• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Turlid - så otroligt jobbiga besked. Hoppas verkligen verkligen att allt trots allt är bra med den lill a/e.

Kram 

• Enya70
    Snösport skrev 2011-07-18 16:54:09 följande:
    Enya: hej låter som en härlig semester!!  Här i Luleå har det bara droppat lite, vi målar fönster, seglar i några dgr och umgås lite här och där
    Livet är ganska bra och vädret har varit fantastiskt här i norr så vi är nöjda. 
    Laddar för sista IVF i höst så vi får hoppas det ger oss en bebis om inte innan som sagt hoppas gör vi som vanligt!   Lite grubblerier blir det här då det som sagt är sista gången och var på en fest i lördags där en släkting till sambon sa att ni borde ju skaffa barn...ja vi hoppas det säger jag...ni gör så mycket aktiviteter så ni får ju börja försöka aktivt att skaffa barn...japp det har vi ägnat flera år till sa jag....trög som hon var sa hon att då ska ni se till att ha flera syskon för jag är ensambarn och det är så trist...nja vi är så glada om det blir ett sedan tror jag inte vi kan få fler om det inte blir tvillingar på en gång förståss... nä var inte löjlig skaffa nu flera barn annars är ni taskiga mot ungen...   
    så det ä'r ju ganska självklart att det bara är att skaffa barn ochingen verkar förstå att man är lite äldre heller så det tjatas på som man har 5-10 på sej liksom .   Ja ja ...men förutom att sådant tar lite kraft så är allt toppen med mej!

Hur blir det fär er i höst? kör ni FET eller ET i augusti eller september?
    Hej igen, sitter nu i Umeå hos svågern och svägerskan och har varit o badat i havet i dag. Så skönt. Nu ska vi ta bussen till svärföräldrarna i Skellefteå.

Men gud så jobbiga människor det finns. Man skulle bara vilja drämma ngt hårt i skallen på folk ibland som verkligen inte förstår sig på vår situtaion överhuvudtaget. Man får försöka inte ödsla onödigt mycket energi på dem...

Vi kör ET i slutet på augusti. Vi har på 9 försök aldrig fått ngt till frysen så vi börjar om från början varje gång. Lite slitigt men vad gör man väl inte. Jag har just avslutat Ludmilas kur och nu kör vi en Pergoomgång innan IVF:en. Hade ÄL igår så vi har haft fullt upp nu två dagar maken och jag Flört

Kramar till dig {#emotions_dlg.flower}

• Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-07-18 16:57:52 följande:
    Välkommen hem, Enya! Härligt att du är på g med Pergo och allt! Tycker du att du har känt av Ludmilas behandling på något sätt? Jag känner mig mycket fräschare; och även om jag tvättar mig "slarvare" (stänker lite på Ludmilas order) så drar jag inte på mig någon lukt. Jag har dock slarvat med friskvårdsbehandlingen eftersom jag har velat få till det i sänghalmen och därför inte tagit Lactal. Men givetvis så lyckades vi ändå inte pricka ÄL den här månaden p g a trångboddhet på landet.  Det blev först dygnet efter ÄL-omslag, men jag hoppas ändå på mirakel den här månaden. 
    Tack kära Fjällis Skrattande

Jo jag tycker också jag känner mig fräschare. Vi hade tur och kunde få in friskvårdsfasen vid rätt tillfälle så nu har vi just kört Pergokuren och hade ÄL igår. Så jag och maken har smugit en del här hos svågern och svägerskan hi hi. 
    Klart det kan gå ändå fast et blev dygnet efter. Nu håller vi tummarna igen minsann. Kram kram 
  • Enya70

Hej alla,

är precis som Zin också hemma och vänder men drar på konferens till Vancouver imorgon bitti och kommer vara borta 1.5 vecka.

Kalimero:Rynkar på näsan bläh att det inte funkar. Hoppas du får tag i Svend snart

Jag undrar också hur du har det Inanna. Stor varm kram till dig {#emotions_dlg.flower}

Och var är du Chichisita?  Hoppas allt är väl. Hör gärna av dig så vi får höra 

Välkommen Myran: Jag har gjort 5 IVF på CFC och ska just köra mitt 6e. För mig har det varit mycket mycket bättre att gå där än i Sverige. Lycka till!

Skytten: Lycka till med IVF försöket. Du fixar det

Turlid: Hur går det för dig? När får du besked?

Ego: Jag körde just en pergokur efter Ludmilas superduperkur och BIM på måndag den 1:a.
    Håll tummarna!
    Samtidigt har jag idag börjat spreya för nästa IVF. Kanske inte optimalt ifall det mot all förmodan skulle tagit sig med pergon men vi har redan tagit paus i sommar och vill inte vänta en hel månad till på nytt IVF. Tiden är ju som bekant mot oss alla.
    Så nu åker jag till Vancouver med spreyen i högsta hugg och hoppas tant röd håller sig långt långt borta nästa vecka {#emotions_dlg.flower}

Alla ni andra lycka till och en sommarkram Hjärta

• Enya70

Nu är jag tillbaka på jobbet igen efter en konferensresa till Vancouver!
    Har inte hunnit läsa ikapp allt här utan bara kikat igenom allra senaste inläggen.

