• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-05-31 07:45:40 följande:
    Ja, just det, jag tjuvtestade minus imorse igen så nu släpper jag den här ruvningen. Som ni har märkt har jag redan gått vidare för några dagar sedan. Nu satsar jag på att bli gravid á la Snösport i sommar !
    Så synd så synd men bra att du går vidare. Och nu håller vi tummarna för Snösport varianten istället Hjärta
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-05-31 11:52:42 följande:
    Efter en liten minusdipp i tråden den senaste veckan så hoppas jag att vi har lämnat plats för en stor plusvåg framöver Hjärta.
    Hoppas hoppas hoppas. jag är ju en feg icketjuvtestare så vi får vänta o se...{#emotions_dlg.flower}
  • Enya70

Och tack Fjällis för att du är så stark och orkar hoppas på mig trots att du nyss själv fått minus.Hjärta
    Så härligt att få stöd och samtidigt heja på alla andra Solig

• Enya70
    turlid70 skrev 2011-05-31 13:02:36 följande:
    Jag kommer missa din test på torsdag, då är vi bortresta till Arorerna, men jag kommer att hålla mina tummar för dig allra hårdaste då. Lycka till! Hoppas du gör fågelmamman sällskap snart. Kram
    Åh tack Turlid {#emotions_dlg.flower}. Jag lovar att uppdatera dig så snart du är tillbaka igen. Ha en sköööööön semester!
  • Enya70
    Snösport skrev 2011-05-31 16:00:04 följande:
    Enya: vilken ruvardag är du på? testar man allt på samma dag? tänkte att du kasnke gör ett test för varje embryoCool  Hoppas så på en-två eller trillingar skulle ju vara så häftigt...åtminstone för mej som står här brevid   Kramar!!!
    Hej  Snöis, idag är det RD11. En-två el trillingar vore urcoolt Cool. Det tar jag Skrattande.
    Åhhhh nu börjar jag blir testnervös flera dagar i förväg...

Hur mår du själv tjejen? 
  • Enya70

Lycka till Boe imorgon på ÄP. Kika in efteråt så vi får veta hur det går

• Enya70
    callimero skrev 2011-05-31 21:32:52 följande:
    Jag tänker exakt i samma banor! 10 ET med fina embryon, ja förutom senaste försöket nu då. Alltid bra värden på FSH, inga problem alls , bara lite till åren. Men inget fungerar. Varför???

Jag var hos en endokrinolog idag, har bra TSH och T4 och "såg så frisk ut". Fnys. När jag försökte få ta fler prover och ville diskutera TNF-alfa, NK-celler och immunologi var det nej, nej, nej! "-Det där kan man så klart hålla på med om man vill, liksom annat som homepati tex, om man är road av det" kluckade herr Dr. Ja men vad f-n, detta är vedertaget på många kliniker utomlands, immunolgiska problem. "Var kan man då ta dessa prover, vi har lagt ut över 300.000:- på ivf och något är vajsing!" "-Ingen aaaaning var svaret."

Så frustrerande! U-landet Sverige.

Beklagar att du testa minus Fjällis. Vi får väl kämpa på i jakten på vad som felar.

Håller tummar för Enya och Boes ÄP!

Ledsen om jag glömt kommenter någon, ska läsa på i tråden nu då jag inte hunnit med på ett tag.
    Kallis, Fjällis o Zin jag blir också så j-la förbannad. Vad är det här, varför är svenska läkare så förbaskat sega??? Jag blir så Demon

Tack för dina tummar ändå Kalimero
  • Enya70
    callimero skrev 2011-05-31 21:56:50 följande:
    Heder åt honom. Synd att han inte lyckades klona sig själv.

Jag sa det rakt ut till Dr idag, att det är synd att det är så mycket proppmätta gubbar som inte orkar eller vill vidga vyerna. Han såg inte så nöjd ut med den kommentaren men den bjuder jag på som skattebetalare.
    {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Enya70
    Jannet10 skrev 2011-06-01 08:52:56 följande:
    Är ny här, men oj vilken kunskapsbank det finns här, så glad att jag hittade hit Glad
    Är inne på vårt 8 ivf försök, blev gravid på ivf 3 men tyvärr MA i v.13. Denna gång kommer jag få ta gammaglobulin efter ET(om jag kommer så långt), är det någon av er som provat det?

Lycka till alla!
    Hej och välkommen Jannet! Jajamen här är vi många med erfarenhet lik din.
    Jag är inne på 9:e IVF rundan. Blev gravid på IVF 6 men tyvärr MA i v.8.

Intressant det du skriver om gammaglobulin? Vad ska det hjälpa till med? Jag tar prednisolon som är kortison. Det ska trycka ner immunförsvaret litegrann så kroppen inte stöter bort embryot.
  • Enya70
    turlid70 skrev 2011-06-01 09:04:46 följande:

Jag håller helt och hållet med erat resonemang om immunologi. Svenska IVF läkare är så pengarkåta att dem skiter fullständigt i immunologiska hinder hos sina patienter. Jag har ju berättat till er att maken är njurtransplanterad och käkar starka mediciner som dämpar hans immunförsvar. Dessa mediciner påverkar mycket annat i kroppen, värför skulle dem skona hans sperma då? Ingen läkare någonsin har sagt till oss att det kan vara orsaken till vår barnlöshet. Nehej, varför fick Daniel frysa in sin sperma innan han transplanterades då? Jo, för att det tar lång tid att återhämta sig och medicinerna som förhindrar avstötning är inte att läka med. Men tyvärr, har man inte öde att födas som prins får man inte veta saker av läkaren, utan måste skaffa kunskapen själv. Ber man läkarna om extra tester då får man bara nej, nej, nej till svar, alla dessa extra tester kostar massa pengar och du är mer eller mindre rättslös. Det enda IVF läkarna är villiga till är att erbjuda dig en behandling som dem tjänar pengar på. Jag har nu lärt mig att ta deras "sanning" med nypa salt alltid.

Demongrrrr blir så förbannad på läkarna. Jag tänkte på er när jag läste vad Zin skrev om V&D
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?