• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack för stöttningen tjejer!! Anne - Jag gjorde ju vul förra gången jag var gravid men hade inte gjort nåt under denna förrän ikväll. Tack å lov så såg allt fint utSkrattande Puuhh, vilken lättnandes suck jag drog när vi såg hjärtat picka å han visade gulesäcken osv. Jag gissar att mitt psykbryt beror på hormoner.. Är fruktansvärt lättirriterad.. Då blir det att ringa mvc imorn å boka tid  Tungan ute 

Hur mår du Zin?? 

• Mamma gås
    Bengalen - Jag tänker oxå att det är bra om du är uppe 16 mg innan ET. Har du både Medrol och Prednisolon hemma? Jag har lite Pred kvar om du vill ha. Jag körde först Medrol (på eget initiativ eftersom kliniken inte tyckte jag skulle börja medicinera förrän ET), sen bytte jag till Pred när Medrolen tog slut å det var precis vid ET. Good luck!! Å hojta till om jag ska skicka Pred. Solig

Härligt Zin att du känner dig positivt-boostad  Skrattande

Tack alla fina tjejer för era grattis! Jag hade även en akupunkturtid bokad igår kl 13 å den gjorde susen oxå, blev klarare i huvudet och kände mig mer samlad Solig    
  • Mamma gås

Hej alla underbara människor härinne! Har inte läst på nästan två veckor då jag varit sjuk och bortrest, har just nu endast läst några sidor tillbaka men ska fortsätta senare.

Jag vill säga ett stort grattis till er Söte, så underbart att få hålla henne i famnen Hjärta En liten nyfiken fråga.. Vad kom det sig att hon är född 6 v för tidigt född?

Zin - Helt underbart att läsa ditt inlägg, är ju lite gråtmild nu för tiden så jag blev lite tårögd, det är så härligt att läsa den styra du/ni besitter. Det kan ofta vara lätt att säga att jag uppskattar livet osv men sen när det verkligen gäller så faller man ändå. Ditt inlägg ger styrka även till andra Solig   Jag är ledsen att det inte gick hela vägen denna gång men som du säger så ringar ni in "problemet" å snart är det er tur!

Styrkekramar till miss B och Mamman oxå!! Även till fler som behöver det!! 

Å välkomna till er som är nya Skrattande  

• Mamma gås
    TyckOmMig - Första gången jag använde Gonal-f sprutade jag det i 12 dgr, äl-spruta dag 13 å äp dag 15. Började med orgalutran på sprutdag 5.
    Andra gången (iofs Puregon men det är ju typ samma sak) sprutade jag oxå i 12 dgr, äl-spruta dag 13 å äp dag 15. Men började med orgalutran på sprutdag 6.
    Kolla över när du tror den kan tänkas ta slut så du hinner beställa i förväg om det mot all förmodan skulle vara slut på apoteket. 
    Den sista behandlingen gjorde vi i Falun, de andra i Uppsala på CvL.
    Jag har fått morfinliknande preparat alla ggr å de gånger det har gjort mer ont har de tryckt in lite till under plockets gång. Men som sagt har jag ju gjort IVF:erna i Sverige så jag vet inte hur dom gör i Cph.
    Lycka till!!     
  • Mamma gås
    Callimero - Jag håller tummarna att de växer på sig fint tills du ska på nästa vul å även att slemhinnan tjockar på sig Hjärta
  • Mamma gås
    Fjällis för bövelen, de kan väl inte vara Ovitrelleplus om du är på rd 9/10..!!?? Sååå spännande!
  • Mamma gås
    Fjällsippan skrev 2012-08-01 15:35:44 följande:
    Mamma Gås: jag har tagit Ovitrelle i mindre doser under ruvningen, så den hänger nog kvar i ett par dagar till. Men den borde lätta snart, och imorgon kanske jag får en hint om testet blir svagare eller starkare.

Då förstår jag Skrattande Har ju inte varit så uppdaterad här på sistone Flört Jag håller tummarna att det visar positivt även när Ovitrellen gått ur kroppen Solig
  • Mamma gås
    Fjällsippan - Massor med styrkekramar till dig Hjärta Imponerad av ert kämpande!! Ta hand om dig och familjen Hjärta Det känns alltid så sorgligt och ger en klump i magen när det blir minus i tråden.

Välkommen Katt12!! 

Å Maryhe, vilken underbart härlig bild Solig 

Myran - Kramar till dig å jag blir så arg när jag läser hur illa en del vårdpersonal behandlar patienten!! Hur svårt kan de vara att lyssna på patienten och visa lite respekt och empati.  Det går att anmäla kränkningar men det tar ju kraft det oxå dessvärre.

Kan ibland fundera på hur dessa människor som trycker ner sina patienter mår egentligen, skulle vilja veta hur dom tänker. Mötte själv en sådan förra veckan när jag genom mvc skulle till läkare å fick träffa ett stolpskott till distriktsläkare.

Fick sedan en lite blodblandad flytning i tors em så jag ringde kk i fredags morse. Fick träffa en underbar läkare som vanligtvis jobbade på fertiliteten  men som hoppade in på jouren ibland. Tack för det säger jag bara. Jag bröt ju ihop när jag skulle lägga mig i gynstolen, alla minnen från förra året vid vårt MA kom tillbaka, men hon skötte det hur bra som helst. Gick verkligen att känna hennes empati och förståelse. Vi fick t.o.m förfrågan om vi ville ha ett extra vul innan RUL för att det kanske kunde mildra min oro. Ger ju inga garantier men  det känns iaf skönt.        
  • Mamma gås
    MissBoring skrev 2012-08-07 15:31:11 följande:
    Flera gånger idag när jag försökt trycka på mina favoriter så kommer bara Kappahl reklamen upp i en ny ruta å "själv" blir jag kvar på sidan jag stod å så där håller jag på 4-5 ggr Demon Någon mer som råkat ut för det??

Ja, jag! MKT irriterande!! Tungan ute

Susmar - Hoppas det går bra med spruteriet Glad

Gemany - Va skönt att träffa en SSK som verkligen vill veta nåt och som bryr sig utan att det egentligen var avsatt tid för det Solig  Plus att läkaren visar sin goda sida! Hoppas flytet håller i sig Flört

Tuva - Håller tummarna håååårt att det finns mååånga fina äggisar därinne idag!! Allt låter ju mkt lovande! Solig 

Snorpan - Trevligt med Glad gubbe snart Skrattande Å skönt att slippa behandlingen!   
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?