• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-06-19 15:19:27 följande:
    Enya; jag drack gott (fast dyrt) Fair Trade-kaffe på ett ställe lite längre ner på Storgatan (till vänster om du står med ryggen mot mottagningen). Lycka till imorgon, ser fram emot din rapport!
    Tack för tipset! Tror jag ska försöka gå dit och ta mig en kopp innan eller efter beroende på hur tåget går.
    Jag skriver rapport imorgon kväll {#emotions_dlg.flower} 
  • Enya70
    Snösport skrev 2011-06-19 17:33:49 följande:
    EGO: Helgen var precis vad jag behövde...teambuilding, shower, dans och mycket folk kollegor man känner från hela Sverige= nice! 
    Ngn klumpig prick som inte kunde formulera sej vettigt ....ni vet väl hur man gör iaf?? när han undrade varför jag inte hade barn... ja.ja... klumpiga ohyfssade människor finns..men han var den enda av 200 pers..
    lördag fest för 1200 så det var ju fantastiskt kul!! Dans, smicker , kul som f-n och fina kläder och svettigt värre..start 16.00 och slut kl 01.00 om jag skulle med bussen till hotellet och nykter som jag är i år...dock frossade jag i efterrätter och kakor denna helg hade jag bestämt innan att denna helgen var undantag för mitt nyttiga år .
    Rekommenderas!!
    ....ryggen= ont som f-n...somnade i en konstig ställning på flyget ner i fredags astidigt och vips blev det bättre ha,ha,ha!!  vi hade dansaktiviteter i teambuildingövningarna= bra för ryggen och jag har joggat i helgen 3 km på lördagsmorgonen= bra för ryggen och yoga. Superbra i ryggen nu och bara lite öm då 2 låsningar måste justeras av yrkesfolk men rörelser och mjukare träning är ju fantastiskt!!! Träning botar psyke, ryggar  och hälsa!
    Kram på er ,nu måste jag ner och kolla segelbåtsmasten...sjösättning och påmastning imorgon em. 
    Det låter som du haft en fantastisk helg Snösport! God mat och härligt med dans. 
    Skönt att du är bättre i ryggen också. Kram {#emotions_dlg.flower} 
  • Enya70

Hej alla,

Nu sitter jag på tåget hem från besöket hos Ludmila i Sundsvall.

Vilken kvinna! Vilken empati och kunnig verkar hon också.

Och jodå jag fick också se bakterier i mikroskop. Jag frågade och det kallas bakteriell vaginos rätt och slätt och man behöver inte ha biverkningar av en sådan infektion. Så jag och mannen blev satta på samma antibiotikakur som ni andra samt friskvårdsbehandling.

Fjällsippan jag frågade det där med om hur ofta sedan som man bör kontrollera om man har fått ny infektion men det viftades bort med att det inte skulle bli någon ny om man följer hennes tips och råd Glad.

Jag fick dessutom pergotime utskrivet att tas efter denna behandling och jag fick uttag för tre månader. Efter det skulle jag minsann inte behöva ngt mer trodde Ludmila Drömmer.

Jag fick påpekat att den ena antibiotikasorten absolut inte får tas med alkohol pga viss antabuseffekt. Är det ngt ni andra som provat har upptäckt. Jag tänker mest på i samband med ett glas vin. Vi ska ju liksom åka på semester nästa vecka så då vore det trevligt att kunna ta ett glas vin eller en öl till middagen.

Alla mediciner hämtades ut på apoteket runt hörnet där de mycket riktigt är vana vid Ludmilas ordinationer.
    Så nu ska jag hem och börja knapra tabletter.

Kram på er allihopa Hjärta

• Enya70
    mamman0301 skrev 2011-06-20 09:01:29 följande:

Jaha då tog man gravtest idag för att kliniken ville trots blödningar. Givetvis var det ju det negativt. Åh vad less jag är på mens och negativa gravtest.

Men nu får jag samla ihop mig o se framåt istället.

Neeeej, vad trist. Styrkekram till dig {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-06-20 19:06:39 följande:
    Enya: grattis till lyckat besök i Sundsvall . Vi har precis avslutat antibiotikaperioden, och igår tog jag Canestenen (vilket behövdes med tanke på de senaste dagarnas kli). Jag har avstått från alkohol, men jag tror att sambon tog någon öl och märkte inte av antabuseffekten. Jag har fått för mig att det är främst vid starksprit som man känner att det "krockar" med Flagylen. Men jag vet inte.

Spännande att du fick Pergotime , jag funderar på att ringa till henne och be om ett recept jag också. Var det på hennes initiativ som hon skrev ut, eller frågade du? Ska höra lite med hemortsläkaren också imorgon (har telefontid). Vet du hur du reagerar på Pergo och hur många folliklar du får? Hur tänker hon kring att man inte gör ultraljud i samband med behandlingen. Jag fick 3 aktiva folliklar av Pergo, men det var några år sedan så nu för tiden tror jag det är ok att köra på utan kontroll. Fick du, liksom Snösport, sexstopp under behandlingen? Eller blir det Pergo redan den här menscykeln? Oj, vad många frågor jag hasplar ur mig...svara bara om du känner för det!

