• Tuvalina

Tack Victoria!
    Men jösses... det är inte bra att du ringt flera gånger och fått tid och de inte ringer upp. De måste det ju vara något fel på deras tel svarare!

Här är det fortsatt ångest, dessutom anklagar jag mig själv nu för att känna denna ångest för det kan ju ha gjort att förutsättningarna blivit sämre för embryot att fästa och fortsätta utvecklas. Jag hade en jättejobbig i situation i onsdags med min bror (vi har arvstvist för fullt, bra timing?) Han skickar mycket svarta negativa sms till mig där han bombarderar mig med elaka ord. Jag var dum och läste det han skrev och gick igång på det. Sen på torsdagen var min positiva känsla inför ruvningen borta. Igår morse blev det där med tempen att den sjönk och natten till idag har jag svettats jättemycket. Det känns som det är kört i och med dessa tecken.

Ni som blivit gravida, har ni svettats under ruvartiden?

• Tuvalina

Tack Fjällsippan för ditt stöd. Ärligt talat så håller det här på gå helt fel psykiskt för mig. Jag känner mig så ensam i allt det här. Min man blir bara ledsen och maktlös. Jag måste få prata med någon.

• Tuvalina
    Zinfandel skrev 2012-05-05 14:39:32 följande:
    Slemmis: sitt lugnt i båten. Dina slemhinnor är sköra som tusan nu. Kommer det blod så kan det vara den ena som är på väg men det behöver inte alls påverka den andra. Håll dig stilla idag om du kan. Anne: du har fått ett embryo instucken rakt in i slemhinnan. Om du känner ångest, är upprörd eller stressad mentalt nu påverkar inte mer, åt något håll. Försök andas lugnt från magen. Har du en meditationsskiva? Annars finns det på nätet att ladda hem. Ta dig den halvtimmen, det är det värt.
    Tack kära du, jag bara gråter och gråter. Jag är så rädd. Jag ska lägga mig ned med min mindfulnesskiva. Tack för att du påminde mig.

Slemmis, när jag blev gravid med vår son hade jag rosa flytningar/strimmor. Det kan ju mycket väl bli så! Försök du med, som jag behöver göra, andas med magen och meditera en stund, ta in solens strålar - imaginärt (här öser regnet ned). Jag ska själv göra det nu och få tillbaka lite kraft!

Hjärta
  • Tuvalina
    MissCat skrev 2012-05-05 14:11:25 följande:
    Tuvalina: Jag har också svettats från och till under ruvartiden, en natt vaknade jag och var genomsur för ett par veckor sedan, gick upp och kollade mig i spegeln på toaletten och då var jag alldeles blank på bröstkorgen med svettdroppar. Idag är jag gravid :) Jag tror som slemmis att det kan vara crinonen eller vaggisar som spökar.
    Tack för din input!! Grattis till din graviditet!
  • Tuvalina

Ja tänk att jobbapå en lördag )) jag jobbar varannan helg jag och så är det ett bra tag framöver tills vi fått igång vår verksamhet. Jag tycker också om att vara ledig i veckan då min blivande man också är ledig. Han jobbar alla lördagar!

• Tuvalina
    Sunseed skrev 2012-05-06 14:24:49 följande:
    Skit också. Solig
    Då fyller jag på med en fråga jag har tänkt på... Jag fick depot medrol två sprutor i axel och arm nu för två veckor sedan, kan det ha någon inverkan tror du Soligor?
  • Tuvalina
    Soligor skrev 2012-05-06 21:06:34 följande:
    Tuvalina; mja igen. Är absolut ingen expert inom området men i ditt fall rör det sig också om lokalt administrerat kortison, som inte har lika uttalade systemiska effekter på det vis som t ex Prednisolon p.o har. Å andra sidan får du en relativt hög dos kortison lokalt injicerat så en VISS effekt torde det iaf ha Jag håller mina tummar!
    Tack för ditt svar!!

Zin!! Det är så jäkla underbart!
     Egentligen borde det skrivas om detta i en tidning. Allt du gått igenom och kliniker som inte gjort sitt jobb och nu detta!! Det är mycket anmärkningsvärt och viktigt för många människor att få reda på, kan tänka mig att du kanske funderat på detta...

Inboxat dig! !
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?