• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Har nu börjat spruta igen, är på dag 2. Får se vad Menopur kan göra denna gång.....

Har funderat lite på allt prat kring DHEA och hur det kan förlänga cykeln och ägglossning.... 
    Jag har långa cykler på 32-35 dagar och brukar ägglossa på dag 16, 17 och ibland även 18. Då kanske det inte är bra för mig att äta DHEA för då kanske cyklerna blir ännu längre, eller tänker jag tokigt? Eller är det så att om man har långa cykler kanske DHEA bara förbättrar och styr upp kroppen, eller?

Nu får jag lite FL-abstinens då jag far iväg under en vecka och sen blir det äggplock nästa om allt går vägen. Troligen får mannen fara direkt till CFC från Karlskrona och jag och dotter tar tåget ner.
    Kram på er alla!     

• linköping68

Uppdaterar lite snabbt innan jag läser ifatt efter ledighet......

Sprutar ju Menopur och har varit på VUL 2 idag. Rynkar på näsan 3 blåsor finns, men 1 blåsa har dragit iväg och är idag 21mm, de andra 2 är bara 11 mm. Ringde CFC som en galning, men kom inte fram.Ska ringa igen imorgon. Vet nu inte hur det blir..... hinner vi ned för den stora på 21 mm? Eller hinner den släppa på tåget ner? Ska vi strunta i den stora och hoppas på de små? Suck. 

• linköping68
    Tuvalina skrev 2012-08-10 22:49:04 följande:
    Dina ägg har ju stuckit tidigare väl? Jag hade också varit lite fundersam förstås. Men jag hade också en äggblåsa på 21 nu tror jag... Det såg de igår och mitt ÄP blir först på måndag... så de räknar kallt med att den håller sig kvar. Vi räknar inte med något och tog det säkra före det osäkra och hade sex idag. Det är ju jättesvårt att ge dig något råd, vad sa de på kliniken då? Hur tänker de utifrån det som du varit med om?
    Har varit med om det 2 ggr, att äggen sticker i förtid. Ja, visst är det svårt att veta vad man ska göra. På sätt och vis känns det onödigt att åka hela vägen till CFC för 1 ägg som kansker hinner släppa. För de små kommer ju inte hinna mogna. Men samtidigt kan det ju vara guldägget..... Dessutom är mannen bortrest, annars kunde vi, precis som ni, "gardera oss" och sexat idag, men det går icke.

Fick inte tag på CFC så jag ringer imorgon bitti. Tror de kommer säga till oss att komma dit.    
  • linköping68

Har fått tag på CFC och efter lite resonerande så beslutade vi att inte åka. De små hinner inte med och den stora är snäppet för stort. De tyckte, precis som jag, att vi provar hemma. Vilket tyvärr betyder misslyckande igen. Hemmaförsök ger oss inte mer än kanske 2-5 % chans att lyckas. TUVALINA tar Menopur 375 och såklart Orgalutran. Vi fick betala 4000 sist då äggen släppt i förtid. Ska nog banne mig prova DHEA nu. Ringer min gyn på måndag och bokar tid för blodprov för att kolla nivåerna innan jag börjar. Är lite lätt nere och ledsen idag. Funderar fram och tillbaka om det är dags att sluta helt med försöken. Men samtidigt känns det som vi inte försökt för vi kommer ju inte ens till ÄP. Fast det i sig är nu ett misslyckande. Får nog börja bearbeta att set inte blir syskon till dottern och inte fler barn.

• linköping68

Hej alla
    Klampar in efter en lång tids frånvaro och börjar med en fråga som är av lite "akut" natur. Ska börja spruta när som helst och vill höra era tankar, för att se om mina tankar är galna eller......

Har diskuterat med CFC att få ta låg dos och varva Menopur 225 och Gonal-F 150 varannan dag. På telefon sa Svend att det gick bra. Sen skickar Svend mail där det står att jag ska ta 150 Menopur och 150 Gonal-F varje dag tillsammans. Men då är jag ju uppe i hög dos iallafall!!! Har de senaste 2 försöken efterfrågat låg dos, men fått blankt nej från Svend. Förstår inte varför han är motsrävig mot det. Mailade tillbaka, men fick igen svaret att ta som de skrivit.

