• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li

Snösport - Bra att du tyckte besöket hos Ludmila var givande! Alltid intressant att få nya perspektiv av andra läkare eller från vänner här på FL. Chokladcystor är väl såna man har om man har endometrios.

• Snösport

Innan68: jag frågade om jag hade det men hon sa det behöver du inte ha.....vet inte har mailat min gynläkare nu för att försöka så det blir något gjort så snart som möjligt :(   den är typ 43 mm men den måste ju varit mindre när jag undersöktes för 3 veckor sedan eftersom hon inte såg något avvikande alls.

Nä nu ska jag köra hem hej ,hej.

Hur går det föresten i ruvningstider då? Vilken dag är du på? Lycka till nu!   Läser när jag kommer fram eller imorgon Tar ju 6 timmar  inkl lite stopp.

• Zinfandel

Snösport jag tycker det är såå intressant! Jag är nämligen av den något annorlunda men bestämda uppfattningen att "oförklarlig barnlöshet" inte existerar.. Det finns alltid en förklaring och de flesta orsaker går att åtgärda. Jag tror att 75% av oss inte hade behövt vara i denna sits. Men så länge det är så ofantligt mycket pengar involverade så kommer det inte att ske någon förändring, tänk om de en del av pengarna hade lagts på forskning & åtgärder istället.... Dessutom är såklart ett "problem" att många av oss är lite till åren komna när "barnlösheten" diagnostiseras eller man påbörjar IVF och då är man inte Topp-1 för forskning samt att vi som är i situationen har en aning bråttom, griper efter varje halmstrå och hinner inte vänta. Efter allt jag läst nu senaste månaderna så förstår jag att just immunologi & bakterier är den vanligaste orsaken, vilket oftast inte uppdagas... Det måste kännas underbart att få klarhet och få behandling!! 

• Inanna Li
    Snösport skrev 2011-03-29 16:12:16 följande:

Innan68: jag frågade om jag hade det men hon sa det behöver du inte ha.....vet inte har mailat min gynläkare nu för att försöka så det blir något gjort så snart som möjligt :(   den är typ 43 mm men den måste ju varit mindre när jag undersöktes för 3 veckor sedan eftersom hon inte såg något avvikande alls.

Nä nu ska jag köra hem hej ,hej.

Hur går det föresten i ruvningstider då? Vilken dag är du på? Lycka till nu!   Läser när jag kommer fram eller imorgon Tar ju 6 timmar  inkl lite stopp.

RD 6 idag! Det går långsamt framåt! Det är säkert inte endometrios, antar att man kan få chokladcystor ändå! Bra om du kan få bort den!
  • hispan
    Fjällsippan skrev 2011-03-29 11:56:48 följande:
    Härligt med 2 glada gubbar . Jag tycker också att det är svårt att analysera den faktiska ÄL i relation till ÄL-testet; men nu när jag har fått göra VUL i samband med ÄL-test (inför FET) så har jag märkt att ÄL-peaken tycks komma när äggblåsan är runt 20 mm och redo att släppa; men ÄL-flytningarna och känningarna kommer cirka 2 - 3 dagar innan ÄL-peaken på testet. Nu har min gynekolog sagt att jag ska sluta lägga pengar på ÄL-tester vid hemmaförsök. Han tycker att det är bättre att börja när jag har ÄL-känning/flytningar och sedan göra det cirka 3 gånger dagarna framöver. Så det blir nog det upplägget den här månaden.
    Jag känner igen mig i din situation. Jag brukar ha ÄL-flytningar  3 dagarn innan det syns på ÄL-stickan
  • hispan

Jaha, då har jag gjort ÄP, fick 5 ägg ut (mot förra gångens 7, med långa metoden). Imorgon onsdag gäller det, hoppas alla är ok. Är inte så jättesugen på att göra ett IVF till, men vem är detFlört. Det var nämligen riktigt obehagligt denna gång, konstigt att det kan vara så olika. Första gången kändes det knappt.

• Eviglängtan

Höan: man kan köra igång direkt, jag har både blivit gravid och inte gravid när jag körde igång direkt.

• Zinfandel
    Hispan: härligt! Ja, min första gång kändes det knappt och andra gången vred jag mig nästan i plågor på kvällen.... Lycka till imorrn!!
  • Spears
    Inanna Li skrev 2011-03-28 09:52:50 följande:
    Spears - Tack! Håller tummarna allt jag kan för att din mens ska komma nu!
    Hej!

Jag var och tog urinprov en gång till och denna gång var det inga bakterier :) Så jag slipper pencellin :) Skönt!

Vi ska vi åka upp till fjällen imorgon och jag ska försöka koppla bort allt som har med ivf er att göra, dricka vin ska jag också göra :)

Mensen har inte kommit ännu cd 34 nu! Hoppas den inte dröjer allt för länge bara ...Har hört att den kan hoppa över en hel månad...efter ett misslyckat ivf..

Jag har också gått upp i vikt 5 kg efter 2 ivf:er ojoj ja men ingen ide och banta nu, det är nog inte så bra, jag försöker ta prommenader iallafall så man inte går upp nåt mer...

Ha de så bra allihopa ...och lycka till ni som är på väg med ÄP och TD!!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?