• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Boe skrev 2011-06-01 12:34:30 följande:
    Tillbaka från ÄP, 17 ägg fanns det & sambons simmare var mycket fler & bättre än sistGlad
    Han tyckte att det var mycket lättare att leverera på CvL än SH där de får sitta i en skrubb med brunt äckligt kakel (hans citat). Jag tyckte att det var lite väl många ägg men är på det hela väldigt nöjd!
    Jösses vad yr jag blev av morfinet, de snålade verkligen inte.  Lite jobbigt att ha dottern med som är extremt krävande och rastlös just nu men det gick väl bra det med.
    Snacka om skillnad om innan vi fick dottern när sambon var med och höll handen & man fick full support. Nu är det ju bara att gilla läget, resa sig & gå hem & supporta henne non stop. Finns ingen tid att ömka sig själv tyvärr trots magontGlad

ET 11.30 på fredag med största sannorlikhet.

Tack för all support, det värmer verkligen att någon tänkter på MIGHjärta
    Grattis till många ägg Boe!
    Nu håller vi tummarna för fin befruktning! {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-06-01 19:09:29 följande:
    Enya: Nu håller jag tummarna för dig för jag vet ju att du tänkt "tjuvtesta" imorgon! Åhh, vad jag hoppas att du får ett vackert plus!Hjärta
    Ha ha nu blir jag superdupernervös att "outas" med tjuvtestandet Skrattande.

Men saken är den att jag har TD på fredag på RD14. Och då är vi bjudna på bröllop och jag vill bara inte riskera att fördärva den härliga upplevelsen med ett förbaskat minus som uppladdning samma morgon.
    Så troligtvis blir det ett tjuvtest i morgon.

En fråga till er alla. OM det blir minus imorgon, på RD13, hur gör jag med vin på bröllopet då?
    Jag har BIM först på RD15-16 så det enda jag har att gå på blir resultatet på stickan imorgon. Förmodligen avstår jag väl vinet för säkerhets skull...
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-06-01 21:14:31 följande:
    Enya; om du bara visste hur mycket jag hoppas på ett positivt resultat för dig imorgon!
    Åh tack du omtänksamma Fjällis! Hjärta
    Och tack alla andra oxå för era tummar.  

Får flundra lite mer på det där med vinet...

Gokväll alla! 
  • Enya70

Tack för alla tankar och förhoppningar men 
    neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej det blev ett fett Minus.
    Visserligen på RD13 men jag har BIM och testdag på RD14 så relativt säkert borde det vara. När jag plussade i somras så var det på RD14 

Åhhhh jag är så trött, less och utmattad på det här. 9 IVF och 7 återföringar, 13 embryon senare så är det det där plusset förra sommaren och MA i 8 veckan enda resultatet.

Två ruvningar på rad med tre fina embryon denna vår tycker man ju borde ge ngt men nejdå, såklart inte.
    Vad är det som är fel???

Denna gången trodde vi faktiskt på det. Det var annorlunda. Jag hade ont i magen direkt efter ET och sedan har jag haft molvärk, massor med hot flashes, är jätte öm i tuttarna och det sticker i dem hela tiden och sedan ca 5 dagar mår jag riktigt j-a illa också. Spydde till och med igår eftermiddag...
    Men nejdå klart det bara beror på medicinerna.

J-a skit vad trött jag är på det här Gråter 

Testar givetvis imorgon igen men har inga som helst förhoppningar om ngt annat resultat.
    Kram på er 

• Enya70

Tack alla ni för er omtanke Hjärta. Det är en sådan tröst att ha er här.

Jag har faktiskt mått nästan såhär en gång förut utan att det vart ngt. Förra ruvningen i våras också med tre embryon hade jag väldigt mkt molvärk och mådde illa. Fast illamåendet hade jag bara de två sista dagarna av ruvningen då och jag spydde inte.
    Det är mkt värre nu. Vet inte varför jag blir så. Tar proggisar och prednisolon. Är det ngn annan som mått illa av det? 

