• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sushikatten: Håller tummarna hårt att ruvning går superbra :)

Vi ska tillbaka till CvL i morn på ett nytt VUL o blodprovstagning för vidare info... Var där i onsdags men de var endast i startgroparna, men slemhinnan såg bra ut :) Så det blev att öka dosen o hoppas på det bästa tills i morn. Har ju bytt från menopur till gonal-f o CvL´s ena läkare får mig alltid att bli sjukt tvivlande på att detta ska gå bra. Har varit hos tre läkare där men det är bara den ena som får mig helt ur balans, han är säkerligen superduktig i sitt arbete men känns som han kanske skulle kunna välja lite andra ord så jag som patient inte behöver må så dåligt efteråt.. Ja, ja besök imorn igen så vet vi förhoppningsvis om o isf när det blir äp :)

Kram till er!

• Mamma gås
    pp08 skrev 2011-01-28 11:04:27 följande:
    mamma gås: hoppas det ser bättre ut imorgon.

Vilken läkare har du träffat? Jag har nu träffat olika (alla 4), så jag har haft både den som är mest positivt (för mycket?) och han som du förmodligen har träffat.

Gårdagens läkare var i alla fall jätteduktig och utförde ett smärtfritt Äggplock
    Ja, jag hoppas på det :)

I ons träffade jag J H, men har träffat tre olika. Åh, va skönt att det gick bra på äggplocket för dig!! Solig  Ska du tillbaka dit imorn på et? Vem hade du igår?

Nu ska jag upp på stan o träffa stora tjejen, hon ska välja tandsmycke (fick det i julklapp av mormor o morfar) Glad Sen blir det att besöka nåt som heter Hindersmässan här i stan, en stor utemarknad med massor med knallar över hela stan Solig
  • Mamma gås
    pp08 skrev 2011-01-28 14:16:28 följande:
    Mamma gås: vi hade Thomas igår, har tidigare haft TH men även OB och TB.

Dagens resultat: av 6 plockade blev 4 befruktade hoppas på fortsatt delning tills imorgon då det blir ET av förhoppningsvis 2st.
    Åh, spännande!! Håller tummarna att det även blir till frysen!! Då kanske vi är där samtidigt imorn Solig Hihi..  Ska tänka på dig hela dagen!! Den enda jag inte träffat är TB.

Underverket 06: Då har vi haft samma läkare Glad

No Ka Oi: Skönt att den negativa känslan du hade för din läkare gått till en bättre känsla. Jag känner själv att det är jätteviktigt för oss "patienter" att känslan är bra när vi är där.  
  • Mamma gås
    pp08 skrev 2011-01-29 19:52:07 följande:
    ET idag.  Fick 2 tillbaka ett 4-celligt och ett 5-celligt.  Hade även Thomas idag vid återförandet, gick jättebra.

De andra två stannade vid 2 resp 3 celler och gick inte att använda.

Bästa behandling hittils ???

6 ägg
    5 mogna ägg
    4 befruktade ägg
    2 fina återförda befruktade ägg
    Grattis till ruvningen Glad Jag hade Thomas igår jag med när vi var på VUL Glad
    Det blir äp på tors för min del.
  • Mamma gås
    Inanna Li skrev 2011-01-30 16:14:44 följande:
    Tack för alla gratulationer till att jag fick ÄL-omslag imorse! Var så skönt att det blev idag och inte imorgon så det kändes som om en sten föll från mitt hjärta! 4 månader är lång tid att vänta på att ruva igen så det ska bli underbart om det blir av på lördag!
    Åh, va skönt!! Som du säger, 4 månader är vääldigt långt när man väntar på nåt sånt här.. Håller tummarna stenhårt att allt går toppenbra!! Glad
    Åh grattis till att tiden är bokad!! Då har vi insättning samma dag Glad 
    pp08 skrev 2011-01-30 16:59:52 följande:
    Mamma gås_ lycka till på ÄP. Jag hade också VUL på lördag och ett till på måndag, ÄP på en torsdag. Då blir det ET på lördag
    Hahaha.., nästa samma likadant Flört Det känns ju sådär att spendera två lördagar i rad med att sitta 5 timmar i bil till Uppsala fram o tillbaka.. Men denna lörd som kommer blir det ju lite annorlunda då det förhoppningsvis finns ett el två små finingar som kanske vill bo hos mig Glad
  • Mamma gås