Lenafena, supergrattis!!! Otroligt häftigt, du är Gravid, tjohoooooo

Snösport, vilken vändning! Fantastiskt mycket lycka till med din nya tillvaro. Det krävs mycket mod att bryta upp från allt det invanda och också att ta beslutet att avsluta IVF försöken. Du är stark och jag önskar dig all lycka till!!!
    Kram från mig.

Fjällis, hur går det för dig? Har du kört igång med nytt IVF försök?

EGO: Det första försöket med Pergo efter Sundsvallskuren tog sig tyvärr inte så nu är det nytt IVF som gäller...
    Jag har sprayat i två veckor imorgon och har tid hos min läkare i Solna imorgon eftermiddag. Få se om det blir en veckas sprayande till eller om jag kan börja med Gonal-F imorgon kväll...

• Enya70
    kattenizze skrev 2011-08-08 15:06:07 följande:
    Enya: en nyfiken fråga, vilket försök är du inne på nu? Hur många försök kan ni tänka er innan ni ger upp? Jag hoppas du inte tar illa upp för att jag frågar, har nämligen en vän i en liknande situation så jag är nyfiken på hur andra resonerar.
    Ingen fara alls, jag svarar gärna om man kan hjälpa ngn annan i sitt resonerande.

Vi har gjort 4 IVF i Sverige (Ackis i Uppsala) och 5 IVF i Danmark (CFC, Köpenhamn). Av dessa 9 IVF har alla varit från början dvs aldrig FET. Av dessa 9 IVF har det blivit 7 ET.

Så detta blir vårt 10:e IVF. Jag blev ju faktiskt gravid på IVF nr6 förra sommaren (MA i v.8) och vår danska läkare peppar oss att fortsätta och tycker inte vi ska ge upp än då jag ju blivit gravid en gång och får fina ägg.

Vi har faktiskt inte satt ett definitivt antal innan vi ger upp utan vi tar det som det blir efterhand. Vi har en adoptionsprocess gående samtidigt och väntar på att få skicka våra papper till Colombia förhoppningsvis i höst.

Så jag tror att medan vi väntar på att adoptionen kan bli verklighet och vår läkare fortsätter vara förhoppningsfull och jag fortfarande har en chans med IVF (fyller 41 om 2 månader) ngt år till så gör vi troligtvis ett eller ett par försök till. Detta givet att vi känner att vi orkar med det rent mentalt. Men vi personligen känner att vi klarar av det här ett tag till och bla därför att det underlättar lite att göra det i väntan på adoptionen tror jag...
  • Enya70
    myran6801 skrev 2011-08-08 15:44:48 följande:
    Lenafena, grattis! Vilken lycka att få plus utan Ivf-hjälp!

Enya, tråkigt att inte hemmaförsöken tog sig men härligt att nytt Ivf redan är på G. Jag måste fråga dig, går inte du hos Eva Svanborg i Solna? Jag har försökt att ringa dit idag för att boka tid inför Ivf på CFC utan resultat. Hoppas så att hon e tbx fr semestern.
    Hej Myran, jag bokade tid hos Eva innan hon gick på semester och om jag minns rätt är hon tillbaka i tjänst första dagen imorgon.  Jag bokade första tiden hon hade efter semestern. Så prova ring imorrn.

Lycka till!
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-08-10 10:12:59 följande:
    Ego: har fått klartecken från CFC att köra Japaner efter min 40-årsdag!! Så nu är allt tryggat, först tömmer vi frysen hemma sen drar vi dit (om vi behöver det då..), puhh!! Skrattande 
    Spännande Zin. Jag har funderat på det men trodde inte jag fick (fyller snart 41). Ska kolla med Sv end om han tror det skulle kunna funka för mig. Du får rapportera hur det fortlöper för dig

• Enya70

Uppdaterar listan. Är det ingen annan som är på G med nytt försök nu?

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Snösport, 42 år, sista försöket i höst Falun , bor i Luleå.
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, 5e och troligen sista Syskonförsöket i Aug. Sparar en eskimå till sen.
    mamman0301 39 år IVF Cura Malmö IVF 2 börjar med sprutor ca 15 aug
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin augusti.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 3 ET & 2:a FET i sept

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 8/8, BIM 24/8 
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska maj 2011. ÄL 2/7, BIM 17/7
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst

***FET***
     pralinen.jessica, 38 är, 2 ET, sätter in 2 eskimåer 12/8 SU  

***SPRAYAR***

Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10, CFC spraystart 26/7

***SPRUTAR***       

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun maj 2011. Hemmaförsök sommaren 2011.

• Enya70
    Turlid - så skönt att allt verkar bra än så länge. Jag har tänkt en del på dig och håller tummarna att allt är finfint med den lilla/e

Inanna - Härligt att ha dig här igen! {#emotions_dlg.flower}

EGO: Pga en dunderförkylning har jag varit hemma i två dagar och bokade om mitt besök i Solna till imorgon eftermiddag. Så här sprayas det fortfarande men jag hoppas få börja spruta imorgon.  
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?