IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Jag skriver rapport imorgon kväll
![{#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}](http://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-flower.gif)
Hej alla,
Nu sitter jag på tåget hem från besöket hos Ludmila i Sundsvall.
Vilken kvinna! Vilken empati och kunnig verkar hon också.
Och jodå jag fick också se bakterier i mikroskop. Jag frågade och det kallas bakteriell vaginos rätt och slätt och man behöver inte ha biverkningar av en sådan infektion. Så jag och mannen blev satta på samma antibiotikakur som ni andra samt friskvårdsbehandling.
Fjällsippan jag frågade det där med om hur ofta sedan som man bör kontrollera om man har fått ny infektion men det viftades bort med att det inte skulle bli någon ny om man följer hennes tips och råd .
Jag fick dessutom pergotime utskrivet att tas efter denna behandling och jag fick uttag för tre månader. Efter det skulle jag minsann inte behöva ngt mer trodde Ludmila .
Jag fick påpekat att den ena antibiotikasorten absolut inte får tas med alkohol pga viss antabuseffekt. Är det ngt ni andra som provat har upptäckt. Jag tänker mest på i samband med ett glas vin. Vi ska ju liksom åka på semester nästa vecka så då vore det trevligt att kunna ta ett glas vin eller en öl till middagen.
Alla mediciner hämtades ut på apoteket runt hörnet där de mycket riktigt är vana vid Ludmilas ordinationer.
Så nu ska jag hem och börja knapra tabletter.
Kram på er allihopa
Jaha då tog man gravtest idag för att kliniken ville trots blödningar. Givetvis var det ju det negativt. Åh vad less jag är på mens och negativa gravtest.
Men nu får jag samla ihop mig o se framåt istället.