• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack alla...själv fick jag lite panik nu efter att ha skrivit ut det för jag måste ju testa om några dagar igen då det som sagt var svagt...ska knipa ihop tills dess och hoppas att det sitter fast

Kramar till er alla....ska försöka att inte tänka så mycket nu så pulsen går ner
    Sunt levern.. (utan godis, kakor och div sockersaker sedan mars..dricker ju inte heller och har aldrig druckit kaffe så bara rött te)och den där behandlingen i Sundsvall...tror det kasnke är en kombination för mitt plus och kinologen då och akupunktur förståss .

• Snösport

tjej38: Tack tack. nä jag väntade ju på mensen hi,hi,ih har inte kört igång vårt 6:e IVF...ska ju testa igen men hoppas det håller och att det helt enkelt funkade naturligt ¨
    Jag är inte ung men har haft oförklarlig barnlöshet i mina papper..ingen hittar ngt och äggen har tydligen varit mycket bra fast få men ändå aldrig fäst så jag hoppas detta är vårt lilla mirakel nu

EGO: Känner mej väldigt ego just nu så jag har svårt att ta in info alla skriver om ultraljud mm ...hör bara min hjärna som ekar "jag är gravid" Gravid, tror och hoppas så att det stannar och är ett bra embryo som vill bli liv.

• Snösport
    Mia69 skrev 2011-05-22 10:56:38 följande:
    Tack snälla!SoligSolig

Jo, jag samlar ju embryon i frysen. Min man tror jag håller på att bli knäpp och har missat själva poängen med att man måste föra in embryon också för att det skall bli något. Vi skämtade häromdagen om att jag snart ligger inlagd på pysk och bara rabblar mina frysta embryon, på strå 47 har jag en 2-dagars och på strå 63 har jag en 5-dagars blastocyst osv...  efter mina 17 IVF:er utan ET...   Skrattande

STORT GRATTIS IGEN SNÖSPORT!!! GravidPlusHjärta
    hi,hi,hi! skadar aldrig att ha några i frysen!  
    Tack tack!
  • Snösport
    Inanna Li skrev 2011-05-22 10:20:13 följande:

Snösport - Det var nog meningen att du skulle besöka mirakeldoktorn i Sundsvall! Du borde nog kontakta henne så hon åter får positiv feedback Hjärta! Bakterier kan nog ställa till det!

Innan: jo jag ska ringa dem när jag har testat igen...vill gärna se det igen liksom. Tror det var en samling av allt men även bakterierna. Mirakel finns!!

ska du kolla VUL imorgon igen? ÄP onsdag?
  • Snösport

Tack Enya..men snart e det ju du också...många mini enyor

• Snösport

tjej38: hört flera som testat före RD 12 och inte fått + men sedan fått det så det är nog olika för person-person samt från gång till gång....jag testade ju nu i tisdags min naturliga ruvardag 11 och det var megaminus...testade just efter jag borde haft mens och bara svagt plus så det är nog olika hela tiden. Testa lite senare, fortsätt hoppas lite till!!!

• Snösport

Innan68: Kommer hålla tummarna värre på onsdag 08.30 och därefter, letar just nu begagnad rullator på Blocket så jag bara kan sätta på skidorna till i januari
    Många kramar!!

• Snösport
    Enya70 skrev 2011-05-23 12:36:29 följande:
    Se om du hittar ett helt parti rullatorer så det finns åt oss andra också Skrattande.

Hur mår du idag Snösport? Hoppas så att det går hela vägen för dig, det vore fantastiskt häftigt och du är såååå värd det Hjärta
    Hej, jo här hoppas jag för fullt   Mår toppen och känner väldigt lite symptom men en och annan påminnelse då jag haft lite mer molvärk på fm= skönt!!! man är ju lite mer fundersam säkert än en som inte väntat över 3 år på ett pluss. Alla här är värda ett plus och graviditet på vilket sätt det än vill fastna Skrattande  
    Är på vecka 4 idag sa gynläkarens sjuksyrra,,, hon ringde och informerade mej om deras öppetider dessa 2 veckor då jag ev skulle göra VUL för IVFen ....hon vart lika chockad som jag hi,hi,hi!!!  Jag trodde jag var på vecka 5 ..kollade en gravidkalender på nätet som säger 4+3 ja,ja...fick iaf VUL tid i vecka 6 + 6 av henne...annandag pingstSolig, hon sa ett plus är ett plus så luta dej tillbaka och var glad nu så det ska jag försöka göra.

Kollade på Blocket och det finns massor av rullatorer i Sverige till Salu från 300kr och uppåt hi,hi,hi!!

Fjällis: nu i naturlig cykel helt så kan jag säga att jag hade samma men mindre PMS känningar som alltid men med lite extra toppar någon minut då och då som gjorde att jag trodde jag var skengravid för jag kört med "jag är gravid" ända sedan ÄL hi,hi,hi...----jag tror inte man alltid behöver känna ngt och dessutom så gör ju ibland medicinen att man känner massor.  Sedan jag fick östrogen vid mina IVFer så gjorde det att jag inte alls blev så "dålig " eller inte alls hade sådan symptom.   Jag får alltid en supertung känsla ner mot knäna just någon dag innan jag får mens så på så sätt har jag känt lite att detta är annorlunda.
  • Snösport

Chippichoppi: tack inte så bra på den där räkningen hi.hi!!

• Snösport

MammaGås: hej vännen, visst är det ett litet mirakel...fick lite tydligare och blåare streck på testet idag så ska bara försöka bli lite lugnare   vaknar nämligen 04.28 sedan i söndags och är superpigg...kunde den inte vara lite senare...gäspar ju sedan hela dagen men somnar ändå inte förrän 23-23.30...är ju nattmänniska så det är tidigare än jag brukar men 1 timme!  Idag har jag testat, diskat, Yogat, kollat nyheter, gjort frukost, promenerat till jobbet...jag mår toppen men lite snurrig eller skärpan i ögonen är lite sämre kan det vara så..eller är jag egentligen bara trött hi,hi Jag nyser och kanske bara är lite mer allergikänslig helt enkelt.

Hoppas du mår bättre och ta lite akupunktur eller akupressur som du gjorde innan så kroppen är i balans när det blir FET, tror på dej EN GÅNG TILL nu!!!  Massor med kramar till dej!

Fjällsippa: jag tempar inte men är helt rosig på kinderna Cool så hoppas på dej.

Zinfandeln: Du e som jag ...skulle inte heller tjuvtestat så vänta in när du är mogen , tror på dej så håll hoppet uppe.

KRAMAR på er alla!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?