• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Turild: nu ska vi våga tro hela vägen!!   Känns helt surrealistiskt att flytta mej men "jag är gravid, jag ska ha barn"

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5       
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5                             

***ÄP/ET***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5, ÄP 25/5

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år, Göteborg, Carlanderska, FET 12/5, TD 26/5 (min födelsedag)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF ?
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

• Snösport

Boe, Innan: ha,ha,ha skulle grå hår påverka? Det är ju inne nu såg en 20 åring som var grå värre......själv har jag ärvt ett halvlockigt blont hår och pappa var gråvit redan innan 30 års dagen...det är väldigt vitt säger de som försöker färga det då det inte håller alls nästan(ser ut att vara slingat i olika blonda/vita toner naturligt på vår/sommar..dassigt på vintern)...bara gjort det 1 gång 1999-knallrött...orange 2 veckor senare..
    jag tonade eller färgade lite blonda slingor i febr eller mars för jag är som sagt ganska vit och gråblond bak...nu efter div toppturer med pannband är jag megablond ser det ut som så i höst i oktober kommer min grå/vitsunkiga färg igen.....varför fixa färgen när den är helt perffekt i mode just nu sa hon i höstas när jag klippte mej men som sagt gjorde det lite blont i slingor fram vid ansiktet gången efter. Tuntfint hår som man har så försvinner mega lockarna när det behandlats så nu växer det ut igen och äntligen har jag lockar i luggen igen   
    Innan är du rödhårig äkta som på bilden eller är det brunt?

Kram rkamar!!

• Snösport
    Zinfandel skrev 2011-05-25 21:38:34 följande:
    Ahh, nä jag somnar lite tidigare än vanligt på kvällarna men vaknar supertidigt med Solig-en...
    ÅÅÅh, heja, heja!!!  Själv är jag superpigg och denna gången har jag ju inte prednisolon så det är det ju inte.

Jag nojjade idag: Köpte test på flygplatsen och testade nu ikväll igen med veckoindikator eftersom jag verkligen inte känt något alls idag och mer varit lite nervös på min kurs och sov faktiskt till 06.30 i morse förutom toabesök vid 23- 01.30-04.00 och jag drack inte ens kvällste.....så jag tror på er alla morgonpigga...säkert induviduellt om man är trött eller ej.  Jag är nu förbjuden av sambon att köpa fler test...hi,hi,hi!!!

Innan, Mia Vad är det jag ser 13 ägg...fantastiskt!!! Nu ska det tusan bli många befruktade åt er! Kramar!!Hjärta

sambon vill ha uppmärksamhet och ni har skrivit så mycket men lycka till alla som är igång och kämpa på!!
  • Snösport
    No Ka Oi skrev 2011-05-26 06:58:44 följande:
    Jag gjorde det! Jag gjorde listan längre! Jag är gravid!
    GRATTIS!!!! välkommen i listan.

Tjej38: GRATTIS!!!!!

Lycka till alla!
  • Snösport

Veronica: håller tummarna för dej imorgon!!!!!

• Snösport

Innan Lycka till idag!

AHA- diskussionen = jag har fått 2 ägg och då AHA på ena och inget gjort på den andra men ja det funkade ju inte men läkaren var förra gången helt övertygad om att ett av dem skulle fästa.   Intressant med laserAHA.

IDAG är det väl BARNLÖSHETENS dag!!?!    det ska uppmärksammas hur vi kämpar, inget att skämmas över vi är starka så få!!
    Hörde det på radio igår Wilda Mathilda bloggaren och här på FL heter hon IVFdagar tror jag det var.

• Snösport
    Veronica1 skrev 2011-05-27 09:33:23 följande:

Idag har jag VUL,hoppas på fina blåsor :)

Åh lycka till idag!!
  • Snösport
    Inanna Li skrev 2011-05-27 12:55:25 följande:
    Tack! Nu finns Li och Lo i livmodern och denna gången ska de bli kvar där!
    Härligt Innan!!!! nu ska du inte oroa dej för beslut är taget och det är det bästa!!! Nu hoppas och tror vi !!

