IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Ja, nu äter jag DHEA sen ett tag tillbaka och innan det åt jag 7-Keto. Snart får vi se om det kanske har hjälpt nåt, börjar förhoppningsvis spruta på lörd om mensen kommer som den ska i morgon
Maryhe - Haha.. så klart de inte går i pdf Får skylla på att jag inte mår bra idag å att kroppen är fylld med värktabletter..
What are the risks of using acupuncture?
There are minimal risks in using acupuncture for fertility treatment. The risk of miscarriage may increase if incorrect acupuncture points are used during pregnancy. This is one reason why those choosing to include acupuncture in their treatment regimen should only be treated by an acupuncturist who specializes in treating fertility disorders. Acupuncture is generally safe regardless of a person's medical history.
Det finns vissa akupunkturpunkter som är kontraindikerade på gravida kvinnor och det är GB 21, LI 4, ST 36 och SP 6 då de är starka qi-punkter på ett eller annat vis.
GB 21 är belägen på övre trapezius, mellan sjunde halskotan och acromion.
LI 4 är belägen mellan tumme och pekfinger.
ST 36 är belägen en handsbredd nedanför knäskålen, på utsidan av benet.
SP 6 är tre fingrar ovanför inre fotknölen.
Dessa punkter är kontraindikerade då de vid kraftig stimulering kan påverka utdrivning och ett starkt Qi-flöde. MEN det är mkt ovanligt att det verkligen händer någonting.
Så den punkten som du beskriver (om jag förstått det rätt) är inte är kontraindikerad punkt.
Sen är akupunktörer mkt medvetna om dessa punkter och brukar/ska alltid fråga patienten om sjukdomar eller graviditeter el liknande om de tänkt använda dessa punkter.
Hoppas du förstår vad jag skrivit och att du inte blivit mer förvirrad
Tack Maryhe för hjälpen Kram på dig!
Vi4 - Det är ju toppenbra med sex befruktade
Anne - De låter som en plan
Vi4 - Good luck today!!! Håller tummarna stenhårt att det är guldägget du får tillbaka