Det är så otroligt spännande att vi genomgår den här behandlingen, och jag känner att jag hoppas väldigt mycket på den! 
    Tack tack! Hoppas jag slipper kli, det är så himla obehagligt Rynkar på näsan. Vi ska vara försiktiga med alokoholen men kanske provar ett glas vin till maten och ser hur man känner sig.

Pergotime var helt på hennes initiativ men om hon inte sagt något så hade jag det på min lista med saker att ta upp Flört. För 3 år sedan regaerade jag på Pergo med ca 4 folliklar men det var inget som Ludmila tog upp. Min danska läkare vill inte ge mig Pergo utan ultraljud men enligt Ludmila skulle det gå bra...

Vi fick sexstopp tom några dagar in på friskvårdsdelen. Så vi kanske hinner med en Pergoomgång innan IVF i augusti.

Jag håller med. Det känns bra att få åtgärda något som kan spela roll även om man inte vet hur det går. Men jag tänker gå in för det här till hundra procent. Om inte annat så för placeboeffekten Drömmer 
    Kram Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta 
  • Enya70
    callimero skrev 2011-06-21 11:26:21 följande:
    Aha, hm var det i naturlig cykel eller stimulerat? Konsultation är gratis på CFC. Dock värkte det i mina öron efteråt av ansträngningen att försöka förstå danskan. Drömmer
    Ha ha, kul att höra att du hade ett bra samtal. Ta det på engelska om det blir för knepigt med danskan. Vem pratade du med? Var det Svend Lindenberg eller någon annan?
  • Enya70
    Snösport skrev 2011-06-21 12:01:09 följande:
    No Ka oi: jag har vid flytningar bomull nu samt tvättar med aloevera tvättduk från ICA fortfarande..vid mens har jag tampong eller som nu vid missfallet tunn binda...bomullen sitter inte på plats alls så det funkar inte alls för mej mer än när det är lite eller småflytningar.  

EGO : känner att jag är lite tom och inne i mej själv fortfarande och har inget att tillägga här, men läser allt ni skriver tjejer. På uppmaning av Zinfandel så får ni nu en dikt....eller de funderingar jag hade när jag fick missfall rättare sagt:

Så kan det bli, 
    så kan det vara. 

När man minst anar, 
    så händer det bara.

Så är jag glad,
    så är jag rädd. 

Vill skrika ut att jag är gravid,
    ha stor mage och bli sedd. 

Så chockades jag igen, 
    så känns det inte bra.

Att titta på ditt tomma bo, 
    jag som just börjat våga vara glá.

Så lång längtan efter dej...men,
    så kort tid. 

Jag mår inte dåligt du gav oss hopp, 
    tror någon annan tar över när du vilar i frid.
    Fantastiskt fin Snösport! Du kan verkligen skriva. Jag får en tår i ögat här.
    Läser gärna fler...
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-06-21 12:15:16 följande:
    2 folliklar fick jag ha, men inte fler. Men kan tänka mig att de är mer generösa i Danmark, för dom sätter ju tillbaka 3 embryon vid IVF. Otroligt spännande att pröva något som du inte gjort tidigare!
    Jag tänker så också. Vid 2 tabletter Pergo om dagen á 50mg så reagerade jag för 3 år sedan med två folliklar på vardera äggstocken över 15 mm och ytterligare 5 st mindre. Så jag antar att vid 1 tablett om dagen så blir det 1 eller 2. Men eftersom jag får tillbaka tre befruktade embryon i Danmark så borde det inte vara några problem om jag år 3-4 ägg med Pergo...
  • Enya70
    callimero skrev 2011-06-22 09:38:47 följande:
    Enya och Fjällsippan - nu fick jag svar från CFC att jag ska göra ostimulerad insemination för att begränsa risken för tvillingar. Jag tycker mina chanser är så oerhört små att jag har svårt att förstå det argumentet, spec när man sätter tillbaka fler embryon vid ivf där chanserna är större att lyckas över huvud taget?

När ni gjort stimulerat - används tex Ovitrelle för att framkalla ägglossning? Tänker det borde underlätta för timing med att pricka in för resa dit än att bara lita på stickor.
    Tycker också det låter lite konstigt. Jag har aldrig fått ngt till frysen så jag har aldrig gjort FET ej heller insemination så jag kan tyvärr inte svara på din fråga. Hoppas Fjällis kan bidra med ngt
  • Enya70
    Veronica1 skrev 2011-06-22 10:52:40 följande:
    Suck, imorse var det lite blod på trosskyddet Rynkar på näsan. Helt övertygad om att det är kört!!! Nu lägger jag ner det här, tror inte vi orkar nåt mer!
    TD på fredag men det känns meningslöst!

Sköt om er!

Kramar
    usch så himla tråkigt! Många många kramar till dig Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?