• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi4 - Lycka till på tors!! {#emotions_dlg.flower}

Inanna Li - Tack Solig 

• Mamma gås

Jag håller faktiskt med dig, jag associerar oxå till bilderna.. MEN anledning till att jag bytt är att jag fick ett litet märkligt meddelande i inboxen så därför kändes det inte ok att ha bilden kvar längre. Hoppas förvirringen inte blir långvarig Flört Hihi.. 

• Mamma gås

Haha.. Nä inga skamliga förslag tyvärr, då kanske jag hade behållt kortet Tungan ute Mer kränkande.., inget jätteallvarligt men det kändes bättre att ta bort det.

• Mamma gås
    Zinfandel skrev 2012-06-12 15:57:01 följande:
    Så otrevligt!! Skrikandes Usch, varför måste folk hålla på... Demon
    Ja, de kan man verkligen undra Tungan ute

Myran - Hur faan får dom bete sig egentligen!! Blir arg så jag ryser på hela kroppen Skrikandes

Vi4 - Japp, testen blir starkare. Eller rättare sagt nu tror jag inte den kan bli starkare för nu är den lika stark som det andra strecket Solig Men oron finns kan jag lova. Vaknade i natt å var kissenödig sen kunde jag inte somna om för jag hade sån värk i mage, rygg å ljumskar. MEN nu är det bara två dagar kvar tills jag får ringa kliniken å jag hoppas sååå att plusset stannar tills på fredag.  

Ang temp å äl - Jag tänker att om kroppen inte var i balans skulle den väl inte ägglossa..? Men slemhinnan kan de ju kolla så den är ok när du ska göra FET. Fast då är ju embryot redan upptinat.. Du har ingen gyn du kan få en akuttid hos å kolla slemhinnan? Jag har iofs ingen aning och jag förstår din vilsenhet när tempökningen uteblir om den alltid annars kommer vid äl. Jag håller tummarna att det kommer gå toppenbra även fast tempen inte ökat Solig 
  • Mamma gås
    Vi 4 - Toppen att du fick komma å kolla slemhinnan å få bekräftat att du ägglossat!

Anne - Jag hade samma symtom som Mary. Något fetar hy å lite kvisslor, jag blev piggare å fick mer ork oxå. Jag tänker att din reaktion du fått kanske beror på att din kropp (njurarna, enl TKM) är så pass utmattad/obalans att den inte riktigt kan tillgodogöra sig det du stoppar i dig. Jag skulle tipsa dig om att kontakta en kinesiolog så att denne kan muskeltesta hur det ligger till å vad det är du behöver och i vilken mängd. Det du beskriver med ex nattsvettningar är tecken på yin brist och eftersom din kropp är så pass utmattad kan det vara så att den inte kan tillgodogöra sig tillskotten den mängd den egentligen skulle behöva utan att det behöver trappas upp. Lycka till!!!

Myran - Håller tummarna att mannen din kan övertala läkaren!    
  • Mamma gås
    Vi 4 - Kramar om massor å mkt länge Hjärta Fy faan rent ut sagt!!

Anne - Jag är lite inne på Zin's bana oxå, som jag skrev förut kan jag tänka mig att din kropp är så utmattad att den inte kan tillgodogöra sig ämnet därför slår den bakut istället.   

• Mamma gås
    Neeej Syskon!! Det kom helt oväntat. Hur känner du dig? Kramar om Hjärta

Lycka till idag Angeliq!

Miss Boring
    - Härligt att va igång imorn igen Solig Nu jädrar ska de gå hela vejjen!
    Snorpan - Tack som frågar - Jo det går bra Solig
    Ja Zin, idag är det äntligen dags för det riktiga testet Tungan ute Hoppas din mens kommer snart!! 

Tack å lov så visade indikatorn GRAVID 2-3 veckor ! Det roliga är att jag kan verkligen känna glädje Skrattande Nu ska den lille "bara" stanna kvar hela vägen oxå, en bagatell men, men..
  • Mamma gås

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    Fjällsippan,  43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista  syskonförsöket i juli, CFC. Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF,  negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen)
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon
    Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC.
    Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF,  4FET (1MA, maj-11 och maj-12)
    Zinfandel, 40 år i Skåne, FET i juni
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin
    Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska
    Vi 4, 40år, (syskonförsök) CvL, IVF1 = mf, IVF 2= minus,
    Germany, 38 år, IVF-försök nr 3 (korta med menopur 375 IE)
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5
    Bengalen:  39 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC,  3:e  IVF/japanen på CFC i juli mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med progynon den 10/6
    Susmar72:39år, 2ICSI i falun, ICSI nr 3 i aug/sept

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland - hoppas på ett mirakel över sommaren!
    Snorpan 42 år, 5 st ivf kör naturellt i sommar och satsar på FET i aug på CvL

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF,  negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP. Sprutstart 8/6   

***ÄP/ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9 Sprutstart 22/5 VUL 29/5

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET  18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3  FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201 Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1 hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF ca 17/2-13.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012

• Mamma gås

Grattis Angeliq till ruvarstatus Solig

Linköping - Ja hur svårt kan de va..?? Nog för att det kanske är svårt att se exakt men kan de bli färre bara sådär..?? 

• Mamma gås
    Zinfandel skrev 2012-06-15 19:05:46 följande:
    Linköping: hur gick det..?

Angeliq: Grattis!

Mamma GRATTIS!! Visst är det 4.e barnet nu..? Härligt SkrattandeSolig 
    Jo, så är det. De tre första är med en pappa å vi separerade för snart 9 år sedan så det blir första barnet med min nuvarande make och det är hans första barn så jag hoppas verkligen att det ska gå vägen väldigt mkt för hans skull. Självklart för min skull oxå annars skulle jag ju gett upp för längesen Tungan ute När har du BM? En stor anledning att jag kämpat vidare å letat information är tack vare dig faktiskt. Du har gett mig inspiration till att inte ge upp å framförallt inte alltid lita på vad som sägs å de begränsningar svensk fertilitetsvård dessvärre ofta innebär. Jag fick ju sagt till mig efter andra försöket att det är nog ingen idé ni fortsätter, för jag hade så usla ägg... Blåsor hade jag, men inga ägg i å de som fanns var kassa.. Känn på den en dag som denna Flört
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?