• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe skrev 2011-08-22 13:32:55 följande:
    Tillbaka från Turin!
    Jag var helt omtumlad efteråt, nästan gråtfärdig. Lämnade blod för LH och estradiol prov samt ultraljud.
    Jag hade redan idag på mensens tredje dag och innan sprutstart 10 äggblåsor. Hon hade aldrig sett så fina äggstockar på en 42 åring sa hon "complimenti, hai veramente delle belle ovaie" . Tack Inofolic!!!  Så jag fick ändrat program. Ska nu ta 150 ie Gonal-f 900 i två dagar istället för 75ie Gonal-f + 150ie meropur. Sen är det blodprov och ultraljud igen på onsdag för att se hur det utvecklas och ev ändra dos. ska också ta med mig cetrotide sprutan på onsdag om det är så att jag måste börja ta den redan på dag tre.
    Äntligen är vi igång Glad

Oj, här går det undan. Håller tummarna för fortsättningen!
  • Enya70
    Mamma gås skrev 2011-08-22 16:33:59 följande:
    Haha.., ja de får vi verkligen hoppas!! SkrattandeJag menar ju såklart Enya Glad
    Liiiite förvirrad å trött här..
    Ha ha Tack!
    Bättre att jag gör det än Turlid!! Å andra sidan skulle jag gärna vara i hennes skor just nu Skrattande
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-08-22 15:54:07 följande:
    Enya:  Spännande på onsdag!!!!! Håller tummar och tår att det går braHjärta
    Tack för tummar. Ja hoppas det blir några fina ägg...
  • Enya70
    Boe skrev 2011-08-22 20:02:04 följande:
    Hej, Jessica- åh så tråkigt! Det är så knäckande med det där minuset! Enya- lycka till nu med äp! Låter ju kanon hoppfullt denna gång m jämna blåsor! Zin- lycka till med FET starten. Inanna- när blir det FET för dig? Mammagås- du kör väl också FET nu på cvl? Vi ska ju följas åt :) Ego- börjat leta ÄL nu. Har så snabb topp så måste testa 3 ggr per dag. Frågade cvl om dessa snabba äl toppar kan påverka chansen för lyckat FET men de sa nej. Någon som hört annat? Jag kan göra FET närsom men inte 31 aug pga jobb!! Hoppas verkligen inte det är då det blir. Måste vänta 1 mån i så fall. Spännande att se om jag lyckas pricka in annan dag & om något av de 4 i frysen överlever. Kram till alla tappra kämpare!
    Tack Boe, och hoppas din äl kommer snart så det blir FET!!!
  • Enya70
    mamman0301 skrev 2011-08-23 08:55:51 följande:
    Lycka till alla härinne! Det är så många som är på gång nu! Nu vill vi ha många plus.

Det gick ganska bra vul igår. 17 blåsor dom största på 20 och 18, så jag fick ta ovitrellen igår kl 20 och äp på onsdag kl 8,00.

Ang vätskan i äggledaren så trodde dom nu att det var cystor som satt utanpå äggledaren. Men dom lovade att dom skulle kolla mer noga på onsdag när plockar ägg.
    Det där lät ju jättebra. Många blåsor och några stora och fina.
    Jag tog också ovitrelle igår och ska på ÄP på onsdag...

Heja oss Drömmer
  • Enya70

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten, ej bestämt när.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 8/8, BIM 24/8 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst

***FET*** 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm, 2 skruttembryon tillbaka 17/8
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. Progynon from 21 aug

***SPRAYAR***
    Celin, 39 (i okt), Stockholm, spraystart 20/8 (IVF2 för syskon)
    Victoria71, 39, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, sprutstart 25/8 (inte börjat än alltså)

***SPRUTAR***       
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1, CvL, sprutstart 15/8, korta metoden
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 3 i Örebro spraystart 27/7, sprutstart 18/8
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, Syskonförsök 5 Sprutstart 20/8 korta metoden. (troligen sista försöket)
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin sprutstart 22/8 

***ÄP/ET***
    mamman0301 IVF2 Blekninge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10, CFC ÄP 24/8

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Lenafena, 42, Åmål, hemmaförsök, BF 17 april 2012

• Enya70

Inanna - tack för pepp! Hoppas du snart får göra ditt FET. Håller tummarna att omslaget trots allt kommer nu snart

• Enya70
    Victoria71 skrev 2011-08-23 11:42:23 följande:
    God förmiddag på er allihop!
    Nu tänker jag ställa en fråga jag kanske inte vill få svar på, men som ändå gnager lite i mig, och ni är ju kloka och så ... Så svara snällt, ni som vet något om det ...  

Jo, jag tänker att det är klokt att ha lagoma förhoppningar. Jag läser lite om vad folk har för doser på Gonalen, och av det lilla jag kan sluta mig till har jag jättehög dos (över 300, kommer inte ihåg exakt). Frågan är om det tyder på att jag är ett särskilt svårt fall som behöver massa FSH? Eller vad har det med att göra att det är så hög dos? Eller är det kanske inte hög dos? 

Idag måste jag åka ända ut till andra ändan av stan för att få tag i nässprayen, det var inte precis att knalla in på första bästa apotek och köpa den, nähä då. Tur att jag inte väntade längre med att kolla upp det.  
    Jag vet faktiskt inte riktigt om det finns ett samband mellan lyckat resultat och vilken dos av hormon man behöver men tror inte det...

Jag vet iaf flera som haft högre dos än 300 som lyckats alldeles utmärkt. Maxdosen är 450 så 300 någonting är inte jättemycket. Jag tar själv 375 IE Gonal och har lyckats bli gravid en gång.

Tänk på att kolla om sprutorna finns hemma medan du fixar nässprayen. Ibland måste man beställa dem och det kan ta några dagar. Typiskt har de 2 sprutor hemma och resten får beställas.

Lycka till med allt nu {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    mamman0301 skrev 2011-08-23 12:11:32 följande:
    Hej ja nu kör vi så det ryker!Solig
    Absolut! vroom vroom Solig
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?