• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack Zin!!

Innan graviditeten med vår son så hade jag en menscykel på 28 dagar. Mens i fyra dagar.
    Nu efter förlossningen har allt bara spårat ur.

Jag vet ju inte hur lång min lutealfas är eftersom jag inte haft ägglossning på väldigt länge verkar det som.

Kanske borde jag vänta en månad till och se om kroppen stabiliserar sig och på så sätt hoppas att det blir en bättre IVF behandling?

• Tuvalina

Jag antar jag är en av dem då som har så låg äggreserv att jag ägglossar typ på dag 5 eller nåt. Jag hann inte fånga upp det med ÄL stickor i alla fall. Idag är det dag 15 och ingen glad gubbe har synts till.

Eftersom mina menscykler var 23 dagar i höstas och 16 dagar innan IVF behandlingen så finns det väl inte så mycket hopp då antar jag

• Tuvalina

Jag har den här krämen ProgesterAll som jag ska smörja in med mig med nu... men som sagt så verkar det ju inte som jag haft ägglossning så då kanske det inte spelar någon roll. Det blir ju ingen lutealfas i dess egentliga mening om man inte haft ÄL.

Tjorven, tror inte att det spelar någon roll att du tar Lactal efter ÄL. Mjölksyran är dålig för spermierna inte för något annat. Om ett ägg skulle vara befruktad redan så är det ju det redan så att säga. Då spelar lite mjölksyra ingen roll...

Jag blev inte heller hjälpt av pevaryl när jag hade som värst svamp. Jag behandlade med flukonazol men under hormonstimuleringen nu så kom svampen krypande tillbaka så Urban i Falun gav mig rådet att ta 1/3 pevaryl under ruvningen. Läste sen att progesteron och pevaryl inte skulle tas tillsammans. Förmodligen därför han satte in 1/3. Min svamp är i alla fall borta nu!! Jag blev ju inte gravid men tror knappast det hade med det att göra...

• Tuvalina

Men hörrni, efter disk här om menscykellängd osv så återstår en fråga: Måste man ha egen ÄL själv för att det ska bara god förutsättning för IvF? Tänker på alla som inte har ÄL som gör IVF och lyckas. Jag menar om jag inte får ÄL denna cykel efter förra mån IVF och ska påbörja ny IVF vid nästa mens -blir det sämre odds då?

• Tuvalina

Zin, har haft det tidigare ja men knappt alls sem förlossningen för ett år sedan. Är det provera eller Primolut du menar? Men jag tänker att läkarna borde ju reagerat nu efter detta IVF försök om de tycker att jag borde få ÄL själv först. Av fyra ägg blev tre befruktade. De tyckte det var bra. Nästa gång ska jag köra med Menopour. Tack för dina svar. Känner mig helt hopplös idag. Som jag ej kan nåt.

• Tuvalina

Tack Sunseed, vad gullig du är Jag har också mailat Falun för att fråga om föregående cykels inverkan på resultatet men Svends svar från CFC känna betryggande. Sen är det ju helt klart bra om man kan förlänga cyklerna. Bengalen, nu peppar vi varandra! Till er alla! Nu tar vi nya steg framåt i våren.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?