• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten skrev 2011-08-27 14:34:42 följande:
    Förresten kan någon förklara varför jag är så superöm i brösten nu? Jag blir lite fundersam för min mens skulle ha kommit först den här veckan men kom ju tio dagar för tidigt...håller jag på att få mensen nu??! Eller är det Ovitrelle-sprutan?
    Troligtvis är det ägglossningssprutan. Jag brukar också alltid känna av den och bli jätteöm i tutarna.
    Håller tummarna att dina ägg ska befruktas och dela sig fint. Spännande med ET imorgon. Lycka till
  • Enya70
    callimero skrev 2011-08-27 13:35:53 följande:
    Grattis till ruvare av hela 3 st Enya!

Jag borde fått mens i tisdags, igår var det lite rosa på toapapperet men sen stopp. Idag likaså. Det var så här konstigt efter förra inseminationen också. Undrar vad det beror på och om jag kommer börja blöda på riktigt snart? Känns konstigt.
    Tack goa du Hjärta. Hur har du det med allt runtomkring? Har tänkt mycket på dig och hoppas att du och din partner hittar tillbaka till varandra igen. Många styrkekramar {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Skytten skrev 2011-08-27 14:56:00 följande:
    Tack Enya! Ja tutarna (fnissade gott åt din felastavning ) är riktigt ömma! Skönt att höra att det nog är äl-sprutan. Ska prata med Oddvar om det i morgon också. Tack för att du håller tummarna!
    Ha ha ha, såg det nu. Mitt tangentbord lever sitt eget liv Skrattande. Men tutarna var ju riktigt kul... Tungan ute
  • Enya70
    Boe skrev 2011-08-27 16:09:43 följande:
    Halloj i sommarvärmen!! Grattis Enya, jag hejar på dig! Kalimero åhhh vad jag önskar dig ett plus!!!!! skytten- klart de blir befruktade. Ego- nu vill jag att det bli äl på måndag INTE i morgon så vi kan göra FET nästa vecka!!!! kram till alla
    Tack fina Hjärta
  • Enya70

Hörni tjejer, nu har jag en fråga till er alla. 
    Hur brukar ni räkna ut BIM under IVF ruvandet?

När jag inte kör IVF så får jag mens exakt 14 dagar efter ÄL alltid.
    Men vid IVF så kommer mensen alltid på testdagen (14 dagar efter ET) eller dagen efter, dvs 16-17 dagar efter ÄP.

Är du mitt BIM under IVF på RD 12 (som när jag inte kör IVF) eller RD 14-15 (då mensen kommer vid IVF)? 

• Enya70
    Skytten skrev 2011-08-27 19:26:19 följande:
     Och vad skönt att höra att dina tutar också ömmade efter äl-sprutan. (Enya, jag ska ta mig tusan börja använda det ordet )
    Tut, tut Flört
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-08-27 19:31:17 följande:
    Enya: om jag nu ska tänka nåt bim överhuvudtaget så är det som jag har i vanliga fall men jag förstår inte riktgit varför du vill veta det, mensen fördröjs ju oftast ändå av proggisarna så det säger ju inte så mycket, eller..?!
    Jag är mest nyfiken på hur alla ni andra räknar för många skriver att de har BIM ngn viss dag och då har jag alltid undrat om det är den dagen då man i vanliga fall borde fått mens eller om det är den dag då mensen brukar komma efter IVF
  • Enya70
    kattenizze skrev 2011-08-27 19:32:39 följande:
    Enya: Grattis till dina tre små. Hoppas det tar sig nu verkligen.
    Turlid: Va skönt att allt ser så bra ut, grattis!!
    Ego: ska göra ultraljud igen om två veckor och sen gör man det varannan vecka grav ut..känns bra att ha sån koll. Jag har också fått veta kön, jag väntar en av varje, trodde BM som gjorde ultraljudet. Känns jättekul att få en tjej, fast såklart är största önskan att de är friska.
    Hoppas hoppas på mååånga plus nu i tråden!!!!!
    Tack Kattenizze och så härligt med en av varje, friska och krya! Solig
  • Enya70
    turlid70 skrev 2011-08-27 22:30:15 följande:
    Enya grattis till ruvarstatus! Jättekul att du fick alla 3 st tillbaka, nu måste de ta sig, hoppas hoppas. Jag räknar BIM 14 dagar efter ÄP som jag har normalt och jag vet att progresteron kan förskjuta mensen, men för att testa är det rätt att räkna BIM 14 dagar efter ÄP.
    Tack Turlid då vet jag!
  • Enya70
    turlid70 skrev 2011-08-27 22:49:46 följande:
    Vi väntar en liten pojke Hjärta då, jag misstänkte det ju, men nu är det bekräftat, dotter slog upp koden och fick veta det först. Hon var helt chockad när hon fick veta det, nej du skojar sa hon gång på gång, samtidigt såg hon ganska glad ut, trots det sa hon att hon inte ville ha något syskon, men ändrade sig ganska snart och hoppades på en tjej och då fick hon kolla upp det. Hon var glad för en liten bror med och ville absolut vara med och köpa första kläder till honom Solig.

Sen ringde vi till sonen och han let riktigt glad, han viste om missfallet och viste att vi försökt länge så han bara väntade att det skulle hända för eller senare sa han, fast jag vet att han tycker att vi egentligen är lite för gamla, men vet förstås vilken lycka det är för oss. Nu är det officiellt alltså och jag behöver inte dra in magen längre.
    Härligt Turlid att båda barnen är glada och förväntansfulla. Och roligt med en liten pojke i magen och att du nu kan berätta för hela världen Solig
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?