Kramar 

• Enya70
    Zinfandel skrev 2011-06-02 15:04:29 följande:
    Enya, jag har precis alla andra symptom förutom just spy varje gång. Men jag mår illa, har mycket mol- & mensvärk, får finnar, är trött, det drar ordentligt i ljumskar & livmoder, äggstockarna rör sig, jag blir hård i magen, yr i huvudet, huvudvärk, ömma bröst, ja jag kan fortsätta en bra stund till. Denna gången hade jag så mycket drag i ljumskarna att jag tänkte att om där inte är nåt, vad är det då?! Då måste det vara nåt allvarligt fel.... Det är verkligen grymt att ha en kropp som luras så här, det är såå elakt. Min mens är dock redan slut så denna gång fanns det verkligen inte tillstymmelse till nåt, trots den ordentliga uppladdning jag gjorde, vem vet, kanske är go with the flow en bättre metod....
    Ja man undrar ju när man har alla dess symptom. Jag hade ju också som du, allt lixom. Vad är det som drar och molar i magen när det inte är ngt där???

Suck är så less på det här nu. Jag testar ju i några dagar till men sannolikheten är inte så stor att det skulle bli ngn förändring.

9 IVF, hur många är det egentligen ngn mening att göra? Hur många orkar man göra? Hur många orkar kroppen med? När är det dags att ge upp???
  • Enya70

Tack Inanna och Snösport också! Hjärta
    Nej Fjällis, jag har tagit progesteron, Prednisolon och Trombyl (plus min kvinna, folsyra, vitamin D och en omega 3 tablett) men de där sista vitaminerna tar jag ju jämt så de är inte orsaken till illamående.

Jag är också varm som en ugn och svettas kopiöst... skumt.

Jag lovar jag ska fortsätta testa. Självklart gör man ju det. Jag brukar få mens RD15-16 så lör-sön så fram till dess finns det ju en minimal chans

Imorgon blir det bröllop. Ska försöka skjuta bort det här tankarna då. Vi brukar göra så jag och mannen. Vi tar all besvikelse på testdagen och deppar järnet och sedan får det liksom rulla på igen, livet... 

• Enya70
    Zinfandel skrev 2011-06-02 16:27:34 följande:
    Jag har förstått att det är vanligt att plussa senare vid naturlig graviditet, antar att skillnaden då är att det simmar omkring längre tid i ingenmansland eller nåt, det kan ju ta 1,5 v innan det fäster. Vid IVF placeras det precis dit det ska, därav den kortare tiden, antar jag. Haha, det lät som förskolebiologi Flört

Enya, du har BIM imorrn, eller? Det är lurigt att klinikerna har så olika TD.  Håll ut nån dag till, vi hoppas fortfarande på dig, här ger vi inte upp så lätt!! {#emotions_dlg.flower}

Jag har testdag imorgon på RD14 alltså 14 dagar efter ET. I normala fall får jag mens exakt 14 dagar efter ÄL så då antar jag att jag hade BIM i onsdags alltså 14 dagar efter ÄP?

Men på alla 7 ruvningar jag gjort så har jag fått men 6 ggr på RD15-16 (o en gång plussade jag så ingen mens). Jag antar det är proggisarna som skjuter upp mensen några dagar. 
    Hur räknar ni då. Skulle ni säga BIM på RD 12 el BIM RD15-16???

På Ackis i Uppsala hade de TD på RD21. Det var ju en hel evighet att vänta och då hann jag få mensen först alla tre gångerna. Ja det är lite märkligt att klinikerna har så olika testdag... 
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-06-02 16:42:09 följande:
    Ja men då har du ju passerat BIM ju!! Jag skulle säga RD 12 Glad
    Ok det är ju bra.
    Men jag har passerat BIM samtliga mina ruvningar så det säger inte så mycket i mitt fall Obestämd
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-06-02 17:12:43 följande:
    Idag var det ju min officiella testdag, mensen har kommit och jag hoppas att den hinner att sluta helt till jag ska till Sundsvall. Jag har inte testat, släppte den här ruvningen för flera dagar sedan. Nu ska jag på tjejmiddag på stan, och njuta av ett par glas rödvin.

Kram till er alla fantastiska kämpare i tråden!  
    Kram Fjällis! Det gör du helt rätt i. Ta ett par glas gott vin. Kram på dig Skål
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?