• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-06-22 13:52:53 följande:
    Personligen uppever jag en ganska spännande miniruvning. Den känns betydligt mer dramatisk än den förra mesiga riktiga ruvningen av 2 toppembryon. För igår, på miniruvardag 5, fick jag lite rosa på pappret. Vilket mycket väl kan vara ett resultat från en liten skada från Canestenen, men jag hoppas på nidblöding ! Dessutom svullnade magen upp lite grann på kvällen, och jag fick tarmont. Det fick jag på ruvardag 10 när jag väntade sonen, så det är lite väl tidigt. Och så klart kan tarmonten bero på antibiotikakuren, men jag avslutade den helt i söndags och har inte känt något i magen tidigare. Jag hoppas på MIRAKEL, sån är jag
    Heja Fjällis Solig
  • Enya70
    mamman0301 skrev 2011-06-22 12:24:40 följande:

Igår ringde dom från Cura och sa att är mensen kommer i augusti så kör vi igång med korta metoden igen. Känns skönt att veta att vi kommer igång snabbt igen.

Jag förstår att det känns bra. Man vill ju inte gå runt och vänta utan känna att det händer något.
    Ha en skön sommar så länge Solig
  • Enya70
    Hörrni tjejer, eftersom jag är forskare vid Uppsala Universitet så har jag tillgång till alla elektroniska artiklar som universitetet har.
    Jag har just sökt runt på Pubmed på bakteriell vaginos och infertilitet och hittar lite intressanta saker som tex en artikel som jag citerar nedan. Jag måste dra iväg på en middag nu men jag ska ladda ner de hela artiklar som kan vara intressanta. Hör av er till mig så kan jag inboxa artiklar till er som är intresserade. Det kan vara användbart om man vill övertyga sin läkare tex om att det visst spelar roll för fertilitetetn.

"Perturbation of the normal lactobacilli-dominated vaginal microfl ora is associated with reproductive failure and adverse pregnancy outcomes, ranging from early pregnancy loss to late miscarriage and preterm birth. As high rates of bacterial vaginosis are observed with IVF patients, abnormal vaginal microfl ora presumably explain, at least to some extent, reproductive failure as well as the increased risk of adverse pregnancy outcome seen in these patients. Accordingly, there may be a window of opportunity for improving IVF success rates and outcomes. At present, a screen-and-treat procedure to restore the normal vaginal microfl ora is not a routine part of the infertility work-up and treatment."

Vol 11. No 6. 2005 674–675 Reproductive BioMedicine Online; www.rbmonline.com/Article/2073 on web 25 October 2005
    Hans Verstraelen1,3, Abiola C Senok2
    1Department of Obstetrics and Gynaecology, Faculty of Medicine and Health Sciences, Ghent University, Ghent,
    Belgium; 2Department of Microbiology, Immunology and Infectious Diseases, College of Medicine and Medical
    Sciences, Arabian Gulf University, Manama, Kingdom of Bahrain
    3Corrrespondence: e-mail: [email protected]
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-06-23 13:32:13 följande:
    Har inte hört omn Pulsatilla tidigare. Intressant!

Jag tog ett meningslöst ÄL-test imorse; det kan ju visa positivt om man är gravid. Och det blev ett jättesvagt streck, men nu har jag läst runt och tydligen visar testlagrets ÄL-test ett svagt streck under hela cykeln. Idag tror jag mindre på min sängkammarruvning, nu känns det som en vanlig menscykel. Lätt tryckande mätthetskänsla/svullen mage har jag fortfarande, men inte mycket mer att hänga i granen.

Dagens stora nyhet för mig är att jag äntligen ska få ta mitt TNF-alfa-värde! Min läkare var ärlig med att säga att han inte vet/känner till hur han ska tolka/behandla värdet. Jag gör det själv, svarade jag då. Bara jag få veta värdet som jag har varit så nyfiken på i alla år. 
    Bra jobbat med övertalningen att ta TNF-alpha! Envishet lönar sig Flört
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-06-23 13:52:06 följande:
    Zinfandel skrev 2011-06-23 13:46:16 följande:
    Fjällis: håll ut! När ska du testa med gravtest? Bra, bara ta prover Flört
    Jag har inte BIM förrän om 1 vecka. Men det måste nog bli ett gravtest imorgon i alla fall. Det kommer bli många test den här gången ! Mycket för att jag avvaktar med Ludmilas Ovesterinbehandling till jag vet säkert att jag inte är gravid. Tydligen får man inte ta den krämen under graviditet.
    Håller tummarna!

Aha ovesterinet får man alltså inte ta om man är gravid. Har inte läst så noga på den än då jag precis bara börjat med antibiotikan. Och ingen alkohol med den ena antibiotikasorten så det blir en nykter midsommar i år...
  • Enya70
    callimero skrev 2011-06-23 14:10:15 följande:
    Jag unnade mig vin och champagne i lördags utan biverkningar. Skål Lite vin el öl skulle enligt Ludmila gå bra, men nubben ska man nog låta bli. Märker inga direkt biverkningar av något än så länge. Peppar peppar.
    Ok låter bra. Då kanske jag får ett glas vin ändå imorgon Skrattande
  • Enya70

Glad midsommar alla starka, fantastiska, envisa och underbara tjejer! {#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}

• Enya70
    Thuleslapper skrev 2011-06-24 23:45:46 följande:
    Nja sådär....
    Testade Minus imorses men hade gäster som kom nästan direkt efter så jag hann inte smälta det riktigt.
    Efter att lunchgästerna hade gått bröt jag ihop.
    Tårarna bara rann medans jag försökte göra 2 sallader till kvällens grillning.
    Sambon var full (de hade druckit öl och nubbe till sill-lunchen så där hade jag inget stöd att hämta.
    Ja sen satt jag på grillfesten och kämpade bort tårarna tills jag fick nog och tog bilen hem.
    Nu sitter jag framför Twilight / datorn, dricker ett glas vin och tycker synd om mig själv.

Hoppas att ni andra har haft en trevlig midsommar?

Kramar
    Såååå tråkigt med ett förbaskat minus... Gråter. Skönt att det känns ngt lite bättre idag men kramar till dig vännen {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70

Nu drar jag, mannen och min bror på tågresa. Prag, Budapest och Istanbul blir det under 11 dagar och därefter 1 vecka i Skåne. Har ingen aning om tillgång till internet på resan så jag passar på att önska er alla en skön och avkopplande sommar så tittar jag in igen så snart jag kan.
    Kram på er alla Hjärta 

• Enya70

Hej igen alla goa vänner!
    Nu är jag tillbaka efter resa till Prag, Budapest och Istanbul. Efter det en dryg vecka i Skåne på stranden. Just nu sitter jag och mannen hos svågern och svägerskan i Umeå och myser medan regnet faller ner utanför.

Har inte hunnit läsa ikapp allt ännu men noterade Inannas missfall.  Jag är sååååååå ledsen för din skull. Skickar varma kramar till dig. 

Hur är det med er alla andra? Snösport, Fjällis, Zin nfl?

Jag har just avslutat Ludmilas behandling och har precis ätit en Pergotimekur och inväntar ägglossning typ imorgon. Kör med ägglossningsstickor både morgon och kväll enligt Ludmilas stränga order

Kram kram 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?