• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten skrev 2011-08-23 15:36:05 följande:
    Nu ringde kliniken! Jag tar sista Puregon (höjer dosen till 125) och sista Orgalutran ikväll. I morgon Ovitrelle. Torsdag sprutfri dag (gissa om jag ska fira det! ). Fredag ÄP! Söndag ska förhoppningsvis något tillbaka in.
    Så trevlig sköterska. Jag förklarade att jag är orolig för lugnande medel och de lovade att ta hänsyn till att jag är liten. 

Nu måste jag lägga mig ner och andas....känns som om jag inte får luft pga all anspänning.

Åh så bra! Då håller vi tummarna för dig på fredag och söndag.
    Andas andas...allting kommer att gå jättebra!
  • Enya70

Tack för alla lycka till och tummar. Är tillbaka från ÄP nu och fick ut hela 11 ägg!!!

Världsrekord för mig Solig. Nu ska jag gå och vila lite då jag är rejält öm i magen. Kör ju äggplock med enbart lokalbedövning och idag kändes det ordentligt men det är det väl värt när man får många ägg Skrattande.

• Enya70
    Inanna Li skrev 2011-08-24 12:10:47 följande:
    Grattis till ett enastående bra resultat! för en 40+ Skrattande Hoppas det blir maximal befruktning!
    Tanten har inte lagt av helt än Flört. Nu får vi hålla tummarna att det går vilt till i provskålen...
  • Enya70
    Skytten skrev 2011-08-24 12:29:10 följande:
    Enya - grattis!!! Vad härligt! Och vad du är tuff som kör på bara lokalbedövning. Hm, det vill jag också. Varför gör du det förresten? Jag vill inte ha jobbiga lugnande som bara gör mig "borta". Gör det jäkligt ont utan den intravenösa hjälpen?
    Ja jättehärligt så långt.
    I Sverige tog jag alltid allt jag fick dvs lugnande, smärtstillande intravenöst, alvedon och lokalbedövning.
    Men första gången i Danmark fick jag morfin intravenöst och blev så himla dålig. Fick blodtrycksfall och hela baletten. Det var ju klart mer obehagligt än själva plocket så jag har kört med bara lokalbedövning sedan dess.
    På CFC kör de så på de som vill.

Tidigare gånger har det inte gjort särskilt ont. Lokalbedövningen har räckt bra. Idag dock var det aj aj. Tror det var för att jag hade så många ägg och var rejält öm över äggstockarna redan.

Prova med lokalbedövning och gör det för ont så kan du ju alltid få lite i armen om det skulle behövas
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-08-24 12:29:58 följande:
    Men wow !!! Grattis till 11 ägg! Jag hänger inte riktigt med i tråden nu för tiden; har du ändrat din behandling den här gången?
    Nej det är det som är det konsitga. Samma som alla gånger tidigare i Danmark. Fattar ingenting men är glad för det Flört. Hur är det med dig?
  • Enya70
    Victoria71 skrev 2011-08-24 12:47:35 följande:
    Grattis Enya till att det gick så bra!

Undrar bara - varför är det bra med många ägg? Är det bättre kvalitet på äggen om de är många?  
    Nej det är inte bättre kvalite. Men möjligen kan det finnas något fint "över" som man då kan frysa in och använda vid senare tillfälle. När man sen gör FET (frozen embryo transfer) så slipper man nedregleringen och hormonsprutorna. Jag har aldrig fått ngt ägg till FET och det är rätt segt att börja om från början varje gång.
  • Enya70
    mamman030 skrev 2011-08-24 19:31:46 följande:
    Hej lite uppdatering, ÄP gick bra, fick ut 11 ägg, det känns fint. Vätskan i äggledaren var borta idag. skönt det.
    ET blir på fredag.

Enya- Grattis till bra resultatSkrattande
    Grattis till 11 ägg OCH att vätskan var borta ur äggledaren. Det blev ju precis om det blev för mig i våras att det bara var ett skrämskott. Skönt!
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-08-25 09:01:02 följande:
    Ego: jag har precis varit på HSG-röntgen och fått dagens dåliga besked, båda äggledarna är sammanväxta. Alltså behöver vi inte kämpa mer hemma och IVF är det enda rätta. Jag är rätt skitförbannad (och ledsen) just nu, vilken tur att man kämpar sig till undersökningar. Livmodern såg bra ut men jag får invänta röntgenplåtarna för exakt besked sen får vi se om det blir laparoskopi. Inte undra på att jag alltid har ont! Skrikandes

Nej Zin, vadjobbigt Skrikandes Fan också men tur  att du är du så du har orkat kämpat till dig alla undersökningar.
    Så typiskt att detta inte upptäckts tidigare. Styrkekramar till dig {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-08-25 09:57:37 följande:
    mamman0301 - Grattis till 11 ägg du också!

Kan inte låta bli att tänka på i våras när jag och Mia69 fick 13 ägg på samma dag (och t o m på samma klinik). Det känns som om vi är väldigt synkroniserade i denna tråd Skrattande
    Solig
  • Enya70

Och tack snälla alla ni som grattat till äggskörden {#emotions_dlg.flower}.
    Nu hoppas jag verkligen att det blir ngt fint ägg till mig imorgon

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?