• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya70 skrev 2012-05-15 15:53:33 följande:
    Tack alla fina för grattis! Jag blir så glad över all värme som finns härinne. Stora kramar till er som har det jobbigt just nu. Jag tänker så på er och önskar av hela mitt hjärta att ni alla ska få uppleva detta underbara. Tänkte bara berätta att vi idag gett vår prinsessa sitt namn. Det blir Enya

Fint namn till en liten prinsessa Solig
  • Mamma gås
    germany skrev 2012-05-15 18:11:44 följande:
    Vad olika vi alla har det gällande allt som har med IVF att göra.... (alltså läkare gör och ordinerar helt annorlunda).

Jo, jag tror jag börjar känna mig lite småsvullen i magen, men försöker att inte tänka altlför mycket utan försöker att sysselsätta mig och motionera och må allmänt bra.
    Visst är det typiskt att det krockar med andra saker....inte lätt att planera.
    Bor du i närheten av Falun? Vi har ganska långt, att åka  så jag får sjukskriva mig och sambon likaså.

Hitcher -  Skit också att det inte gick vägen för dig heller.....Men du hoppar väl på tåget igen? Vi får ha Enya som vår ledstjärna Solig

Tuvalina -  Hur mår du? Försvinn inte bort ifrån oss, vi behöver dig också och jag tror du behöver oss också. Hjärta

Ja det är verkligen olika.. Nu har jag iaf fått lite mer klarhet i några saker Glad Ska lämna blodprov på fredag (känns bra) och så ska jag på vul på tis. Seminariedagarna är prelbokade och jag fick på torsdagen, vilket inte ska ställa till med några bekymmer. Glad Nej, jag bor inte i närheten av Falun, eller allt är ju relativt.. Haha.. Hur som helst har jag ca 18 mil enkel resa dit, så det blir en heldags ledighet här oxå. Hur långt har ni?
  • Mamma gås
    Germany - Det är så ledsamt med alla dessa kränkande ord som läkarna kastar ur sig... De skulle kunna förmedla information och statistik på ett mkt mer trevligt sätt.

Å Hitcher, jag hoppas allt går bra och smidigt för dig. Massor med styrkekramar till dig Hjärta 

Bengalen - Jag har 19 st 16 mg Medrol om du vill ha. Inboxa vilken adress jag kan skicka det till.  

Kattenizze - Förstår din känsla av att "det är dags att gå vidare".. Men det är galet tråkigt att förlora dig här i tråden. Önskar er allt gott å att ni ska njuta av det härliga livet Glad 

Skytten - Gott å höra att du mår bra. Ibland kan ett beslut i sig vara bearbetande jämfört med det velande som å psykiska terror som det innebär att tänka fram å tillbaka. Jag är snart där oxå, tar sig inte denna färskomgång lägger vi ner verksamheten. Känns både bra och skrämmande. Va bra och snällt att du kan hjälpa din vän, gissar att hon uppskattar din kunskap Glad Ta hand om dig!  

Sunseed - Jag vet att du vet att jag tänker på dig.. Hihi.. Solig 

MyranHjärta Skickar lite varma energikramar till dig Hjärta 
  • Mamma gås
    Maryhe - För några dagar sedan pratades det ju om Grape juice och du trodde det var märket Fontana som fanns i Sverige med den juicen. Kan bara berätta att du hade så rätt Solig
  • Mamma gås
    Germany - Haha.. Ja ni har liiiite längre resväg än oss.. Skrattande Jag ska inte klaga, vi kan ju åka fram å tillbaka på samma dag. När vi gjorde de andra försöken på CvL åkte vi t.o.m dit och gjorde vul å tog blodprov, vilket innebar resa på ca 3 timmar å undersökning ca 15 min. Jag hade dessutom oturen att få göra vul tre ggr vid två av försöken så det blev några resor Flört Jag ska bara ta blodprov på fred å vul först på tis, som du säger, på sprutdag 9. Känns lite sent med vul då men blodprovet tas ju innan så det får jag ju svar på tidigare. Ja, ja.. alla läkare gör olika Glad Spännande att du ska på första vul:et imorn! Har ni en bra hemortsläkare? Jag har prel ÄP nästa fre. När har du prel ÄP? Jag kände lite molande efter första sprutan, tog den på den högra sidan. Men kände bara lite igår när jag tog på vänstra. Nu känner jag ingenting. Min högra äggstock har reagerat bäst vid de andra försöken så jag gissar att det kanske är därför jag känner av den sidan mer. Lycka till på vul imorn Skrattande
  • Mamma gås

Men herregud!! Kan dom inte bara göra dessa provtagningar å undersökningar utan att ifrågasätta allt. Fattar dom inte att det är jobbigt som det är...?? Kram till dig!!

• Mamma gås
    Maryhe - Även fast jag vet om din historia blir jag tårögd, arg å ledsen när jag läser ditt inlägg.. Vissa människor har verkligen ingen empati. Hjärta

Vi4 - Gullig du är som frågar Glad Tack det är bra, är på sprutdag 5 idag. Var och tog blodprov nu på morgonen så får jag väl meddelande om det så att jag ska ändra på doseringen. Vul på tis. Hur är det med dig??  

Germany - Skönt att det såg bra ut på vul:et Solig Förstår din förvirring och osäkerhet gentemot läkaren. Har själv funderingar kring massor med saker för att jag inte litar på läkaren.. Vore jag dig skulle jag nog stå på mig om att få göra vul på måndag som du säger. Men det vore ju roligt om vi fick äp samma dag, ta en fika tillsammans i rummet.. Hihi.. Flört  

Victoria - Massor med styrkekramar till dig! Hjärta 

Sunseed - Det låter som du har en härlig plan framför dig, fylld med energipåfyllning Solig 
  • Mamma gås
    Maryhe - Det känns som det aldrig tar slut på eländet för er...Kramar i mängder till dig!! Hjärta

Germany - Jag hade sprutstart i måndags Skrattande Ja, som planerna ser ut nu så har jag äp nästa fre Glad Min hemortsläkare är som sagt lite bångstyrig han oxå.., tog blodprov idag å fick höja dosen Puregon lite tills jag ska på vul:et på tis. Jag hade önskat att jag även skulle få ta nytt blodprov på tis morgon för att kunna matcha det med ultraljudet.. Men icke sa nicke, det behövs ej, fick jag till svar.. Ja, ja.. får väl lita på det..Tungan ute

Vi4 - Ja, ruvarnojja är inte att leka med Flört Haha..    Mysigt att träffa en Fl vän även om ni lärt känna varandra under tragiska omständigheter och helt fantastiskt att ni fick barn så tätt Solig 
  • Mamma gås
    Tuvalina skrev 2012-05-18 19:29:57 följande:
    Mamma gås, tror att Ett östrogenvärde på minst 700 är bra på dag 5. Tack Bengalen för info. Låter som Om japanen skulle vara nåt för mig som bara har fn äggstock och fått väldigt få ägg vid stimuleringen.
    Tack vännen för informationen Glad
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?