• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

myran6801 skrev 2011-08-10 19:54:25 följande:

Enya, krya på dig och hoppas du får börja med sprutorna.

Tack Myran, det hoppas jag också. Har du ngt försök på gång snart?
  • Enya70

Tack Boe! Lycka till med FET

Kul Zin. Hur många är vi nu som kör på CFC? 

• Enya70

Kalimero - du gör helt rätt i att åka iväg själv och samla dina krafter

Anna - så otroligt sorgligt men ni är så starka som försöker igen. All lycka till!

Ego: Far och kollade att jag är nedreglerad idag och det var jag så ikväll blir det första sprutan, tjohooo 

• Enya70
    pralinen jessica skrev 2011-08-12 14:59:20 följande:
    Halloj tjejer!
    Nyss hemkommen från SU, mina 2 eskimåer var lika fina nu som innan frysning.
    Nu bor dom hos mig! TD blir 26/8!
    Eftersom det var vårt 3:dje försök så trodde vi oxå att det var det sista, men tydligen räknas inte
    frysförsök i naturlig cykel. Om det skulle skita sig nu så har vi alltså ett stimulerat försök kvar!
    Härligt! Stort lycka till nu!
  • Enya70
    Turlid - men nu får det faktiskt ta slut någongång på jobbiga besked och ständiga trösklar som ska övervinnas. Jag hoppas innerligt att allting trots allt kommer att gå bra och att ni snart har er lilla friska bebis i famnen. Många kramar till dig.

Skytten - Nu är du snart igång och då kommer du att märka att allt kommer att gå bra med spray, sprutor, hormoner, äggplock återföring och ruvning. Stort lycka till!

Fruttan - stort lycka till med dit FET 

EGO - sprutdag 3 idag och nu börjar känningarna av sprayen ge med sig... 
  • Enya70
    Skytten skrev 2011-08-14 16:38:31 följande:
    Tack Syskon nu! Du har rätt! Ingen idé att spilla tid och hoppas att man ska vara mer redo nästa månad. Lika bra att testa. Känner mig faktiskt mer och mer förväntansfull.

Men apropå väntandet. Hur länge är det man brukar ruva? Hur lång tid efter införandet får man graviditetstesta?Jag undrar för att jag ska nämligen iväg på en jobbresa i september och det vore tråkigt om jag inte är hemma när det avgörs om det lyckats eller inte. 
    Det är väldigt olika från klinik till klinik. På Ackis i Uppsala ska man testa 21 dagar efter återförandet. På CFC i Köpenhamn där jag går nu är det testdag 14 dagar efter återförandet. Och allting däremellan på andra kliniker. Så 2-3 veckor efter återföring kan du ställa in dig på. Härligt med förväntanskänslor Glad. Lycka till med allt!
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-08-14 17:07:34 följande:
     Ja du, det är inte klokt detta med svenska klinikers semesterstängningar, jag meddelade kliniken precis vad jag tyckte om det innan sommaren så jag är nog inte så populär där längre Flört
    Ha ha på dom bara {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-08-14 17:13:56 följande:
    Mycket risky, man vet ju inte vad de gör med Piff & Puff nu som väntar i frysboxen Flört
    Oooops, du kanske måste utföra en räddningsaktion...Cool
  • Enya70

jag med...

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Snösport, 42 år, sista försöket i höst Falun , bor i Luleå.
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, 5e och troligen sista Syskonförsöket i Aug. Sparar en eskimå till sen.
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin augusti.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 3 ET & 2:a FET i sept

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 8/8, BIM 24/8 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst

***FET***
     pralinen.jessica, 38 är, 2 ET, sätter in 2 eskimåer 12/8 SU  

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***       
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1, CvL
    mamman0301,39, Blekinge, IVF2, Cura Malmö
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10, CFC sprutstart 11/8

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Lenafena, 42, Åmål, hemmaförsök, BF 17 april 2012 

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun maj 2011. Hemmaförsök sommaren 2011.

• Enya70
    Inanna Li skrev 2011-08-15 15:56:37 följande:

EGO: Idag har jag varit på besiktning av underredet och fått klartecken att det är bara att köra på med FET. Redan denna månaden om jag vill. Min läkare tycker inte att jag behöver vänta till nästa cykel annat än för mentala skäl men att jag får göra som jag vill. Hon tyckte att mina äggstockar ser väldigt fina ut och att det är väldigt positivt att ha lyckats 2 gånger av 5 och slemhinnan brukar vara tjock och fin så det är ingen idé att ge upp än på ett tag (även om ekonomin snart kommer sätta stopp).  Så jag kan börja testa med stickor på torsdag om jag vill och kanske göra FET nästa vecka eller alternativet vänta en månad och göra FET i september. Jag har också fått progesteron utskrivet även om min läkare inte tycker att det behövs. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Vad tycker ni? Ska jag låta kroppen vila ännu en månad eller göra FET nu direkt? Jag har hela tiden varit inställd på september så detta blev lite oväntat men jag har ju veckan på mig att fundera!

Kör på, säger jag om du hinner med mentalt.
    Superbra att allting ser så bra ut och jag håller med dina läkare att 2 av 5 är riktigt lovande för framtiden.

Varmt lycka till
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?