jag ut > 25 tycker dem äntligen?Skrattande

Folk blir chockade när jag säger att jag har en son på 20 år, de tror att jag pratar om någon annan just då, så att jag måste ofta ta om det med andra ord, hehehe. Och så tror folk inte på mig när jag säger att jag har jobbat 9 år efter mina högskullestudier, de tror jag ljuger, ingen kan väl ta sin examen redan som 19 åring tänker dem, men jag var ju 31 år då!

Det är hur jag ser ut, men jag känner mig ofta riktigt sliten och utmattad, vilket kroppen noterar nog snabbt som ögat tyvärr, men jag ger inte upp kampen!
    Oj, jag har verkligen dåligt minne och tidsuppfattning nu. Det var ju inte så länge du satte in embryot. Skyller på hormonerna från första sprutan (och ej på åldern) Flört!

Välkommen till ungdomsgänget! Jag är glad att jag nu i alla fall ser mera vuxen ut. Det är inte bara positivt att se ut som 12 tills man nästan är 30. Förr fick jag försvara mig på jobbet att jag minsann inte är ungdomspraktikant utan att jag faktiskt har tagit examen. Men jag blir fortfarande ofta tillfrågad om jag vill ha vuxenladdning när jag ska köpa månadskort till busstrafiken. Men då ser jag nog i alla fall ut som 25 Skrattande! Man vill ju gärna bli behandlad som en vuxen människa efter mer än 40 år i livet. Men att steget skulle bli att gå från flicka till gammeltant på ett kick kunde jag aldrig föreställa mig innan jag började med IVF. När kan man få vara en ung fertil kvinna i sina bästa år? Kanske nu fast personnumret säger annat!

Lycka till inför 20/3!
  • Inanna Li

Turlid - Missade precis ditt inlägg 2834 medan jag skrev min förra fråga Tungan ute!
    Tjuvtesta om du vill och vågar på söndag! Svidande i tjejmagen verkar ju lovande!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?