IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Härligt Veronica!!! Kollar in dej så lycka till nu!!!
Härligt Veronica!!! Kollar in dej så lycka till nu!!!
Sushikatten: Tack, jo visst är det fantastiskt bara en vecka kvar tills vi får kolla in så hoppas allt är ok så kan jag smälta det lite mer.....känns liksom helt overkligt samtidigt som jag längtar tills v 40 . Håll tummarna att allt är ok nu när man äntligen blev gravid .-)
Inga symptom men fick en trötthetsattack idag så japp, nu är jag däremot pigg eftersom jag sov 3 timmar i em hi,hi,hi o morgonpigg värre . Målar friggebod, fönster och plockar maskrosor= lagom ansträngande
Thule: ÄP tjohooo, lycka till!!!
Boe, Innan; går tiden sakta för er också nu? Håller tummarna!
Innan: tror på dej...jag hade ju mens pms innan jag plussade så varför inte för dej? Härda ut sista biten, många kramar!!
Hej tjejer som ska till Sundsvalls hokus pokus dokto= men det hjälpte ju
--Pris = 2000:- kontant för du kan inte betala med kort då hon är lite gammeldags.
--tid inne: ca 1-1,5 timmar
--medicn hämtas helst på hennes apotek på gaveln brevid de fixar medicinen inom 20 minuter om du säger det är bråttom.
--Hon var inte försenad när jag var där fick vänta 5 minuter men fick fylla i formulär mm.
--Jag ringde som Fjällis också typ 15 ggr på 5 minuter just vid telefontidens start 08.00 och kom fram, Ludmila svarade och vips så får man rabbla och hon snackar snabbt och rakt på sak...nämn ålder och hur många IVF du gjort mm så försöker hon pressa in dej...åtminstone om man är 42,5 år då var det akut att vi träffades.
Lycka till tjejer!!!
Kalimero: jag glömde ju också att fråga priset men såg någonstans att hon höjt fr 250:- till 2000:- så därav hokuspokusdoktorn men det hjälpte ju för mej så hellre 2000:- än 19 000 för IVFen) i onödan en gång till tänkte vi. Trodde dock inte det skulle gå så snabbt...men hon sa det kan ta sej på ett försök för dej...men det kasnke hon säger till alla , vem vet?
Zinfandeln: tjo vilken koll du har på alla lång lista.
Jo skulle målat men efter min promenad hem så åkte jag in på stan och nu är det varmt i Luleå!! Jag kom hem och käkade, mannen springer blodomloppet med lite folk så jag slöade till rejält, får bli måla imorgon nu vilar jag ..gäsp! får inte somna nu för jag sover ju bara 6.5-7 h / dygn.
Jo, hoppas det lyckas för alla som åker till Ludmila också. Min sambo har enligt IVf superspermier så hon frågade om dem men jag sa att de är superbra enligt IVF så hon sa "då konsentrerar vi oss på dej"
Rowanda: Trist för er. Fundera över sommaren om ni ska testa igen.
nä du när man väl fick till det så har jag inga biverkningar och jag har haft allla under vissa ruvningar hi,hi,hi!
Vet flera lite äldre som "bara" har fått ett barn och det är ju bara att ligga på så barnet blir social och dagis mm finns ju barn att leka med och aktiv fritid där brukar ju ungar hitta varandra utan problem på öar om man är ute på havet eller stranden eller på after skin i fjällen springer det alltid flera barn i Gränsen med sina knalliga öronskydd och leker fast de inte kände varandra från början. två barn är ju absolut inget måste...jag blir nog en som kommer få ett barn men tjo vad kul det ska bli!
Rowanda: jo trist men vi fick reda på att de sa att det kasnke inte alls tar sej på första försöket för det tar tyvärr ett försök för att få reda på hur just din kropp fungerar.....trist han inte vill mer.
Men som sagt livet med ett barn är ett bra liv så lägg all tid där istället för att sörja ett barn till.
Kram
Thuleslapper: japp helt otrolig skörd i mina mått mätt!!!! 5 försök har jag inte fått mer än 17 st totalt tror jag så GRATTIS!!! hoppas det blir ett fint tillbaka snart.