IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Vi 4 skrev 2012-04-24 19:47:01 följande:
Tack för all omtanke idag! Det betyder mycket! Mamma gås, ja det är inte så att vi tänker att vi ska vara glada hela tiden, eller hur ska jag skriva, jag menar nog att det är så att vi försöker ha fokus ffa på de fina minnen vi har, men vi tillåter oss att känna det vi känner ändå. Tror det skulle kunna bli konstigt om man skulle tänka att man "måste" vara glad...Fast jag känner faktiskt ofta stor tacksamhet och glädje över att jag fått varit med om honom, särskilt på födelsedagen, men det är ju alltid mot med en klang av vemod, sorg och saknad.
Ang. mig själv så mår jag ganska bra, jag tycker att jag känner mig mkt piggare, lugnare i kroppen och mkt mindre stressad (även om det är lite skört och jag lätt blir uttröttad). Är jätteglad att det verkligen har vänt! Hoppas det visar sig vara gynnsamt i ivf-processen också. Du då?
MissBoring, så spännande, och nervöst! Hoppas på bra samtal!
Zin, kul att du är så positiv! Blir så glad när jag tänker på att det verkligen verkar funka för dig denna gång, nu är det bara början på resten av resan
Anne, jag tycker verkligen du ska ta upp det med dem, det är ju så viktigt! Men tänk på dig själv i första hand! Jag funderar fortfarande på att skriva ett svar till läkaren som jag ju fick brev från. Jag tyckte inte riktigt han svarade på alla mina frågor, men väntar tills jag orkar. Var sak får ta sin tid. Hoppas nu på fin delning till imorgon!
pp08, har tänkt massor på dig! Hur har det gått idag? Hoppas innerligt att det växt till sig och ser bra ut nu! Om inte finns vi här!
Maryhe, kram till dig med!
Skönt att det vänt för dig och att du mår allmänt bättre. Den skörhet som finns kommer säkerligen finnas med under lång tid till, även om det blir stabilare med tiden. Men sååå gött att höra att du mår bättre - det värmer i hjärtat! Jag tror absolut att det kommer visa sig positivt på behandlingsresultatet.
Själv är jag oxå piggare nu. Mår mkt bättre av kortisonbehandlingen som jag gör för IVF-behandlingen men visar positivt för fibromyalgivärken och stelheten. Peppar, peppar, än så länge inga biverkningar och då tar jag ändå 24 mg/dag just nu.
pp08 - Å förlåt, är helt förvirrad - fick för mig att det var idag..
Hitcher - Grattis!! Ett plus är ett plus!