• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack tjejer för att ni är så stöttande!!
    Ser idag att mitt inlägg kanske var lite väl negativt Solig
    Jag har det svårt att se ljuset då det är som mörkast, och jag faller handlöst ned en bit i "tyck-synd-om-mig-jag-har-det-svårast-och-massa-otur-träsket". Jag vet att vi alla är otroliga kämpare, och att vi är starka trots alla motgångar vi möter. Bara att vi samlar styrka och mod att fortsätta en gång till, och en till, och en till, och en till.... visar bara vår styrka tycker jag.
    Ni har hjälpt mig upp igen. TACK Hjärta    

Idag är det en fin dag här trots intensivt regnande  

• linköping68
    Vi 4 skrev 2012-09-18 09:28:55 följande:
    Linköping, kom att tänka på en sak i natt och det var att tempen ju går upp av ovitrellen och att det kanske ändå kan ha varot så enna gång att de inte hade "stuckit iväg i förtid". Jag tänker att det ju var två kvar och att "skrynkliga" ägget kanske kan ha varit skrynkligt av någon annan anledning? Eller var det solklart att det hade stuckit iväg?

Inte behöver du tänka på mig på nätterna.... då ska man ju sova Flört

Tror inte att temphöjningen kom från Ovitrelle, men det går ju inte att veta säkert. Det var 2 jämnstora blåsor kvar så det mest troliga var att den lite större hade stuckit. Det trodde han på CFC med. Sen vet man ju inte om den var tom eller inte.  
  • linköping68
    linköping68 skrev 2012-09-18 11:50:23 följande:

Tack tjejer för att ni är så stöttande!!
    Ser idag att mitt inlägg kanske var lite väl negativt Solig
    Jag har det svårt att se ljuset då det är som mörkast, och jag faller handlöst ned en bit i "tyck-synd-om-mig-jag-har-det-svårast-och-massa-ot ur-träsket". Jag vet att vi alla är otroliga kämpare, och att vi är starka trots alla motgångar vi möter. Bara att vi samlar styrka och mod att fortsätta en gång till, och en till, och en till, och en till.... visar bara vår styrka tycker jag.
    Ni har hjälpt mig upp igen. TACK Hjärta    

Idag är det en fin dag här trots intensivt regnande  

Men... det skulle inte vara en glad sol utan flera Skäms Skäms 
  • linköping68

Har nu pratat med CFC och bokat in mig på akupunktur efter ET. Vi får se vad det lilla ägget hittar på fram tills det är dags för avfärd imorgon.......

• linköping68
    Zinfandel skrev 2012-09-18 14:31:08 följande:
    Innan ET väl..?
    Hmm, nä efter.... De sa att det gick lika bra, före eller efter. Gör det inte det?
  • linköping68
    Sunseed: Hjärta 

Zin:   ja vilken fin solskenshistoria! Blir alldeles varm i hjärtat Hjärta 

Gillar Hulatjejerna skarpt!  
  • linköping68

Har funderat lite och med risk för att låta lite svamlig måste jag bara få skriva det...... Tänk vad skönt det vore om man inom sjukvården, och rent generellt, kunde fokusera mindre på vår ålder och se mer till själva individen och dens förutsättningar.

Det är ju faktiskt inte så att dagen man fyller 42, 44, 46 eller vad det nu är så hux flux slutar kroppen att fungera. Inte sitter äggstockarna där och säger "hoppla, nu kl 10.47 blir vi 43 år, så nu slutar vi fungera". Blir så trött på att klassas som en ålder och inte som en person. På onsdag fyller jag 44 och då är det statistiskt sett omöjligt att bli gravid. Men det går jag inte på! Dagen jag inte längre har mens kan jag köpa det, men nu finns det en chans om än mindre än när jag var ung. Men den finns och då ska jag ta tillvara på den.

Nu blir det mys i soffan med mannen, the och nyplockade, svenska goda äpplen.

Kram fina ni Hjärta        

• linköping68

Uppdaterar mig på listan

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, Stockholm
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET
    Sushi, 42 år. IVF 6
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin
    Ypke/Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska
    Pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5
    Bengalen: 39 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, 3:e IVF/japanen på CFC Mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med  progynon den 10/6
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9
    Zinfandel, 40 år i Skåne, nästa försök i september
    TyckOmMig, 45 år Småland  IVF2
    Tuvalina, 41, Ska ev göra crash IVF i slutet på oktober. IVF 4. Om det inte blir så blir det vanligt IVF.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Cice, 42 år, IVF1 -, sedan hysteroskopi och immunobehandling i Aten, hoppas på mirakel i sommar

***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET***
    Chichisita 42 år,korta metoden, ÄP 21/8.
    Vi 4, 41år, (syskonförsök), IVFnr1 =mf, IVF nr2=minus, nu sprutstart IVF nr3 19/9 (menopur 375IE, korta metoden).

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 41 Stockholm;  FET (4celligt + 2celligt) , (syskonförsök 7) TD 3 sept.
    Ania Kasia, 38 år, RPC Uppsala, FET med TD 8/9
    Hemulen 39 år, RPC Uppsala, 2 IVF,  4FET (2 MA, maj-11 och maj-12). Nu IVF 3 TD 30/9.
    Snorpan 42 år, 5 st ivf , 1a FET CvL TD 24/9
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 2 IVF,  negativt. 3 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP. TD 3/10

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1  hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF ca 17/2-13
    Sunseed 41 år, FET 30/8-12, insättning av blasto nr 6 med AHA. TD 13/9. VUL 9/10

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze/Raffebo,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS.
    Chichisita, född 70, son född 14/12 2011 efter IVF 2, korta metoden.
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm
    Boe, född 72, Stockholm, syskonf örsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) dotter född 31/7
    Inanna  43 år, Gbg, 4 ICSI + 3 FET, ÄP  14/11, ET 16/11, TD 4/12, Inanna Li född 8/8-2012, 3125 g, 48 cm.

• linköping68

Det blev en bra födelsedag!!!!

Tur och retur CFC idag. Ruvar nu på enligt embyologen "ett flott, perfekt ägg, med 4 celler".
    Det var lite tufft att fara fram och tillbaka över dagen, men det var det absolut värt.
    Nu vänter vila och sängen.

God natt!    

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?