No Ka Oi: Haha.., Skenet bedrar Flört Jag är inte ett dugg lugn.., tänker precis som du, tänk om det inte blir några ägg o tänk om det inte är något utav dem som tar sig.. Har oxå en karl som tar en sak i taget medan jag ligger sju mil före i tanken.. Vet inte vad som är bäst egentligen. Visst har det känts olika för varje plock jag gjort, jag har inte haft den turen att det blivit något till frysen så det har blivit helprocedur alla tre gångerna. Skillnaden denna gång är att jag rent allmänt mår tusen gånger bättre, vet inte om det är för att jag kört den korta metoden o samtidigt bytt behandlingsterapeut. Denna gång har jag även ätit bidrottninggelé o ökat dosen Omega 3 till 6 om dagen, vet inte om det har medfört att min slemhinna blivit bättre men på båda mina VUL denna gång har båda läkarna sagt flera gånger att "åh, vilken otroligt fin slemhinna" ... Mannen o jag satt o skratta åt det i bilen hem, det låter ju ganska roligt Glad Lycka till på lördag förresten, det glömde jag säga förut! Solig

Nu tjejer hoppas vi att det är denna gång som är vår gång!!

Kram till  er alla!!

• Mamma gås
    Snösport: Jag började lite innan denna mens med att köra på terapeutisk dos av Omega 3, men bidrottninggelén har jag kört sen mensens start o tanken är att jag ska gå till normaldos av Omega 3 på lörd vid ET (om allt går bra) o sluta med bidrottninggelén helt då. Jag blir oxå moxad, men min terapeut använder sig av en moxa-spray så det luktar inte lika illa Skrattande Jag började hos en ny, el rättare sagt nygammal terapeut innan jul, har gått hos honom innan med mina magproblem o fått väldigt bra resultat. Så pratade jag med en kompis o hon påminde mig att hon blivit hjälpt av honom med sina fertilitetsproblem så då började jag där igen. Känns superbra Glad Det är lite samma grej han gör som akupunktören gör men han använder en annan teknik och behandlingssätt så resultatet visar sig mkt snabbare.

Ja, visst är det spännande att tänka o fundera på vad andra människor man möter har för livsöden o hemligheter Solig

Kram o lycka till!! Jag håller tummarna!!
  • Mamma gås

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, sprutstart 28/1 kontroll 2/2
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , Korta metoden.

***ET***
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (2 FET). ÄP 24/1. Korta metoden, Puregon200. Bor i Skåne.
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2 Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början februari. 
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.5-6 på HS, bor i Norrtälje

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, ÄP 21/1, ET 24/1, TD 7/2
    Sushi, 42 år i GBG, IVF 5, ÄP25/1, ET 27/1, TD 10/2
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, ET 29/1, TD 14/2, ruvar på 2, CvL

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

• Mamma gås

Åhh, så frustrerande Turlid... Här sitter jag o blir förbannad för att din klinik inte har helgöppet!!

Grattis Fjällsippan att dina blåsor ser fina ut :))

Mary73 - Va härligt med klartecken!! :)

Inanna68: Hihi, jag har tid kl 11:30 imorn för ET :) Hur många dagar var din/dina odlad?

Var på äggplock igår och allt gick bra, i stort sett helt smärtfri själva plocket (smärtan kom ju sen), men vi är nöjda :) Fick ut 11 ägg och det var mer än vad vi trott efter VUL:et, då såg man 5 stora och 7 mindre blåsor och vid den sista behandlingen hade jag 20-25 blåsor och fick ut 11 ägg så det var väl positivt att äggblåsorna denna gång verkligen innehöll ägg oxå :))
    Väntar med spänning på ET imorn kl 11:30... Har aldrig ringt kliniken förut o kollat om det är några som har tagit sig och vågar inte göra det nu heller.., väntar o hoppas att dom inte ringer mig :/ :))

• Mamma gås

Woohoo, jag är sååå glad Skrattande Varit på ET och fått ett toppenägg till mig och tre till frysen!! Denna gången är våra förutsättningar de bästa enl läkaren, toppägg o en otroligt fin slemhinna + att jag rent allmänt mår 100 ggr bättre än de andra gångerna. De andra två gångerna har jag fått två embryon tillbaka där båda varit halvdåliga och inget till frysen. Kan känna att det går att ändra på äggkvaliten till det bättre, jag är ett levande exempel Skrattande Nu startar terrorn till testdagen.., känner jag mig själv kommer jag antagligen att tjuvtesta ju närmare jag kommer TD.  

Inanna: Din kompis historia ger verkligen hopp!!! Solig

Kram o trevlig helg till er alla kämpare!!!

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, sprutstart 28/1 kontroll 2/2
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , Korta metoden.
    Sunseed, 39 år, Dalarna, IVF Falun korta metoden, ÄP och ET, troligtvis vecka 6

***ET***
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (2 FET). ÄP 24/1. Korta metoden, Puregon200. Bor i Skåne.
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början februari. 

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, ÄP 21/1, ET 24/1, TD 7/2
    Sushi, 42 år i GBG, IVF 5, ÄP25/1, ET 27/1, TD 10/2
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, ET 29/1, TD 14/2, ruvar på 2, CvL
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2, ET 5/2, TD 21/2.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL.

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?