• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack för tumhållningen! Glad 
    Nu syskon - Nä, jag tänker att det räcker med ett barn, haha...  Spännande med vul, håller tummarna stenhårt att det finns många äggblåsor med fin-fina ägg i Solig

germany - Ja, det känns jättebra. De andra gångerna har vi fått 10-11 ägg så det känns mkt bra. Som du säger, det finns fler ägg att spela på samtidigt som det räcker med ett bra ägg och har vi otur med befruktningen så skiter det sig ju ändå. MEN nu ska vi tänka positiva bebistankar!!! Tjoho!! Ruva lugnt!! Yes, Pravidel är för att förhindra överstimulering.  

• Mamma gås

Tack för alla hejjarrop Solig

Bengalen - Jag tänker att det inte behöver vara så att dom som får ut många ägg har hög stimuleringsdos. Nu fick ju inte jag ut extremt många ägg men fler än 5-10 ägg som du pratade om och jag har haft Puregondos på 150ie i 4 dgr, 175ie i 6 dgr och 100ie i 2dgr. 
    Men jag tänker den kraken som fick ut 44 ägg, hon lär ju känna sig rejält svullen i buken Tungan ute 

• Mamma gås
    Sunseed - Jag tänkte på dig när vi åkte igenom Falun. Undrar var du bor å hur du har det? Solig Om vi har sån tur att det blir återinföring på lörd kanske vi kan få till en liten snabbis dejt? Skrattande

Det är den bästa skörden som vi fått, de andra ggr har vi legat stadigt på 10-11 å befruktningsgrad på ca 35-40 %. Det som vore roligt är om det är bra kvalité på äggen. Då går ju självklart mina funderingar kring om det är för att jag käkat 7-Keto + DHEA och Inofolic + Melatonin... För sista gången jag gjorde ett färskförsök var förra året i januari så rent fysiskt borde äggen var färre tänker jag.. 
  • Mamma gås

Haha... Kan inte sluta skratta!! Är glad å chockad!! Kliniken ringde och berättade att 16 ägg av de 19 ägg som de fick ut är befruktade!! Jag har ju inte ens fått ut så många förut!! Återinföring på lördag kl 11.10.

Berättade att jag käkat DHEA och hon blev jätteintresserad och skulle föra det vidare till läkaren. Mkt intressant tyckte hon eftersom resultatet är så markant jmf med tidigare.

germany - Jag väntar på mina svar, hoppas att de kommer inom de närmsta dagarna.   

• Mamma gås

Haha.. Ja, jag är chockad själv över resultatet! Går nästan å väntar på att de ska ringa å säga att det var fel el nåt. Måste ju ha med i beräkningarna att oturen kan vara framme å att det inte är något embryo som klarar sig till lörd även om jag just nu går i nån slags euforisk bubbla :)

Maryhe - Fy fasen va läskigt!! Förstår att det är svårt att koncentrera sig på en tenta! Skönt att höra att allt är ok med dig/er hur som helst.  

• Mamma gås
    Tack alla goa för era tummar!

Anne
    - Härligt att du haft egen ägglossning! MEN jobbigt å tråkigt att du är stressad å utmattad.. Hjärta Hoppas du kan finna stunder med lugn å ro så att det kan bli bättre på den fronten. Jag började äta 7-Keto förra sommaren sen gick jag över till DHEA som jag beställde från dhea.com och jag kommer inte ihåg exakt när jag började med dom men som du säger så står det i min presentation, men jag vet att jag käkade det i 60 dgr för jag tog 75 mg/dag. Sen har jag ju oxå tagit Inofolic + melatonin. Som du säger har jag oxå gått på behandlingar men de har varit för att förbättra mitt allmänna hälsotillstånd, ingen direkt fokus på fertilitet men det blir väl indirekt eftersom jag mår bättre rent allmänt + att jag har gått på behandlingar nästan hela tiden men jag bytte akupunktör. Den andra akupunktören gav faktiskt rena fertilitetsbehandlingar och honom gick jag hos under de andra försöken. Jag blir 40 år i september. Om det är för tätt inpå mellan ditt kommande försök och starten av prasteron lär ju märkas Flört Jag tänker att det borde göra nytta eftersom du kommer hinna äta mer än 60 dgr. Precis som Zin säger så finns det eventuella biverkningar men ska jag se till mig själv så kommer jag nog försöka äta DHEA i mindre dos även om detta försök inte tar sig eller om det tar sig så vill jag fortsätta efter graviditet osv för vissa studier visar på positiv effekt vid ex fibromyalgi.

