• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

pralinen jessica skrev 2012-05-10 11:36:46 följande:
    Hur funkar det med tullen om man beställer från Usa?
    Går man till vårdcentralen och ber dem söka efter dhea brist?

Ego: Skall på Ul i morgon och kolla så att allt står rätt till i nedre regionerna. Bli antagligen FET
    på lördag och då får jag tillbax 2 eskimåer!Glad

Zin - Ledsen för din skull!{#emotions_dlg.flower}
    Vill bara säga att DHEA finns i syntetisk form i Sverige. Läkare kan skriva ut det. Det heter då prasterone. Jag ska be min läkare skriva ut det nu.
  • Tuvalina

Zin, Zin, Zin, det blev en kort glädje. Jag beklagar så. Jag vet dock att du är en fighter och det ska bara gå en dag. Vi ska bli föräldrar en dag!! (jag är ju det redan... men vill ju gärna få leva med barnet också).

Kramar och varma tankar till dig

Lite Zinfandel, kärlek och nya tag!

• Tuvalina

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök 
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj. 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5 
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 7 ICSI, Kanske April 
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista syskonförsöket i maj/juni, CFC.
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF, negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP 
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen) 
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon 
    Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC. 
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, 1 IVF/japanen på CFC. Nytt försök i början på juni.
    Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF, 4FET (1MA, maj-11 och maj-12),  
    Zinfandel, 40 år i Skåne, hundraelfte försöket i sommar!
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland, hoppas göra ett tredje försök i augusti.

***SÄNGHALMSLIGAN***

***SPRAYAR***
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin

***SPRUTAR*** 

***ÄP/ET/FET*** 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) ÄP 23/3
    Vi 4, 40 år, IVF nr 2 på CvL,korta metoden, menopur 375IE, ÅP 9/5, ET 11/5 

***RUVARE OCH TESTDAG*** 

Victoria71, Göteborg, Carlanderska, gör IVF-försök nr 3, TD 18/5

***GRAVIDA*** 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012 
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1 hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012 .
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2bf ca 8/1 2013

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42) 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.

• Tuvalina

Mary, vilken häftig grej att träffa en sån bra läkare!! Det värmer gott och det är det värt!
    Ska betala in en slant till er snart! Jag vet ju själv hur betydelsefullt det är.

Vi4 - sex befruktade är jättebra! Ringer de i morgon och berättar fortsättningen? Kära du, det kanske vänder nu?

Tack MissB, Zinfandel, Vi4, Mary, Germany och alla ni andra för er varma omtanke!Hjärta

Här är min plan:
    Börja äta Prasterone (DHEA)
    Äta omega-3
    D-vitamin
    Äta adrekomp som stärker binjurarna (de är nog lite utmattade nu efter två försök)
    akupunktur
    Göra Hsg röntgen och äggledarspolning
    kärlek
    sol
    skratt
    Sjunga
    Få en naturlig menscykel och naturlig ägglossning i sommar

• Tuvalina
    Zinfandel skrev 2012-05-11 13:43:21 följande:
    Ja ni får liksom säga till att ni inte vill ha en sån jubelidiot och rikspucko som jag i tråden.... En sån som jag drar ju ner intelligensnivån rätt ordentligt. Här kommer jag och tycker en massa och så kan jag inte iäsa några siffror. Snyggt jobbat vinbruden. Kanske bättre man ägnar sig åt vin än barnalstrande, hur ska man kunna ha barn om man inte kan läsa?!? FlörtDrömmer
    Jag vill normalisera ditt misstag. Det är normalt att göra misstag. Det är dessutom jättebra att göra som du, överdramatisera dem så blir de tillslut så små att de försvinner.

Det som är gjort är gjort. Ni anar inte vad jag anklagade mig själv efter vår sons död! Jag trodde jag gjort massor av fel, att det var jag som gjort att han dog i min mage. Jag är ändå värst ZIN!!
  • Tuvalina
    Grattis Vi4 till din ruvning!! All positiv kraft till dig/er nu!

Tack viktoria för din fråga...

Jag jobbar i helgen. Hankar mig fram. Vill bara rymma. Tycker alla problem här på jobbet är obetydliga, orkar inte med gnäll. Jag har inget tålamod och idag kom min mens. Jag har tagit två tabletter alvedon. Börjat äta omega 3 och adrekomp. Äter sen innan D-vitamin. Den här cykeln ska vi göra allt för att det inte ska växa till sig cystor...
  • Tuvalina

Germany, tack för dina fina fina varma ord!! Håller helt med Sunseed, man blir inte det minsta trött. Jag tycker du har ett ärligt och skönt sätt att uttrycka dig på!

Fjällis, vad skönt att höra att levaxinet har hjälpt dig! Det är ju säkerligen så att olika nivåer av TSH kan vara olika beroende på situation och andra bakomliggande orsaker. Jag tänker på mig som blev gravid helt spontant och hade då ett TSH på 2,4. Då verkade inte det spela alls någon roll, medan det andra gånger kanske har stor betydelse. Så grymt bra att ni kan göra ett syskonförsök i sommar!

Kram till alla, NI är fantastiska. Känns som om jag mer och mer får en bild av vilka ni är bakom era nicknames!

Hjärta

• Tuvalina

Dag sju när jag ruvade började jag få ångest. Jag gjorde inte mina mindfulness övningar. Allt blev värre och värre. Dag 10 var jag långt nere i träsket. Vi kan inte påverka utgången. Nästa gång jag ruvar ska jag ändra strategi. Jag ska inte testa i förväg och verkligen jobba på min maktlöshet. Vi är maktlösa i ruvandet. Det enda vi kan göra är att ta hand om oss bra. Ta hand om er Victoria och Vi4, arbeta på att gå mot branten och släpp taget. Här är en mening från mindfulness som är så sann, tycker jag, att kunna använda istället för att få ångest, släppa fram känslorna: "Det är redan här, vad det än är som känns så är det redan här, låt mig känna det". Genom att känna det vi gör bygger vi inte in känslorna i kroppen så det blir ångest och oro.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?