• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Grattis till Plus underverket Solig

Germany - Hur mår du??  Glad

Vi4 & Lillstoran - håller tummarna för er båda, även om du haft blödning Lillstoran så har du ju ett plus. Hoppas, hoppas att allt ser bra ut ändå! 

Sunseed - En fika med dig å germany skulle sitta fin-fint Skrattande  

Fina-fina - Massor med kramar till dig!! Det är så förbaskat jobbigt när det bara pluppar upp gravida runtomkring en när man försöker själv å speciellt när du inte mår så psykiskt bra Hjärta   

• Mamma gås
    Bengalen - Du borde ha ett litet brev i brevlådan på månd Glad Håller tummarna att du får tag på allt du behöver.
  • Mamma gås
    Sunseed - Skönt att du fick en liten kur så ditt onda kan gå över Solig Krya på dig!!

Vi4 - Ledsamt att det visar minus... Massor med kramisar till dig! Hjärta 

Germany - Fint med ÄP på tors att det så fint ut med blåsorna Solig Tyvärr blir det inte ÄP för mig varken på tors el fre. Ska tillbaka på tors å göra ett vul för å se när det blir ÄP. Slemhinna på 14mm, 12 blåsor på ca 15 mm och 6-8 lite mindre som han hoppas kommer ikapp till ÄP.

Jaha, säger läkaren (hemortsgyn) men då kanske det måste skjutas på tills på måndag för kliniken gör ju inga ÄP under helgen.. Nehe, säger vi, gör dom inte?? Men dom har väl öppet då?? Vi klämmer oxå ut oss att på CvL har vi gjort ÄP under helgen.. Ja, jo.., säger läkaren, dom har ju helgöppet men dom vill ju helst inte ha ÄP då. Nä, säger vi det kan vi ju förstå men blir det så är det väl inte så mkt att göra åt..?! Hur som helst fick vi honom att kolla med Falun hur dom kan göra..

Nån som gjort ÄP under en helg i Falun??     
  • Mamma gås

Tack Anne för informationen. Misstänke att dom gjorde det oxå men jag har en liiiite stelbent hemgyn.. Tungan ute

• Mamma gås

Ett stort grattis till er lilla tösabit Boe!! Skönt att allt gått bra å att ni mår bra Hjärta

Germany - Jag hade oxå blivit förvånad om vi fått ÄP på samma dag Flört Men det hade varit trevligt! Nu är det bara att hålla tummarna att det finns fina ägg i våra blåsor Glad 

Anne - Ja, jag hoppas oxå de går efter mognaden på äggen men vem vet.. Hoppas kan man ju iaf, får reda på vilket på torsdag Skrattande 

Underverket - Kan förstå din oro men som Zin säger så är det supervanligt med allt från bruna flytningar till rejäla blödningar under en graviditet och att det ändå kommer en frisk bebis. Jag har flera kompisar som varit med om det.  

Hur mår du Sunseed???  

• Mamma gås
    Slemmis - Va härligt att du fick se ett pickande hjärta Hjärta På nåt vis går det lite lättare att hantera en blödning å värk när man sett att det ser ok ut.

Bengalen - Gött att du är igång!  Solig

Germany - Hur har det gått??? Solig 
  • Mamma gås

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista syskonförsöket i juli, CFC. Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF, negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen)
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon
    Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC.
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, 1 IVF/japanen på CFC i början på juni. Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF, 4FET (1MA, maj-11 och maj-12),
    Zinfandel, 40 år i Skåne, FET i juni
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland, hoppas göra ett tredje försök i augusti.
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin
    Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska

***SÄNGHALMSLIGAN***

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Germany, 38 år, IVF-försök nr 3 (korta med menopur 375 IE)  
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9 Sprutstart 22/5 VUL 29/5

***ÄP/ET/FET***
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) ÄP 23/3
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun, ÄP 28/5

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1 hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012 .
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42) Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj, Enya född 13/5 3640g 51cm
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012

• Mamma gås

Tuvalina - Nej, de gör inte ÄP på helger. Igår var de största ca 17-18 mm så det optimala hade varit ÄP på sönd men det går att hålla dom i schack tills månd morgon :) Ska ta en extra orgalutran i morgon vid 11 för att vara säkra på att jag inte ägglossar å sen Ovitrellen kl 20 imorn kväll. :) Det känns bra, jag känner mig oerhört lugn.. Var lite småirriterad i tis em å igår en sväng. I tis skulle jag hämta ut lite mer Puregon för att det jag hade hemma skulle inte räcka å vul:et visade ju att jag skulle spruta några extra dagar mot vad som var tänkt från början. Jag vet ju att Puregon (bla) kan vara beställningsvara, men jag tänkte att det är ingen ide att stressa upp mig i onödan innan jag vet hur det ligger till. Mkt riktigt, finns inte på lager hos något apotek i hela stan.. Plus att det är slut hos grossist.. Hmm.., ok.., lugn å fin tänkte jag.., efter nästan en timme så kom dom på att "jaha, det finns i andra doser än 900iu.. Å igår får jag reda på att mina infektionsprover gick ut den 11 maj, vilket jag påpekat till min hemortsgyn å han svarade då att det är lugnt, det räcker att det är samma månad.. ELLER HUR!! Socialstyrelsen har tydligen haft kontroller på olika kliniker å många kliniker har fått påpekande om att det inte följs strikt. Det var bara att dra sig iväg till lab imorse. Bönade å bad om att om jag ändå skulle dit kan jag väl få ta TSH, T4 å T3. Vilket jag fick efter mkt om å men.. Att det ska vara så svårt att fylla i några prickar, det är ju för fasen jag som betalar för det..

Puuuhh, nu fick jag ur mig det :)) Haha..

Grattis Lillstoran!! 

Snorpan - Skit oxå! Kramar till dig!   

• Mamma gås

Germany - Härligt å höra att allt gått bra, även om du kände en liten besvikelse. Jag håller tummarna stenhårt att detta försök lyckas!!!
    Skönt att ni kunnat njuta av ledigheten med fint väder Solig  

• Mamma gås

Tack Germany & underverket för tumhållningen! Ja du, germany, det var rejält lyhört Tungan ute Nu låg vi oxå med ett par till i samma rum men då pratar man ju så tyst så det hör man ju inte men när det ligger nån i andra rummet så pratar dom ju normalt å det hördes väldigt bra genom väggarna.

Är nu hemma igen. Det blev 19 ägg och dom ringer imorn mellan 10-12 och berättar om det är något/några som befruktats. Jag hade oxå Samir - toppenbra!! Plocket gick jättebra, hon var kanonduktig, gjorde bara ont på slutet på den högra äggstocken för där fick hon vrida å vända en stund för att komma åt. Jag fick även Pravidel, har aldrig fått det förut.  

Nu ska jag snart iväg på ett seminarie, tack å lov bara i 1 tim 15 min. Sen blir det hem å vila.  

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?