Zinfandeln: hi,hi,hi..känner du dej pressad?  relax!  Tror på dej och dinstjärna i livmodern!!!!
  • Snösport
    Enya70 skrev 2011-05-27 13:12:25 följande:
    Och hur mår miss "fixar det helt natuligt minsann" idag då? Flört.

Det känns fortfarande så otroligt häftigt att du lyckades med detta konststycke. {#emotions_dlg.flower}
    Hi,hi,hi!!   Jo, här känner jag nada, kände ju mer i förra veckan innan test menlite förstoppning har jag..yr också men det pirrade till i brösten i morse iaf så det lever jag på liksom så det drar lite i ljumskarna då och då. Men inget ihållande och mina symptom kan man missa om man typ jobbar så jag sitter och analyserar alldeles för mycket denna veckan..
    Mamma mailade  "Har mensen kommit eller? "
    tvungen att ringa tillbaka en förklaring på att sådant numera är superkänsligt och att här får man tänka på hur man ställer frågorna för nu är det bara positivt som gäller och sådana formuleringar/ord får inte förekomma....nähä, får jag inte fråga hur det går med friggeboden heller då eller?   Ja så det är nog svårt att riktigt förstå hur känslig åtminstone jag är nu för det hatämnet som inte får nämnas   men hon förstod sedan ..hon vill ju absolut bli mormor men inte pressa mej utan fråga försiktigtTungan ute  Fel fråga hi,hi,hi!
    jo symptom= jag är känslig för vissa detaljer.

No Ka Oi: Gud vad olika det kan vara ,,,mina bröst är fortfarande små fasta men lite mjukare då jag som sagt har mycket körtlar i dem som känns ganska knöliga tycker jag så lite skönare känsla i dem men intgen skillnad om man tittar...vill ha lite större om några veckor så vi har firmafest och jag ska ha en v-formad urringning hahahahahah!!Tyst

Linköping68:  Hade jag varit du nu så hade jag köpt Keto-7 som är ett tillskott googla för det finns siter hur de som styrketränar och med hjälp av den deffar sej, någongång även läst i vilka doser de tagit för att mer snabbdeffa sej. Sådana är kasnke inte så rädda om sej alltid så ta det lugnt men tror helt klart inte det är så farligt. i Keto-7 finns det ju även DHEA som då även kan förbättra din kvalitet eller ditt FSH så läkarna efter sommaren kasnke välkomnar dej...vem vet,,,glöm inte bort att motionera för jag äter ju bättre nu men så länge jag inte springer /spinner mm går  ju inte jag ner i vikt så är det bara..nu har jag dock ej övervikt men.
    Styrketräning + kondition 50/50 är det bäste + ev tillskott för att gå ner så snabbt som möjligt...glöm inte : frukost gör att magen kommer igång och förbränningen startar...endel tappar vikt på att hoppa över mat men min sambo gick ner 5 kg när han började äta riktig frukost varje morgon igen...så glöm inte det. 
    Lycka till och hoppas du ser en positivare spiral snart...mentalträning körde jag med efter 5:e IVFen och jag håller på fortfarande så det är jäkligt upppiggande.   KRAM 
  • Snösport
    turlid70 skrev 2011-05-27 13:42:35 följande:
    Tack Glad Vad bra att du dök upp, har en fråga till dig allvetare. Kan jag minska progresteronet till 2 piller om dagen, då jag inte fick nytt recept från kliniken, men det jag har hemma och lite på apoteket räcker i 3 veckor till om jag tar 3 om dagen? Enligt kliniken skulle jag alltså sluta redan imorgon, men det vill jag ju inte.
    Jag tar 2 / dag började vid test och sa det till gyn att jag kommer ta det minst till VUL och hon sa att det är ok och har kollat detta med IVF läkaren förra gången och han sa visst är det helt ok att ta progesteron t o m VUL så gör det med 2/dag...känns ju bättre än ingen tycker jag med.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?