• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-05-29 13:14:23 följande:
    Lugnt och lugnt...det blir förmodligen svårare att få tillträde till de svenska klinikerna från och med idag
    Grattis på födelsedagen eller hur menar du? 43 låter som en fin ålder!!
    kattenizze skrev 2011-05-29 12:24:43 följande:
    Snösport: Hur smakar katrinplommonjuice? Jag hatar vanliga katrinplommon men är juicen godare??
    JA, det smakar mycket bättre...eftersom jag då hade mens i hela min tonår så gick ju jag på järntabletter i massor= hård mage så jag har också föråtit mej på katrinplommon så jag klarar inte att käka dem tyvärr men smaka juicen, Friggs eller vad märket hette,,,för liten flaska strax under litern, kasnke tur så jag inte hade druckit mer i fredags.
    Hittade den på ICA maxi, ICA kvantum hade den inte här men lätt att hitta säkert. 
    Lycka till!

Innan: Härligt nu gottar de in sej riktigt nu!!! TROR på detta försöket Innan, nu jäklar!!
  • Snösport
    oceanney skrev 2011-05-29 14:18:00 följande:
    Kan annars rekommendera torkade aprikoser, äpplen, päron etc. Godare och funkade mycket bättre på mig än katrinplommon. Katrinplommonjuice hade ingen som helst effekt på mig. 
    Tack för tipset...äpplen gör min mage hårdare enligt erfarenhet men äter vissa frukter dagligen så det äter jag ändå....däremot har min akupunktör strängt förbjudit mej att äta för blöta frukter och grönsaker  typ gurka och päron som är utrensande....dvs det ska man inte ta men katrinplommon har inte den statusen i akupunkturvärlden. Han är så bra så  jag kan inte annat än att lyssna på honom här.

Kattenizza: jo jag köpte kiviks Katrinplommanjuice som är blandat med äpplen= supergod och inte lika tjock men hjälper troligtvis också om man tar ett-2 glas dagligen ett tag..det gör jag
  • Snösport
    mamman0301 skrev 2011-05-30 10:19:57 följande:
    Idag har jag varit VUL, ca 15 blåsor, några på 16 mm, ett par på 15 och 14 , så dom trodde inte dom skulle behöva fler  vul innan äggplock. Han sa att det inte var så många blåsor pgr av att man kör korta metoden. Äggplock skulle nog ske i slutet av veckan.
    Det låter ju som det kan bli ett kanonbra resultat tycker jag. GRATTIS, lycka till¨på ÄP!
  • Snösport
    kattenizze skrev 2011-05-30 11:01:00 följande:
    Snösport: Då ska det inhandlas! Lactulosen var inte att rekommendera, satte fart på skiten höll jag på att skriva, men magen är i ett sånt uppror....! Nu delar jag gärna med dig av detta illamående och tycker synd om mig själv och drar ett täcke över skallen. Om det inte släpper snart så lägger jag in mig på psyk. Jag VET att jag ska vara tacksam och tro mig, det är jag verkligen. Egentligen. Men nu är jag bara ledsen och trött. Också. Sorry för surt ego-inlägg.
    Jo visst är det komiskt hur man som jag längtar efter en släng av illamående eller hellre bröstont så man dagligen känner att Yes det hänger kvar...känner lite i 5 minuter/dag och ca 20-30 min molvärk på fm annars typ inget...lite känsligare om jag blir superhungrig och lite sömnigare på kvällen . Så nu vill jag också må illa så om några veckor kasnke även jag sitter där över toastolen och bekagar mej för det..hi,hi,hi!! 
    Håll till godo nu Tyst  nä hoppas det inte håller i så länge.
  • Snösport
    Mia69 skrev 2011-05-30 14:59:10 följande:
    När jag får ägglossning nästa gång har nog kliniken stängt (eller också är det veckan jag är bortrest) och sedan öppnar de igen v.32.
    Nu skall jag komma i toppform under sommaren så jag är redo för alla mina FET...
    Låter härligt trots otur nu, ladda är rätta ordet. Många kramar och som du säger vila inte bara utan kom i form också = lovely!
  • Snösport
    Fjällsippan skrev 2011-05-30 22:23:19 följande:
    T-hämmare; trombocyter eller? Kan ingenting om det, berätta mer om du orkar. 

Vad gäller dosering av Pred så tror jag mig minnas att Snösport fick 10 mg...? 
    Helt rätt jag har 3 ggr tagi 10 mg Prednisolon från dagen efter ET men skulle denna gången ta 10mg från mensstart och t o m ,....TD tror jag  eller jag har en lista hur länge jag skulle ta alla olika mediciner.
    Själv vågar jag inte lämna tillbaka några mediciner av allt jag hämtat ut ÄN PÅ ETT BRA tag.

