• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria jag förstår din ågren. Du är mitt uppe i det nu, även jag är ju mitt uppe i ruvartiden, eller snart slut och det har förmodligen inte lyckats denna gång.

Det är en del kraft som krävs men vi får ta en sak i taget. Nu är du i det som sker nu, det är inget som du kan göra något åt eller förändra. Det som är gjort nu är redan gjort. Jag kan verkligen verkligen förstår din känsla och det är helt rimligt att du känner som du gör. För vi hade ju om vi vetat och haft kraft/kunskap gjort något åt det innan våra försök och det är det som grämer oss. Jag grämer mig över att jag inte hävdat min rätt mer. Jag blir arg nu när jag tänker på hur nonchalant jag blivit behandlat trots att jag dessutom förlorat ett barn. Jag grämer mig och grämer men det går ju inte att göra något åt nu, det enda vi kan göra något åt är framtiden!

Det är ju inte säkert att vi måste åka till Aten allihopa, eller hur? Vad jag förstår (rätta mig om jag har fel Zin) så kan vi ju be en läkare här hemma om att få kolla Tnf alfavärde? Det kan alltså visa på om vi har "vaccin" mot graviditet? Eller vägrar läkare göra det här i Sverige?

När vi då vet det, kan vi gå vidare. Sen bör vi ju ta alla vaginalprover osv som du skrev så bra om här ovan.
  • Tuvalina
    MissBoring skrev 2012-05-07 10:04:03 följande:
    Tuva min vän, har du TD idag?? Har du vågat testa än? Kram
    Jag har inte testdag förrän på fredag. Jag testade igår på dag 11 igen. Det lyser negativt lång väg. Jag tror dessvärre inte på detta försök längre... Jag har begynnande mensvärk och känner mig långt ifrån gravid.

tack för din omtanke! Kram
  • Tuvalina

Härligt Victoria!! Grattis!! Det här med fragmenterade embryon sa min läkare att det bara hade inverkan pm det skulle frysas. Alltså ett fragmenterat embryo är en nackdel vid frysning inte annars. Tror ni det kan stämma? Victoria, vilket hopp! Klart vi hjälpa åt om det nu kommer behövas. Nu ska du förbereda dig att ta emot ett fint litet embryo!!

• Tuvalina

Har försökt hänga med i dag hos er alla!
    Har jobbat ikväll.

Vi4, försök att ha tillit. Tillit till livet. Det är svårt. Men det för oss dit vi ska. För oss vidare. För oss framåt!

Ni är helt fantastiska. Jag håller på att sammanställer värsta brevet till min läkare nu. Jag tänker att jag inte kommer ge mig förrän hon svarat på alla frågor, men det kommer hon ju göra!!

Funderar över en sak, vet att det skrivits lite om det här men även i andra trådar. När man läser om F-kassan och att man kan få ek. hjälp för att göra IVF utomlands, alltså vårt utomlands så verkar det som om man endast kan göra det om det är kö för den sortens vård man behöver här i Sverige? Är det så, eller kan det påståendet kringgås på något sätt? Någon här inne som vet? Jag ska annars ringa F-kassan och fråga.

MissB, väldigt härligt att höra att du stött på en bra gyn!!

Sov gott alla fina, fina!

• Tuvalina

Tack Kära Germany!! Kan du inte helt enkel prata med läkarna på IVF kliniken? Berätta problemet och be de hjälpa dig. Kanske du resan tänkt på. Men jag tänker att Samir säkert kan hjälpa dig!!

• Tuvalina

Hallå alla fina här i tråden!

Idag är det ruvardag 13 här och jag testade ikväll igen minus. Nu börjar jag ge upp detta försök. Jag hade min ångestattack i helgen men börjar nu sakta ta mig upp igen. Ska skriva ett brev till kliniken och ställa ett gäng frågor.

Hjärta Vi fortsätter framåt ändå. Det finns fler bitar att ta tag i, fler saker att göra för att njuta av livet med. Fler saker för att kunna slappna av. Jag sörjer och är rädd men idag är det ändå en känsla av att ta mig framåt som överväger!

• Tuvalina

Bengalen, apropå det vi pratade om häromdagen ang vård i annat land och få ekonomisk hjälp från F-kassa.
    Då torde det ju vara så att det inte går att få hjälp om det inte finns kö här i Sverige? Jag vill ju söka mig utomlands för det är bättre vård där... det kanske inte är en giltig orsak? Eller som du säger att det gäller de med landstingsfinansierat IVF, men det gäller ju till man fyllt 43 så det verkar ju inte riktigt stämma...

Då det gäller ÄD så är det ju fullt möjligt!!

Ska ringa och kolla med f-kassan när jag orkar!

• Tuvalina

Jag kan inte låta bli att tänka på det embryo som sattes in i mig den 25 april. Det hade visserligen 4 celler men det var fragmenterad. Hur ska jag kunna veta att det var ett tillräckligt bra ägg? Jag hade bara ett, tänk om de tog det som en huggsexa för det inte fanns något annat?

Jag är på dag 14. Inget plus så långt ögat kan nå. Jag har TD på fredag. Men allvarligt, hur många har ni hört talas om som har minus på dag 14 och sen får ett plus på dag 16`? Jag känner mig så oerhört ogravid.

Ska sova nu. Det ska bli skönt. Orkar inte ens blogga. Är ganska tom. Råkade dessutom radera alla sms konversationer mellan mig och Krister sen vi träffades 2010!! Känns jättetrist!

Kram till er alla!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?