• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Underverket - Kommer inte ihåg procentchansen då jag blev gravid men den var något mindre än vid första försöket vi gjorde. MEN när jag blev gravid så var det Oddvar vid ET Flört Gillar honom starkt!

Tack Maryhe - Jag ska kolla min papper om jag hittar nåt. Glad

Linköping - Vilken härlig dröm Hjärta   

Skönt för dig Slemmis att det visar så bra på hcg proverna. Glad 

• Mamma gås

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 7 ICSI, Kanske April
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista syskonförsöket i juli, CFC. Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF, negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen)
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon
    Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC.
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, 1 IVF/japanen på CFC. Nytt försök i början på juni.
    Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF, 4FET (1MA, maj-11 och maj-12), 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, hundraelfte försöket i sommar!
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland, hoppas göra ett tredje försök i augusti.

***SÄNGHALMSLIGAN***

***SPRAYAR***
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin

***SPRUTAR***
    Germany, 38 år, IVF-försök nr 3 (korta med menopur 375 IE)
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun , sprutstart 14 maj.

***ÄP/ET/FET***
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) ÄP 23/3

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5
    Victoria71, Göteborg, Carlanderska, gör IVF-försök nr 3, TD 18/5 Vi 4, 40 år, IVF nr 2 på CvL,korta metoden menopur, (IVF 1 slutade med ma i feb 12) TD 27/5

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1 hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012 .
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42) Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.

• Mamma gås
    Snorpan och Padelin - Välkomna!! Solig

Snorpan - Jag har inte själv gjort det då jag pluggar. Men jag har en vän som sökte jobb under tiden, nu är hon gravid i v.7 och började sitt nya jobb förra måndagen och hon har inte nämnt nåt till arbetsgivaren.  

Lite ego - Har då kört igång med Puregon Glad För sista gången! (vi har sagt att detta är sista försöket vi gör)

Sunseed - Jag har prel ÄP nästa fre, så blir det tvådagars embryo så har vi ET på söndagen - kanske kan titta förbi dig då Solig MEN, det är ju som sagt prel dagar... Jag är skitnervös å har mått rejält psykiskt dåligt nu i några dagar för att mensskrället var ju försenad.. Hur känns det att hysteroskopin blir på ons istället? Inga problem att få ledigt? Rent spontant tänker jag att det kanske var bra att du blir ledig imorn, med tanke på hur din vecka såg ut förra veckan.. Haha.. Flört  Vet du el någon annan om Falun gärna kör på 3-dagars el om det vanligtvis är 2-dagars? 
  • Mamma gås
    Sunseed - Vi vet ju inget än, så tid har jag ingen aning om Obestämd Ja vilken osis att det råkade bli blastisar när du räknat med tredagars.. Haha.. Skrattande Är ni inte hemma har vi ju v. 28 på oss oxå Flört Annars får jag väl ta tåget upp å hälsa på dig ändå nån annan gång Tungan ute  Jo men de känns ganska bra.. El jag vet inte.., är egentligen skiträdd Gråter Eftersom vi har sagt att detta är sista färskförsöket så är det många tankar å känslor som flyger å far. Fick nån konstig bismak i munnen å de började mola i magen redan efter två timmar.., kanske inbillning men men.. Var på behandling idag så jag mår allmänt bättre å de e ju skönt. Har mått piss några dagar, så där illa att jag lixom inte ens orkar med mig själv för jag är så grinig å trött.. Det är lixom inte jag, jag är glad å positiv med humor Solig 

Hur känner du inför ons???
  • Mamma gås
    Sunseed skrev 2012-05-14 22:18:57 följande:
    Fick jag välja skulle jag sova genom IVF:erna också. Kyss

Haha.. å vakna upp när embryot fäst å allt var lugnt Solig De hade varit gött de Tungan ute
  • Mamma gås

Åååå Enya - Sitter här å gråter till frukosten när jag läser ditt inlägg Solig Vilken fantastisk lycka! Det är så härligt att allt kämpande faktiskt kan ge resultat. Ett stort grattis till er och njut nu av varje sekund (inte för att jag tvivlar på det ;)) Ta hand om er prinsessa och er själva förstås! Hjärta

Nu syskon - Skönt å höra att man inte allt helt galen Flört Ja, det är som du säger, nån slags sorgebearbetning fast det egentligen inte är över.. Konstigt.. Hur som helst är det oerhört skönt att denna tråd finns där man kan ventilera både glädje och sorg  Solig

• Mamma gås
    germany skrev 2012-05-15 08:28:22 följande:
    Mamma Gås -  Hur går det för dig med sprutandet? Känner du någon aktivitet i äggstockarna?  Har du hunit vara på VUL än?

Jag är på sprutdag 4 i dag. På torsdag skulle det ha blivit VUL då det är sprutdag 6 då, men kliniken har stängt då....har ännu inte fått någon tid på när jag ska dit. Lite frustrerande att inte kunna planera och få veta i förväg, det skapar en onödig stress. 
    Jag ligger lite efter dig då min mens var försenad.. Så jag är bara på sprutdag 2 idag :) Ska inte på vul förrän nästa tis, å blodprovstagning egentligen på sönd men då är lab stängt å jag har inte fått nåt svar från läkaren än om jag ska ta det på fre el månd istället.. Hur går det för dig? Känner du nåt i de nedre regionerna? ;)) Ja, det är så jäkla psykiskt stressande att inte veta i förväg.
    Jag har gått å mått skit över att det kanske blir ET den veckan jag ska gå upp  med min uppsats och den jag ska opponera på, plus att jag samma vecka måsta gå på två till utöver dessa två. Som sagt detta är ju inget man svitchar om å byter hur som helst. Man kan ju ha tur å att det inte innebär några problem men det vet man ju inte. Hur som helst så har jag fått min två bokade seminarier på torsdagen å då borde det verkligen vara klart med ET.  
  • Mamma gås
    hitcher skrev 2012-05-15 11:02:11 följande:
    Både barn- och hundvakt fixade. Ska bara få i oss lite mellis, lämna bil****** på service så åker jag in sen.
    Bra! Lycka till!! Å stå på dig, dom måste fatta att det är sjuuuukt psykiskt påfrestande att inte veta. Hjärta
  • Mamma gås
    hitcher skrev 2012-05-15 14:43:12 följande:
    Missed abortion. Fick ta ett hCG bara för sakens skull. Men slutar med medicinerna nu. Har fått en tid på lördag för cytotec. Tycker det är bättre att dottern är med barnvakt och jag är på sjukhuset.
    Hjärta Kramar om Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?