• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hur går det för dig Inanna??? Tänker på dig och hoppas...Hjärta

• Enya70

Jag är ju självklart med Solig

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Snösport, 42 år, sista försöket i höst Falun , bor i Luleå.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL (FET) i aug, ÄL ?, BIM 30/6
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 3 ET & 2:a FET i aug. ÄL 13/6, BIM 25/6
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska maj 2011. ÄL 12/6, BIM 25-27/6
    Enya70, 40 år Uppsala, BIM 1/7

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***       
    buzanss 39 år Fertilitetetskliniken IVF 1 sprutstart 26/5                     

***ÄP/ET***
    Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ÄP 7/6

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6
    Boe, 38 år, Stockolm, syskonförsök 1 (IVF3) CvL, ET 3/6, TD 18 juni
    mamman0301, 39 år Cura Malmö ET 6/6 TD 24 juni 
    Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ET 9/6 TD 24/6

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun maj 2011. Hemmaförsök sommaren 2011.

• Enya70

Inanna - testa imorgon bitti och skriv så alla vi kan få en underbar start på dagen Solig

• Enya70
    Inanna Li skrev 2011-06-15 14:25:36 följande:
    Testade alldeles nyss på jobbets toa. Kunde inte hålla mig Skrattande och gissa resultatet? Ett starkt blått Plus! Jag är GRAVID! Är så lycklig!
    Hurrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Du är Gravid! Så fantastiskt roligt.
    Stort stort GRATTIS Solig
  • Enya70

Boe - jag beklagar. Vet precis hur det känns. Du och jag får fortsätta kämpa vidare.
    tröstkramar Hjärta{#emotions_dlg.flower}

• Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-06-16 12:27:26 följande:
    Vad spännande! En fråga som har dykt upp sedan jag var där är hur egentligen bakterierna påverkar livmoderslemhinnan, hon sa att det blev svårare för embryot att fästa....men hur/varför? 

En annan fråga som jag har är att jag läste att bakteriell vaginos ofta kommer tillbaka. Är det detsamma med de här bakterierna? Hur ofta bör man kolla upp det?

Om det finns läge för dig eller Enya att fråga kring det här så är jag nyfiken på svaret.
    Lycka till imorgon i Sundsvall Kalimero. Jag ska dit på måndag. Och jag tar med mig frågorna Fjällis!
  • Enya70
    Snösport - hoppas det ordnar till sig med ryggen. Ler när jag läser vad problemen kommer sig av. Låter som himla mycket kul Flört
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-06-16 18:14:37 följande:
    Tyvärr verkar det som att även grekiska män kan hamna i ägglossningsträsket
    Nehej det tror jag inte på... Tungan ute
  • Enya70

Hej tjejer, idag hade jag ett långt telefonsamtal med vår läkare i Köpenhamn Svend.
    Tack o lov att vi träffat på honom underbara människa. Jag skickade ett mail med frågor till honom igår som han svarat på innan samtalet och imorse ringde han upp mig långt innan tiden vi hade bokat för att han fick en stund över.

Han har gått igenom vår journal framlänges och baklänges och han tror på oss trots två misslyckanden sedan plusset i somras. Tydligen är de ägg jag producerar av allra högsta klass grad 0 och de senaste två gångerna har jag fått 6 och 9 ägg och tre embryon tillbaka varje gång så han vill inte ändra någonting i själva stimuleringen så långa metoden och 375 ie Gonal F är det som gäller och det verkar ju fullt rimligt med tanke på den goda responsen.

Vi diskuterade däremot mina blodprovssvar och angående det lätt lätt förhöjda TSH värdet på 1.91 så menade han att det är så ytterst lite och att han framförallt sett problem med sena aborter vid förhöjt TSH så han tyckte inte det var värt att göra något åt det ochd et kan jag köpa. Däremot pratade vi om TNF-alpha som var inom referensvärdena men ändå lätt förhöjt. Han menade att det inte alls är säkert att det betyder något men för säkerhets skull ska jag få kraftigare kortison vid nästa behandling. Jag har tidigar tagit 5 mg Prednisolon om dagen från ET till TD. Nu skulle jag få ngt starkare tre dagar kring ET.

Så vi bestämde att köra igen i augusti så spraystart blir ca 20e juli. Så en månads välbehövlig paus för mig och min kropp.
    Nu gäller det att ladda batterierna och påt igen Skrattande 

• Enya70
    Zinfandel skrev 2011-06-16 21:40:26 följande:
    Enya: jättebra, härligt med så bra samtal! Passa på att vila ordentligt nu och tänk på annat, i augusti gäller det!! Hjärta
    Tack! Du med, nu ska vi ha en härlig sommar och komma i balans och på gott humör Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?