• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

mamman0301 skrev 2011-06-17 08:27:23 följande:
    Mensvärk o blödning idag på ruvardag 11, skit med. Får ta nya tag i augusti.
    Nej Mamman... Gråter. Jag lider med dig. Många styrkekramar Hjärta
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-06-17 09:38:18 följande:
    Enya - Vilket hoppfullt samtal från din läkare! Är så glad för din skull! Vad underbart att ni ska göra ett försök till och börja spraya i juli! Kram Hjärta!
    Tack Inanna! Du får hålla tummarna för oss i augusti igen Drömmer
  • Enya70
    Veronica1 skrev 2011-06-17 09:50:00 följande:

Boe: Tack <3

No Ka Oi: Spännande! Lycka till!!!

Enya: Vilket härligt samtal du verkar ha haft med läkaren, det betyder så mycket!!! Skönt för dig :)

Ha det bra & Kramar

Ja Veronica, det gör det verkligen. Så skönt att ha hittat en duktig, påläst och peppande läkare {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-06-17 10:56:59 följande:
    Enya: vilket bra samtal du verkar ha haft med din läkare! 20 juli är ju snart , nu är det banne mej din tur, vännen!!!
    Tack kära Fjällis!!! Och din tur oxå, eller hur...
  • Enya70
    No Ka Oi skrev 2011-06-17 16:43:43 följande:
    Fick se en liten jordnöt med flimrade hjärta!
    Härligt! Stort grattis till det!
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-06-17 19:41:24 följande:
    kalimero: hur har det gått för dig idag *nyfiken*?
    Jag undrar också Kalimero. Hoppas det var ett bra besök i Sundsvall!
  • Enya70
    Hönan skrev 2011-06-18 09:23:29 följande:
    Vad roligt Enya!!! Jag ska också börja spraya runt det datumet på min först mensdag runt 20 juli. Sen blir ultraljud o blodprov andra veckan i augusti för att se när jag kan börja spruta. Det blir Menopur denna gång oxå m med mkt högre dos då mitt AMH visade sig vara lite lågt. 0,79. De sade att detta värde är en referenspunkt för vilken dos man ska få. Tråkigt att jag fått göra 2 privata misslyckade IVFer (en avbruten pga få ägg som ej blev befruktade) o tjatat t mig AMH prov för att komma hit. Men vad gör det, nu går det förhoppningsvis bättre nästa gång!
    Jaaaa, då kör vi ju precis samtidigt. Superbra då peppar vi varandra till stordåd Flört.
    Nu ska det bli bättre resultat när du äntligen fått ta AMH provet så du får högre dos.
    Kram till dig Hjärta 
  • Enya70
    callimero skrev 2011-06-18 10:32:30 följande:
    Nu har även jag fått Kuren utskriven av Dr Sundsvall. Vilken härlig, empatisk dam! Tänk om alla läkare vore lika engagerade och måna om att se sin patient på alla plan. Fick kika i microskop på de små bakterierna. Sen gjorde hon vul och där fanns ett gäng folliklar på bägge sidor vilket hon tyckte var mycket hoppfullt och bra. Så nu får vi se vad nästa steg blir, har skickat alla journaler till CFC i Danmark och väntar på svar.

Glömde i euforin att fråga de frågor du hade Fjällis! Enya, du får vara mer på hugget än vad jag var och fråga.

Kram alla som behöver!
    Härligt att höra att det var ett bra besök. Jag ska försöka skriva upp alla frågor till på måndag så jag kan få svar. Sla bli spännande att se om även jag har dessa bakterier... Undrar hur det kommer sig att vi alla verkar ha det och varför våra vanliga läkare inte i så fall verkar bry sig? Någon som frågat sina vanliga läkare?
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-06-19 11:27:52 följande:
    Jag har ju också lyckats en gång ; men eftersom det var på tionde försöket så tänker jag att bakterier ändå kanske spökade under alla försök. Normalfertila kanske lyckas trots bakterier; men har man andra bakomliggande faktorer (såsom immunologiska) kanske lite bakterier kan spela en avgörande roll för ett lyckat resultat. Det är så jag resonerar. 
    Bra tänkt. Så tror jag också. Och i det här läget är man ju beredd att prova det mesta.
    Ska bli intressant imorgon verkligen.  
  • Enya70
    callimero skrev 2011-06-19 14:21:09 följande:
    Hoppas det går bra imorrn Enya, blir intressant att höra. Åker du tåg upp? Det gjorde jag, Sundsvall var en rätt mysig stad. Lätt att hitta från stationen till mottagningen.

Tog aldrig med spermaprov upp, det blev rörigt logistiskt. Sen vet vi den är som den är, dålig och med ytterst få simmare. Tror kuren blir densamma för mannen ändå. Hon frågade inte om provet heller så jag gissar det ej var superviktigt. Jag hämtade ut medicinerna på Apoteket som hon rekommenderade, det var nog ganska bra för jag hade svårt att minnas hur alla medikament skulle tas men apotekspersonalen verkade vana vid hennes recept och kunde förklara tydligt de med. Köpte även Lactiplus för att skona magen lite inför antibiotikan.
    Tack! Jag ska beställa tågbiljetter nu tänkte jag. Vad bra att det var lätt att hitta. Hur lång tid tog besöket ungefär? Kram Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?