• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-03-11 13:06:46 följande:

Innan68:
    Måndag= härligt då får det växas lite i helgen också!!

jo, det blir hemmaförsök men som sagt jag har alltid sett bra ut ur gyn synpunkt och vad kan man ändra för att det ska lyckas?   Hmm, Men ska fortsätta hoppas men som sagt 7 st mycket fina ägg borde ngt ha fäst av totalt 9 st i mej sedan start.   Ska ju till Sundsvall också.
    När jag dör hittar de väl ngt i livmodern eller så då jag tänkte skänka kroppen till forskning ett tag hoppas jag förståss!!

Ja, nu får blåsorna växa tills på måndag! Jag känner redan nu att det spänner och sticker lite i magen men det kanske bara är inbillning Skrattande!
  • Inanna Li
    Sunseed skrev 2011-03-11 15:26:24 följande:
    Tack för snön igår! Jag slängde in lunch + friskvårdstimme mitt på dagen och skottade snö för brinnande livet i strålande sol, under knallblå himmel, och så gick jag 45 minuters promenad i morse i 1 dm nysnö). Både bra motion och D-vitaminer! Nu jäklar ska jag piggas till och fräschas upp fram tills i maj (FET). -2 kg hittills!

Ha en underbar helg ni fantastiska tjejer! {#emotions_dlg.flower} 
    Ha en underbar helg! Nästa vecka kommer våren till vårt land {#emotions_dlg.flower}!
  • Sunseed
    Inanna Li skrev 2011-03-11 16:25:52 följande:
    Ha en underbar helg! Nästa vecka kommer våren till vårt land {#emotions_dlg.flower}!
    Menar du allvar??? Hjärta
  • Zinfandel

Kom till Skåne - här är våren i startfasen Solig{#emotions_dlg.flower} (förutom hagelskuren på lunchen idag då ...)

• Inanna Li
    Sunseed skrev 2011-03-11 16:42:34 följande:
    Menar du allvar??? Hjärta
    Enligt Aftonbladet igårFlört ! I Göteborg har det snöat idag men jag hoppas på vår nästa vecka!
  • dallas

är det nån som dricker något vin när ni tar sprutor eller kör alla "vita dagar" nu menar jag såklart inte att man skall supa utan om man tar sig ett-två glas nångång under sprut tiden?
    Jag har gjort det några tillfällen vid mina 2 tidigare ivf:r dom sa att det var ok, bara man inte drack starksprit och ja, söp s a s..Det är bara sen under ruvningen dom sa att man skulle leva som man var gravid=noll tolerans.

Denna gången blir det inget rödvin, sambon är inte hemma och det är inte så kul att sitta själv och ta ett glas till maten, det får bli vatten Å andra sidan det kanske kan hjälpa äggblåsorna att växa lite-det innehåller ju östrogen
    Har redan nu dragit ned på koffeinintaget-tar en kopp kaffe på morgonen sen har jag koffeinfritt kaffe mest för sakens skull, det är helt ok (Nescafé) Tänkte att det blir så jobbigt om man skall gå med abstinens(huvudvärk) när det(om) är dax att ruva.

Ha en skön helg! På söndag skall det tydligen bli varmt här...+7...ännu varmare längre ned(bor i Kungsbacka kommun söder om Gbg)synd att det inte verkar hålla i sig..

• underverket 06

Dallas: Jag har alltid slutat dricka alkohol vid sprutstart eller lite innan. Nu läste jag i senaste Mama tidiningen att det var vetenskapligt undersökt av läkare någonstasn att 4 glas vin i veckan innan med började med IVF minskade chanserna att lycks med IVF med 16%, så nu har jag slutat tvärt med vin, även om sprutstart för mig inte är förrän om ca 2,5 vecka. Jag brukar oftast ta 1,5 glas vin både fre o lör så det blir ju 3 glas vin, men vill ändå vara på säkra sidan. Ibland kan det slinka ner något glas vin i veckan också, men vissa veckor drickar jag kanske bara 1 glas vin sammanlagt. Men i undersökningen stod att att detta med 4 glas vin även gällde innan man började med IVF, men hur långt tillbaka det gällde stod inte.  Vet inte heller vad som gäller om man bara drack 2 glas vin i ve? Minskade det chanserna alls?

• underverket 06

Dallas: Kaffe har jag slutat med inför Sprutstart, men tycker det är jättejobbigt. Är nog gansk koffeinberoende. Ska börjar med koffeinfritt för smakens skull, men det hjälper ju inte mot abstinensen.

• Inanna Li

Jag dricker inte heller vin under sprutbehandling och ruvande. Det var ett par veckor sen jag drack vin sist! Intressant siffra med 16 % minskade chanser! Men jag hade tänkt ta mig en kopp Kaffe nu! Slutar med kaffe helt sen inför ÄP och ruvande!

• Zinfandel

Som ni förstår av mitt nick så älskar jag vin Skål men nu är det fokus på bebisverkstan så då är prioriteringen enkel. Vin har jag druckit så mycket och det kan jag dricka resten av livet sen om jag vill så jag har inga problem med att vara utan det nu eller under behandling, jag avstår hellre för säkerhets skull!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?