Hej,
du håller oss på halster, Skytten ... Stackars dig, så jobbigt med allt ditt resande och stora grejjer på jobbet och så. Jag är hur trött som helst på mitt jobb, men så fort det dyker upp något som ens verkar lite intressant bävar jag inför att ge mig i lag med nya utmaningar nu när det är så mycket kring IVF. Samtidigt kan jag ju inte gå omkring och vara missnöjd 40 timmar i veckan, det påverkar ju också negativt ...
Det gick bra på UL idag, jag såg ut precis som man borde innan ÄL, en stor blåsa och fin slemhinna. Detta betyder att slemhinnan som såg konstig ut när min mens började (vilket var anledningen till att vi sköt upp IVF nr 3 till nästa cykel) nu blött ut och kroppen börjat på ny kula. För er som kommer ihåg och undrade vad det var jag babblade om då, så var det pga att slemhinnan inte såg normal ut som vi väntade, inte pga misstanke om att jag inte haft ÄL förra månaden, det hade ingen betydelse. Och det där jag sa att jag fått höra att det som mest spelar in för resultatet är hur ens förra cykel ser ut, och om det kan man inte veta någonting: Det min läkare menade var att det är de ägg som ligger på kö efter denna ÄL som jag ska göra IVF på nästa cykel, de ligger liksom på tur nu och väntar, men man ser inte hur många och hur fina de är, och kan alltså inte veta om 'grunden' för att få bra ägg nästa månad är bra eller inte. Men det är delvis (ja, för sedan ska ju hormonernar göra sitt) redan bestämt. Fy fasen - vilket lotteri!!
Nu ska jag på massage Lycka till alla ni som kämpar.