• kattenizze

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Beklagar Syskon Nu. Hoppas kroppen tar hand om det hela själv.

• kattenizze

Inanna: Fy vad trist. Du har ju så mkt som talar för dig, du har faktiskt varit gravid! ge inte upp nu, ditt försök kommer säkert att gå jättebra i november!! Har man varit gravid oavsett resultat är ju chanserna stora till en fullgången graviditet!!

• kattenizze

Viktoria: Hur fasicken lyckas du hålla dig från att tjuvtesta?

• kattenizze

Victoria: Jag förstår också att du inte vill tjuvtesta, men jag är så nyfiken själv av mig att jag hade aldrig kunnat hålla mig....Men som sagt, så länge ingen jäkla mens dyker upp så lever ju hoppet! Hoppas hoppas!
    Enya: Det är bra att ditt illamående ökat även om det är för jobbigt ibland, det tyder på en stark graviditet. Be om lergigan comp om det blir för illa, det enda jag överlevde på i början!

Tack för att ni frågar om mina tvillingar, ni är så gulliga. Jag ligger lite lågt med det i tråden av hänsyn till andra, men det verkar gå peppar peppar ganska bra. Jag var senast på en kontroll i torsdag och då såg allt bra ut, eller så bra det kan, det är ju inte riktigt på topp. Men tyvärr närmar jag mig sängläge med rask fart, tror att jag kommer att bli ordinerad det längre fram. Nu har jag ju passerat v 28 så jag börjar känna mig väldigt lugn för att detta kommer att gå vägen trots allt. Skulle de komma nu så har de mycket goda chanser till överlevnad utan men. Men varje dag i magen är ju bara bra. Helst vill jag gå till och med v 32 när man vet att lungorna är ok. Sen får de gärna komma faktiskt. Börjar dock känna mig som en stamkund på sjukhuset, har klippkort där vid det här laget.

• kattenizze

Mamman: Usch, jag var orolig för att det kunde vara det eftersom jag själv haft X. Att ta bort en del av livmodern lät inte kul, satt det i hörnen på livmodern? Sabla otur!! Jobbigt att inte få bli gravid på så länge heller. Jag lider med dig, vet vilket helvete det är!

• kattenizze

Inanna: Det är bra att gråta och inte stänga in sina känslor. För det är sjukt jobbigt detta, att slitas mellan hopp och förtvivlan och du hade ju nåt så lovande på gång. Jag känner med dig. Hoppas du finner kraften för nytt försök snart. Och då är det faktiskt din tur!

• kattenizze

Zinis: Du låter alltid så positiv och glad, trots att jag mycket väl begriper att ni har det jättetufft med era behandlingar. Dessutom sprider du din kunskap i tråden. Du är faktiskt ett föredöme! Hoppas så att det snart blir er tur att vänta ett (eller två!) mirakel i magen!

• kattenizze

Dessutom Mamma gås, är man inte tröttare fysiologiskt när man är 40 än när man är 20 så det så. Den enda nackdelen jag kan se med att bli mamma på äldre dagar, är att man inte kommer att vara med sina barn lika länge och man kanske inte får uppleva ev barnbarn lika länge heller. Å andra sidan så blir vi ju bara äldre och friskare så....Jag tycker det var helt perfekt egentligen att få mitt första barn vid 36, även om vi försökt många år innan. Allt är så mycket bättre nu i mitt liv än när jag var ung!

• kattenizze

Nämen va f-n, nu måste ju plusen trilla in snart, rent statistiskt som nån skrev. Mina tankar går till er alla som minus och elände på era stickor!

• kattenizze

Oceanney: Vad tråkigt!! Hoppas på nästa FET nu då. Får jag fråga hur det kommer sig att ni har bestämt er för att sen sluta med IVF? Ni har väl ett barn? Jag kommer heller aldrig att göra flera IVF oavsett hur det går med dessa små i magen, och jag är nyfiken på vilka anledningar det är till varför man slutar.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?