• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lyckat till nu Fruttan med rivstart och allt!

Lenafena - GRATTIS!!!! Skrattande

Ojoj Snösport, kan bara instämma i att gratulera till att få träffa på den stora pssionen och önskar dig all lycka! Glöm inte att uppdatera oss i tråden bara.

• callimero

Håller med Zinfandel, det ligger nog och väntar i äggledaren tills i natt!
    Ska du ha lite Inofolic medans du väntar? Glad

• callimero
    Zinfandel skrev 2011-08-09 10:42:54 följande:
    Nämen oj, var det så!! Vad bra, jag har alltid så tidig ÄL, har funderat på om det är därför jag inet bir gravid men det kanske funkar ändå Flört Jag brukar också alltid få på CD 10-11.
    Samma här, och oroar mig jämt om det innebär sämre äggkvalitet. Brukar även vid ivf ha kort sprutperiod och nu insemination på cd 11 resp 10. Men nu fick jag lite mer hopp! Glad
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-08-08 16:52:28 följande:
    callimero skrev 2011-08-08 14:21:13 följande:
    Håller med Zinfandel, det ligger nog och väntar i äggledaren tills i natt!
    Ska du ha lite Inofolic medans du väntar? Glad
    Vi får väl hoppas på det. Nu ångrar jag att jag inte "tog mannen i kragen" igår kväll för jag kände att ÄL var på g. Det tjångade till ordentligt på ena sidan vid 23-tiden; tror att ägget sköts iväg redan igår...och positivt ÄL-test först imorse vid 7.

kalimero: hoppas att vi kan träffas imorgon och fixa med Inofolicen. Hur mår du av den? 
    Hoppas ni fick till det Fjällsippan. Flört

Vi får göra ett nytt försök med att ses så du får dina paket.
    Jag känner ingenting än. Kanske lite trött av det på kvällen när jag ska sova vilket bara är positivt för mig som har problem med det, men absolut inte däckad. Har ätit en hel del melatonin under åren mot jetlag i och med jobbresor över tidszoner. Funderar på om jag ska äta nu medans jag väntar fram till BIM. Det borde inte finnas något negativt med det? Hur var det nu du fick ordinerat Maryhe?
  • callimero
    oceanney skrev 2011-08-09 13:01:14 följande:
    Nej!! Melatonin är hormoner. Ät det inte nu!
    Hm, nej kanske inte. Det stod i bipacksedeln att man kan äta det kontinuerligt under hela cykeln om man försöker naturligt. Men vid IVF och insemination ska man sluta vid ET / insemination, om min italienska var korrekt.

Har mailat de som håller i denna studie och frågat om de har några resultat än:
    clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT01290432
  • callimero
    Maryhe skrev 2011-08-09 13:43:08 följande:
    kalimero: jag skall äta det till ET. Ringde och frågade nyss!
    Ok!
    Men den vanliga, utan Melatonin borde man kunna ta?
  • callimero

Tack turlid! Jag håller alla mina tummar och tår för dig imorgon, att det ser fint ut och att veckan fram till provsvar går så snabbt den bara kan.

• callimero

Maryhe - fick du plats i Genova? Och kom du ihåg att fråga om det går bra att äta den vaniga Inofolic non-stop?

Vad bra att det gick fint med undersökningen Slemmis!

Skytten - har du tagit ett gravidtest??

Usch, jag har jättejobbigt hemma med förhållandet. Hoppas inte den stressen drar ner mina små chanser att lyckas.

• callimero
    myran6801 skrev 2011-08-11 07:47:01 följande:
    Ja vi får starta en CFC klubb! Kanske kan vi få grupprabatt oxå! Kram
    Skrattande  Vad bra att du fick grönt ljus av gyn!

Härligt att det är en livlig krabat turlid! Hoppas väntan på resultat inte blir allt för olidlig, ser fram emot att läsa glädjande besked.

Tack för info om Inofolic Maryhe. Så typiskt med stängt och en massa bök just när du ska börja. Hoppas det löser sig till det bästa.

Skönt att veta du kan testat Japaner Zinfandel. Om det nu behövs vilket vi får hoppas det absolut inte kommer göra för din del.

Själv klättrar jag på väggarna här hemma. Jag hoppas så klart vi kan hålla ihop men mycket hänger nu på mannen, jag har tappat ork att vara den som ska bära allt på mina axlar. Igår gick jag ner på stan i ösregnet och bokade mig en Greklandsresa på onsdag nästa vecka, kom på att jag vann ett presentkort på Ving i vintras.
  • callimero

Jag känner noll och nada, vet inte riktigt när det fäster vid insemination?

Ja det blir nog skönt att komma iväg, lite trist att åka själv. Det blir Kreta och ett typiskt familjehotell så jag hoppas jag inte känner mig som en fullständig utböling.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?