ZinfaNDELN: Kollar nú på morgon-tv om ett sparrisfält på österlen...var är du Zin..cykla förbi eller ngt ? nä men gud vad jag blev sugen på sparris nu!!
  • Snösport
    Fjällsippan skrev 2011-05-31 07:45:40 följande:
    Ja, just det, jag tjuvtestade minus imorse igen så nu släpper jag den här ruvningen. Som ni har märkt har jag redan gått vidare för några dagar sedan. Nu satsar jag på att bli gravid á la Snösport i sommar !
    Japp, lite trist att du inte fick ruva vidare nu...finns ju inga tröstande ord vet jag men  slappna av och hoppas som jag gjkorde..jag hoppades faktiskt extra mycket denna gången,,,vi skämtade om att spara pengar så, gjorde ju cellprv och frågade t o m om det påverkar för jag kasnke är gravid mm..helknäppt innan det ens fäst liksom.
    Jag blev ju spontant gravid så jag började inte med något mer än progesteron efter test.
    Zinfandel skrev 2011-05-31 07:46:47 följande:
    Ja, vi tar testat T & co. Det där med Prostaglandiner var ju intressant vid implantationen, där verkar ju mitt problem sitta och då föreslår man faktiskt Ipren. Och Ipren rekommenderas ju inte annars men då har man ej detta problem. Återigen det onda med det goda men har man varit med ett tag i processen som vi har så varför inte FlörtJag måste sticka och lämna blod (sticka... kul haha) nu men skriver mer ikväll!
    Härligt humör du har!!!    jo, jag tänker smickra överdrivet hur länge som helst Tungan ute!!
  • Snösport

Fjällsippa: härligt Fjällis!!!!!  Hon klämde in mej med så gör hon inte med alla för jag fick ngt mess från en som fick vänta i 3 månader på tid liksom.
    Våga tro nu!!!!     Vet att jag läst några som idiotförklarat henne för det säkert inte hjälpte men sedan ändå blivit gravid inom 6 månader efter så att det händer första månaden kasnke inte är 100% i vår¨ålder men inom rimlig tid...något vi ju inte kännt innan..hoppas!!!

Zinfandeln: Gillar din humor menade jag ju...ööh!!   Dtt humör är säkert toppen ocksåTungan ute

• Snösport

Fjällis: det tar bara en timme men se till att ha papper och penna redo för hon rabblar och hon skrev en lapp men var så glad jag hade antecknat också för hon skriver som en doktor hi,hi,hi!!    
    Jo barsk mamma men så trevlig ändå och kramar fick jag i slutet och man får ju verkligen hopp och sköterskan babblade om mentalträning som jag själv gör så vi dikuterade det så jag tänkte att om det inte hjälper så var det åtminstone en bra kick...min mage /tarmar mådde lite kasst efter antibiotikan= känslig där så man kan ta mjölksyretabletter från apoteket för att bättre behålla sin bakterieflora i tarmar och det hjälper även att hålla sådana bakterier borta läste jag som tog dem efter hela behandlingen för att få ordning på tarmarna igen. 

• Snösport
    No Ka Oi skrev 2011-05-31 14:17:25 följande:
    Vad säger era sambos/makar om den känsliga ruvartiden och första gravtiden?

Min säger inte mycket. Vill jag prata symtom får jag göra det med er! Maken slår bort allt jag säger med "du inbillar dig eller det är bara psykologiskt". Ibland blir jag sur men jag vet innerst inne att det är hans sätt att reagera, dvs slippa tänka på det, förtränga det.
    Ha , ha min säger "du är lite galen du" ...vi är gosiga som tusan nu men han vågar inte ha sex, men visst jag är lite tvär ibland men inte alls så som jag var typ 1 vecka innan test när jag mådde lite illa och var snurrig, allt var tungt-vi gick ju toppturer och jag var såååå trött men det var ju han också efter vår strapats. Försök hålla humöret på topp så blir det mer på topp, jag hör när jag är tvär och omformulerar då frågan eller så så blir svaret bättre.

TURILD:
    ...på jobbet tycker de jag är mer sammanbiten än normalt = japp jag har ju fullt upp med att analysera mina ickesymptom!!
    Jag har en mage som gör ont då och då som molvärk men ev bara tarmarna då det är trögt och ändå bubbligt...
    Vi hoppas det går bra på VUL så hoppas på det och njut av semestern!!  Jag blöder inte heller så jag är lugnare nu men ska testa till helgen igen för att hålla kvar lugnet liksom, jag blöder inget men känner typ bara tarmarna och en väldig trötthet nu i em...ska gå hem o vila på soffan....mindre förståelse från sambon som är van vid att jag alltid har full fart o är pigg o nu är det ju trädgård, båt och bilfixartider och jag vill bara vila på soffan och ätaDrömmer    Kommer gå kanon ska du se!!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?