Frågan är om jag ska lyda dem eller om jag ska vara rebell och ta den dos som jag vill och ta de olika sprutorna varannan dag. Har ni alltid följt CFC blint eller? Skulle ni våga "laborera" lite själva?
    Jag har ju ägglossat i fötid 2 ggr och haft 1 blåsa som stuckit iväg snabbare än de andra, 2 ggr.

Snälla, hjälp mig med input!!!

Ska läsa igen hela dagen imorgon och se hur det gått för er alla!  Förlåt mitt ego just nu och att jag inte kommenterat er andra än. Kram till er alla!             

• linköping68

Tack för svar ang dosering och om jag ska laborera själv. Funderar llite fram tills mensen dyker upp och då får jag bestämma mig.

• linköping68

Hemulen: håller tummarna för bra utveckling av blåsor! Försök vara positiv och tro på bra resultat!

Pp08
    : usch vad trist att läsa att det inte gick bra. Finns inte mycket att säga mer än att vi finns för dig och du vill ”prata”.

Anne:
    så ledsamt att det inte gick vägen. Jag tror också du borde fortsätta med Prasteronet. Kör igång med Inofolicen också.... Jag tar vanlig Inofolic. Har plus-varianten med men har inte tagit den på länge. Kanske borde vi prova…

Mamma Gås
    : vad underbart att läsa om ditt VUL. Det ger mig lite styrka och hopp att orka fortsätta lite till.

Inanna Li
    : vad roligt att höra att mini-Inanna Li kommit ut. Grattis!!!

Susmar72:
    Vad tråkigt att höra att det inget blev med äggen.

Vi4
    : är ni snart på gång med spray/sprutstart?

Och hej till alla er andra kämpare här inne!!!

• linköping68

Har haft lite sommaruppehåll från FL för att försöka tanka positiv energi och glädje. Tyvärr har det väl gått sådär, men försöker se allt det fina i tillvaron istället för att bara fokusera på alla misslyckanden. Fast det går också sisådär, misslyckandena radar upp sig i långa rader. Extra tufft är det att det föds många barn i området där vi bor och var och varannan är gravid. Ja, livet är tufft ibland.

• linköping68
    Tuvalina skrev 2012-09-03 11:16:09 följande:
    Linköping, jag tänker fortsätta med prasterone och ikväll ska jag börja knapra inofolic plus och sen så småningom när jag får det hemskickat så blir det inofolic på morgonen och kommer nog ta antal droppar Fertile xx med.

Jag tänker vara observant på vad som händer i kroppen. Minsta lilla förkortning på min redan korta menscykel så slutar jag med Fertile xx.

Linköping, jag vet det är tufft. Jag känner mig ledsen varannan dag och varannan dag tar jag nya tag.

Tar du några tillskott nu alls?
    Hur mycket Prasteron tar du varje dag?

Ska till gyn idag och försöka få dem att ta ett DHEA test för att sen ev börja med Prasteron eller DHEA. Just nu tar jag "bara" Inofolic, B, D, E-vitaminer, Omega och lite till. Är inne på att prova Fertile och DHEA, men vet inte om jag vågar ta dem alla samtidigt. Jag har långa cykler så om de blir lite kortare går det nog bra. Fast det sägs ju att långa cykler är bra. Jag känner det mera som om jag förlorar tid och försök att vänta på mina långa cykler på ca35 dagar.
    Ja, vi är nog många som har varannandags-mående. Tar nya tag och faller sen ner, tar nya tag och faller, nya tag och faller....

Har faktiskt börjat gå till en kurator för att kunna ha någon att "häva ur mig hos". Kuratorn vet om allt så jag kan vara precis som jag är den dagen jag går dit, vare sig jag är ledsen och bara gråter eller är positiv och ser kjust på framtiden.
    Funderar faktiskt även på KBT-terapi för att se om det kan hjälpa att vända sinnet och se mer positivt på tillvaron.     
  • linköping68

Har varit hos gyn nu. Blev lite fundersam då gyn undrade vad DHEA är och vad det gör. Hmm. Så jag förklarade lite och gyn tyckte det lät bra att kolla upp, så nu är det och lite andra prover tagna. Tack och lov för de hjälpsamma läkare man stöter på ibland. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?