• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Snösport

Orange och lila har jag hört...min polare helt omgav sej av orangea kläder och sedan IVF och vips så var det en son

Jag kör med lila...köpt ngt plagg varje gång jag gjort IVF...har regnjacka, tröja, flera t-shirts och lång skarfs men det är alltså lila trosor som fattas då.   Dock var lila en favvofärg förut som jag nu anammat igen

Jag tar Sprirulina då och då haft det hemma i 6 månader men jag har lite svårt för det på ngt sätt...hittade en ny smoothie med spirulina i nu i Blossoms mars nr så det tänkte jag testa iaf.   Innan68, ge mej gärna ett spirulina recept som du gillade för jag kasnke tar helt fel doser eller ngt eller så gillar jag det kasnke bara inte?

• Sunseed
    Zinfandel skrev 2011-03-10 13:18:51 följande:
    Sunseed: simning..? Rekommenderar också Bikram Yoga, inte för muskelbyggandet utan för att "balansera nervsystemet" haha, det ordet hittade jag på nu Flört

Jaha, då får man ut & shoppa lila trorsor Skrattande
    Jag simmar gärna - fast bara i havet. Och då blir det varje sommar. Skrattande Helst under vattnet.
    Jag ska balansera nerverna, fast det där med shoppa lila trosor lät roligare! 
  • Sunseed
    mirakel skrev 2011-03-10 13:06:01 följande:
    Chichisita: Intressant!! O så himla olika rekomendationer vad gäller vila efter ägginsättning!!
    Man kan jobba som vanligt! sa Dr. till mig... men det är ju Sverige! 
    Jag kan bara hålla med! Efter ÄP sa dom att man "kanske behövde vila lite samma dag". Jisses, jag hade så ont så att jag gick dubbelvikt i fem dagar. Jag skulle inte ha klarat att jobba om jag så hade försökt. Jag var inne en kort sväng på jobbet två dagar efter ÄP men det slutade med att det högg så in i bängen så att jag fick åka hem igen. 

Undrar om dom som ger rekommendationerna själva har provat. Skrattande

Lycka till alla Hjärta:an!
  • Sunseed
    Inanna Li skrev 2011-03-10 13:37:33 följande:
     Hjärta Nu är första sprutan tagen och jag är på G igen Glad!
    Jaaaaaaa!!! Lycka till nu! 
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-03-10 14:05:06 följande:
    Orange och lila har jag hört...min polare helt omgav sej av orangea kläder och sedan IVF och vips så var det en son

Jag kör med lila...köpt ngt plagg varje gång jag gjort IVF...har regnjacka, tröja, flera t-shirts och lång skarfs men det är alltså lila trosor som fattas då.   Dock var lila en favvofärg förut som jag nu anammat igen

Jag tar Sprirulina då och då haft det hemma i 6 månader men jag har lite svårt för det på ngt sätt...hittade en ny smoothie med spirulina i nu i Blossoms mars nr så det tänkte jag testa iaf.   Innan68, ge mej gärna ett spirulina recept som du gillade för jag kasnke tar helt fel doser eller ngt eller så gillar jag det kasnke bara inte?
    Så orange kan funka såååå bra. Kul info Skrattande! Jag har också haft mycket lila kläder förr men har numera fastnat i svart, grått, vitt, rött, jeanstyg, chockrosa och prickigt i alla varianter. Jag köpte färdigblandad smoothie från Brämhults med spirulina i. Tyckte inte smaken var en höjdare men det var drickbart! Jag borde börja blanda drinkar och smoothies själv nu. Jag har t o m köpt en råsaftcentrifug men inte använt den än!!!
    Jag har Blossoms marsnummer hemma men har inte läst det ännu! Ska kolla hennes recept! Det är ju billigare i längden att göra egna smoothies!
  • Snösport

Innan68: härligt att du är igång. tummar och tår hålls, nu jäklar!!!

• Inanna Li
    Sunseed skrev 2011-03-10 14:08:28 följande:
    Jaaaaaaa!!! Lycka till nu! 
    Tack! Snart kommer jag se ut som en svullen nåldyna om magen men det är det värt! Kanske sista chansen nu!
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-03-10 14:17:16 följande:

Innan68: härligt att du är igång. tummar och tår hålls, nu jäklar!!!

Tack! Det känns oerhört nervöst och extremt spännande på samma gång! Undrar så hur det blir jämfört med förra gången!
  • Snösport

Innan68: Skillnaden lär ju bli att ägget fäster och håller sej kvar hela vägen ...det kommer bli skillnaden denna gången för dej!!!!!!
    Kram vännen!

• Zinfandel

Skulle jag komma hem i lila eller orangea underkläder så skulle det verkligen inte bli några bebbar GladTungan ute Oups jag som kör en lila blomma i min profil, den kanske hjälper nu äntligen då Skrattande

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?