• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-05-27 13:24:57 följande:
    Kanske jag blir sjösjuk då Skrattande? Seglat har jag bara gjort en gång i mitt liv Flört!
    Nähä, inte det heller. Då provar vi väl rollerbladeshjul under då. Kan det va nåt? Flört

Eller förresten nu vet jag, vad sägs om en megastor hållare för caffe latte??? Skrattande
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-05-27 15:22:52 följande:
    De ringde just från kliniken för att berätta att de fryser två embryon till idag så det blir totalt fyra till frysen! Labb-tjejen kollade på nytt och tyckte att två till var av så bra kvalité att de kunde frysas! Hmmm, borde kanske ha satsat på långtidsodling.
    Men grattis! Så oerhört bra. 6 fina ägg på ett försök. Det är helt otroligt bra. Mitt pers på 9 försök är hälften av det. Så nu får du vara otroligt nöjd!!!
  • Enya70
    Lenafena skrev 2011-05-28 06:56:00 följande:
    Gomorron på er! Tog ett CB digitaltest nu och det stod "Inte Gravid" där Rynkar på näsan  Undrar om man kan sluta med proggisarna nu då eller om man ska vänta tills på måndag när de ska ringa från Carlanderska? Verkar som om de gör att mensen inte kommer. 
    Vi gör nog inga fler IVF-försök utan låter naturen ha sin gång. Eller låter plånboken ha sin gång är det väl egentligen Flört... Vi har precis köpt hus och flyttar in 1 juli, så ont om pengar är det gott om. Får se längre fram om vi kan spara till ett nytt försök kanske, eller om jag kan få gubben att ändra sig angående adoption.

Kram på er alla! {#emotions_dlg.flower} 
    Åh så tråkigt! Jag hoppas så att ni hittar er väg framåt vare sig det blir nya IVF eller möjligen adoption. Hoppas du hänger kvar här hos oss och uppdaterar oss om läget. Många styrkekramar till Dig Hjärta
  • Enya70
    Zinfandel -. NEJ så tråkigt! Så skulle det ju INTE bli den här gången Rynkar på näsan.
    Skit oxå! Men du skriver att du känner att kroppen är i bättre balans så du får fortsätta hålla i det och försöka igen i höst. Många varma kramar till dig ZinHjärta
  • Enya70
    Fjällis och Kalimero, jag ger inte upp om er riktigt än. Jag fortsätter hålla tummarna för er!
    {#emotions_dlg.flower} 
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-05-28 14:17:51 följande:
    Usch vad trist med tjuvtestminus för dig också! Känner min kropp vid det här laget, så mina förhoppningar är, som sagt, inte heller så höga. Jag gillar inte heller Crinonet, det var helt okej de första dagarna men samlade man på sig en massa seg keso. 
    Tyckte precis sådär om Crinone den gången jag använde det. Obehagligt keso...uähh...
  • Enya70
    Rowanda skrev 2011-05-28 21:14:41 följande:
    Hej!
    Såg att mitt inlägg från iphonen blev rumphugget och konstigt. Jag tackade för ert pepp. Det skrivs massor här och är en glad och trevlig stämning i allt det jobbiga, det är fint.

Vad tapper du är Zinfandel, den inställningen du har är ju så klok och beundransvärd.

Fjällsippan, är du verkligen övertygad om att du inte kan vara gravid? Såg att du hade testdag 2/6. Själv testade jag minus tills BIM+3 när jag väntade sonen.

Jag var på ET 25/5 och var inte lika besviken efter det. Av mina 12 ägg blev ju bara ett befruktat. Jag hade väntat mig bättre eftersom jag är lättstimulerad (idiot som man är). Trodde äggen var kassa, men han sade att äggen behövde microinjektion och att det kunde vara orsaken till våra svårigheter att få barn. Nu ruvar jag i alla fall och testar 10/6. Men vi har knappast råd med ett IVF till. Vi har byggt hus i fjällen och har fullkomligt dränerats på besparingar för att inte behöva ta mer lån än nödvändig.

Annars är jag helt såld på Tove Styrkes "High and low"

Nu väntar Progesteron, Pravidel och sängen för en trötter som jag.
    Kul med fler ruvarkompisar!! Du får gärna skriva in dig i listan om du har lust så är det lättare att komma ihåg var alla är i proceduren. Gonatt
  • Enya70
    Fjällis - jo jag började ta båda Prednisolon tabletterna på morgonen så nu kan jag sova igen GladDäremot har jag haft en hejdundrande huvudvärk i två dagar. Man kan ju få det av progesteronet. Jag ökade ju för några dagar sedan från de två om dagen de i Danmark tycker man ska ta till tre om dagen som man tar i Sverige. Drar nog ner igen för att se om jag blir av med huvudvärken.
    Annars har det slutat göra ont i magen Rynkar på näsan. Det drar bara lite i ljumskarna.Jag var också så himla varm i 3-4 dagar runt 38 dagar men den "febern" har också gått ner nu Rynkar på näsan.  Ja ja vi får se hur det här går...
    Kram på er alla

• Enya70
    Fjällis - stort grattis på födelsedagen!! Hipp hipp hurra för världens bästa Fjällsippa Skrattande

Mia - Lycka till med ET imorgon!

Och nej jag tillhör dem som är för feg för att tjuvtesta... Men vi är bjudna på bröllop på fredag som är vår TD. Och vi vill INTE testa just den dagen. På bröllop ska man vara glad, så det så.
    Så vi flundrar på att testa på torsdag.
    På så sätt kan jag ju dränka sorgerna med gott vin och god mat på fredag om det blir så. Men jag hoppas ju fortfarande att jag kan vara chaffis istället.
  • Enya70
    turlid70 skrev 2011-05-29 18:53:28 följande:
    Enya, vilken RD är du på? Feber i 3-4 dagar låter bra, det var ju rätt tid för dig då embryot fäste, sen sjunker tempen, men borde inte sjunka helt, inte till den normala. Jag har också känt saker fram till ca en vecka innan TD sen var det helt lungt och är det fortfarande. Längtar efter symptom, men nada än så länge. Kattenizzes hink med illamående har fortfarande inte nått fram till mig heller.
    Åh hoppas du har rätt. Nej tempen har inte sjunkit tillbaka till det normala men från 37.7-38.2 i 3-4 dagar så har jag nu cirka 37.3-37.6 och jag brukar ha 36.8-37.3. Så lite förhöjt är det fortfarande men inte som för några dagar sedan. Är det så att tempen bara är hög då embryot fäster?

Jag har lite illamående o lite drag i magen och ont i huvudet men that´s it lixom.

Det är helt enkelt bara att vänta och se....men hur lätt är det egentligen Förvånad 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?