Syskon nu
    - Det är ju toppen att det såg så bra ut på vul!!  

Susmar 72
    - Jag går i Falun denna omgång och jag berättade att jag tagit DHEA till den barnmorskan vi hade och hon blev jätteintresserad å tyckte det lät toppen. Så gissningsvis kommer de skriva ut mer Prasteron ju fler positiva resultat  de får.

Hur mår du germany??

Hemulen - Nej, inget nytt protokoll jmf med den sista gången. Hade långa protokollet vid första och andra försöket och sprutade då menopur, men mådde så gruvligt dåligt så vid det tredje försöket körde vi korta och med Gonal-f. Äggantalet låg på ungefär lika i antal (ca 10-11, befruktningsgrad på ca 35%) men jag mådde mkt bättre vid sista försöket och då fick vi även tre till frysen, vid de första försöken blev det lika många befruktade men ingen till frysen.
    Håller alla tummar å tår att allt ser bra ut idag!!   
  • Mamma gås
    Vi4 - Jag köpte på dhea.com å det var inga som helst problem Solig Jag ska ju till Falun (förhoppningsvis) på lörd, jag kan ju fråga då. Jag kommer inte ha Samir då, hade henne på äp å hon sa att hon var ledig på lörd.

Ååååå Anne - du måste lyssna på vad din kropp säger å streta emot! DU MÅSTE SJUKSKRIVA DIG NU!!! Kan förstå din tanke att du ska stå ut till den 7:e men det är nu din kropp å själ behöver vila och återhämtning. Du har inget viktigare än din kropp å den går inte att ersätta. Jag lider med dig å det gör ont i hjärtat att läsa ditt inlägg. Känner igen mig så väl.. Snälla, snälla, gå inte till jobbet förrän du har din läkartid. Du vet oxå att det inte är att leka med dessa symtom på utmattning, kroppen kan inte säga det tydligare - den skriker att du behöver återhämtning! Massor, massor med värmande kramar till dig!! Hjärta 

Sunseed - Vi kommer gärna in en liten snabbis Skrattande Min käre make tar nog gärna en kopp kaffe å jag är nöjd med ett glas vatten Skrattande Din sommarplan låter härlig!

Maryhe - Skönt att er plan känns så bra å att du mår bra oxå. Jag upplevde det du beskriver oxå med DHEAs biverkningar. Dessa plitor jmf med de bumlingarna Prednisolonet ger är som en piss i mississippi Tungan ute   
  • Mamma gås
    Underverket - Neeeej, nej, nej... Hjärta Massor med kramar till dig!! Å även till er andra i tråden som har det tungt å jobbigt just nu Hjärta

vickan12 - Fy fasen va tråkigt!  *Kramar om* Ja, hur ska man orka.. Den frågan har nog snurrat i de flestas huvud härinne.. Jag är oerhört tacksam att denna tråden finns med så många underbart fina människor som stöttar å peppar Hjärta 

Ego - Har kommit hem från Falun. Av de 16 som befruktades klarade sig 15 till blastisar. Jag fick en tillbaka och de andra ska de odla en liten stund till för att sedan bestämma om isf vilka som kan frysas. Får besked per brev. Fick Trombyl och Fragmin oxå, vilket jag aldrig haft förut.

Mina försök:

IVF 1: 10 ägg - 4 befruktade, 2 till mig, inget till frysen. Menopur + synarela. Biokemiskgrav.
    IVF:2  11 ägg - 3 befruktade, 2 till mig, inget till frysen. Menopur + synarela. Negativt.
    IVF 3: 11 ägg - 9 befruktade, 1 till mig, 3 till frysen. Gonal-f. Gravid, MA v. 16.
    FET 1: Biokemisk grav, 
    IVF 4 : 19 ägg - 16 befruktade, 15 blastocyster. 1 till mig, till frysen ?. Puregon. TD 15/6.

Jag trodde det tredje försöket resulterade i fyra befruktade för det var så jag uppfattade det på kliniken, men nu när jag läser journalen så var det visst nio befruktade, tydligen inte så bra men iaf.          

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?