• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Grattis, Anne, så roligt!!

• Ypke

Hej Alla!
    Välkommen Lillstoran, hoppas du ska trivas här!

Idag har vi fått ut våra journaler. Fy farao vad jag inte fattar nåt ... Ska sätta mig och titta ordentligt i helgen. Vi har en tid till Carlanderska 12/3, byter alltså klinik. Känns länge att vänta, ska ringa på måndag för att höra om vi inte kan få tid tidigare, om det blir långt protokoll nästa gång skulle jag kunna börja nästa vecka.

• Ypke

Mina vänner,
    En lite annan typ av fråga: igår var det två v sedan jag fick mens efter ivf2, mensen har varit xtra lång men var över igår när jag och sambon försökte oss på den inte längre lika spännande aktiviteten samlag. Det sved ganska mkt i slidan, vilket jag inte känt innan, och idag har jag blött igen, både mörkt och ljust blod. Är det rester av mensen tror ni, eller tar det så lång tid att läka inuti efter ÄP och ET?

• Ypke

Tackar, ringer gymmet om det fortsätter. Det är nog inte så stor skillnad mellan att ringa dem och en gyn, ingen verkar ju veta nåt om nåt just nu i alla fall. Känns det som.
    God natt!

• Ypke

Hej mina vänner!
    Då är det dags för projekt försöka-begripa-sig-på-sin-journal. Jag börjar med TSH. Tyroideastimulerande hormon. Mäts alltid tillsammans med T4 (som är ett av de hormon som sköldkörteln producerar). Men sen finns också T3, varför mäts inte det som standard? Varför har de inte mätt det på mig?

• Ypke

Jag igen. En grej de har mätt heter AHCV, eller S-FU+AHCV. Kan inte se vad det betyder - någon som vet?

• Ypke
    hemulen skrev 2012-02-20 21:19:46 följande:
    Victoria, T3 är en produkt av T4 så man brukar tycka att det räcker att ta T4. Om det är bra så är T3 bra.
    Tack så hemskt mycket, vilka kunskapskällor ni är!
  • Ypke
    Zinfandel skrev 2012-02-21 08:12:46 följande:
    Victoria, hur gick det med blödningen, avtog den?
    Hej Zin, tack för att du frågar. Jo, den avtog, bara lite lite bruna spottings nu. Så jag ringde inte till min gyn.

Maryhe & Co.: Jag har lagt till mig i DropBoxen nu. Där ligger en ny mapp som heter Victoria. Där samlar jag all min kunskap, både allmän och info om mina och min sambos prover och värden. Vill någon läsa och använda den infon går det jättebra, men som jag sagt tidigare så behöver jag ta reda på vad just vi behöver just nu, så det är kanske inte så allomfattande eller pedagogiskt skrivet.
  • Ypke

Hej Lillstoran och ni andra som grubblar över hur det ska gå med förhållandet i allt detta. Ja, det är svårt. Jag och min sambo är som Skytten beskriver; jag vill prata och fundera tillsammans och tänka 'tänk om det inte går, vad gör vi då', medan min partner sluter sig och blir lättirriterad och tyst. Vi ska utnyttja ett av våra psykologsamtal imorgon på vår klinik, jag är lite nervös för jag vet inte vad 45 minuter med en psykolog ska kunna göra. Det är på tok för lite. Jag tror vi behöver prata mer vara vi. Kanske kan hon hjälpa oss komma igång med det, dock. I vårt fall är det så att min största oro gäller hur vårt förhållande ska klara att ev. inte bli med barn, vilket är min sambos högsta önskan. Det är min högsta önskan också, men jag vet att jag kommer att hämta mig och klara mig att leva utan barn. Det är en knepig situation. Kommer vi att kunna hitta en gemensam punkt i allt detta, om vi inte blir med barn?

• Ypke

Är det någon som vet hur man bläddrar till en viss sida i vår tråd? Jag är på s 60, men får klicka mig dit jag är sida för sida varje gång jag avbryter arbetet. Jag blir GALEN! Igår hade jag kontakt med supporten igen, ang. att sökfunktionen fortf inte funkar - de jobbar på det ... Jaha.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?