IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Har redan fått svar från Aten, från en Mina Belegrati, någons slag koordinator. Helt otroligt fort svar.... Jippi!
Miss B: jag fortsätter att håller tummarna, hårt!
Har redan fått svar från Aten, från en Mina Belegrati, någons slag koordinator. Helt otroligt fort svar.... Jippi!
Miss B: jag fortsätter att håller tummarna, hårt!
Mamman; neej , usch vad ledsamt och tråkigt, kramar till dig!
Bengalen: nä, usch vad tråkigt att höra. Skit att det inte går!
Fjällsippan: 4 blåsor låter bra, men att han var så osäker måste kännas oroligt. Hoppas nästa VUL visar 4 fina blåsor igen. Jag ska också ta Ovitrelle under sprutperioden nästa försök. Har inte heller riktigt fattat hur Ovitrelle ska tas då den bara finns i engångsspruta. Har skickat en fråga till CFC om man kan ta ½ Ovitrelle (och sen slänga sprutan) och sen ta en ny halva om det behövs efter några dagar. Hoppas du får klarhet i hur du ska ta Ovitrellen. Berätta gärna om de berättar hur….
Zin: usch vännen, vad tråkigt att det inte gick vägen, många kramar.
Våndas och är orolig nu då Svend har skickat ett mail om att han vill att jag ringer honom ikväll. Usch, vad kan han tänkas vilja? Och det är hela 5 timmar tills jag kan ringa och få reda på vad han vill. Usch, fy och blä....
Undrar om Svend vill prata om mailet jag skrev för 1 v sen. Men skrev bara om att vi skjuter upp IVF till nästa cykel då mensen kom 10 dagar för tidigt och det inte passar in i vår planering då mannen är bortrest 2 v, vilket skulle bli precis vid äggplock.
Kanske vill han prata om att jag ifrågasatte lite att vi kör Gonal-F igen. Eller kanske mina funderingar, i ett tidigare mail, kring Ovitrelle efter ev ET, fast det svarade han ju på..... Blir galen!
Mannen gick ut med dottern då han tyckte att jag frågade och undrade för mycket, jag vrider och vänder på funderingar och tankar. Mannen sa bara..... vänta och se vad han säger när du ringer. Lugn som en filbunke i nästan alla lägen. Min fina klippa
Lovar att uppdatera er sen när jag ringt. Bara 2 1/2 timme kvar......
Så mycket oro för ingenting
Lite kort resumé.... misslyckades på IVF, fick ny ordination via mail. Gonal-f 300 och "1 klik" Ovitrelle från dag 6. Jag mailade tillbaka och undrade om inte lägre dos av Menopur och Gonal-f var bättre. Fick svar: nej, Gonal-f är bäst. Mensen kom 10 dagar för tidigt, hann inte få tag på gyn och medicin och mannen bortrest 2 v precis då ÄP skulle bli. Mailade CFC för över 1 v sen och berättade att vi måste skjuta på nästa IVF. Fick inget svar. Imorse fick jag mail från Svend: Ring mig i kväll kl 20.00. Klart jag blev orolig.
Men det enda han ville var att säga att han läst igenom mina papper igen och tänkt om. Han ville ta det på telefon och inte på mailen för det är trevligare och lättare. BAH!!! Han drev mig ju nästan till galenskap, han kunde ju visst ha mailat och skrivit det!!! Pustar ut nu.
Han ville säga att jag istället för Gonal-f provar Menopur igen. Men inte Ovitrelle under sprutandet. Kanske efter ET. Det pratar vi om när vi ses sa han. Sen avslutade han med att önska mig en trevlig "afton".
Ja, vad säger man.... det var väl rart att han ville pratas vid istället för på mailen, men det gav mig både hjärtsnörp och magsår på kuppen. Men det klarar jag nu när samtalet var positivt och inte så läskigt som jag målat upp i mitt inre.