• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack Turild! Ja, lite irriterad är man ju fortfarande. Men läkaren besvärade ju sig att komma in efter 3 timmar när nästan hela droppet var slut..... Man får vara glad för det lilla..! Flört

• Zinfandel

Inanna: du ska nog göra det som känns bäst för dig själv. gällande Apriforcen. Klinikerna säger ju nej till allt vad hälsokost heter men vi har ju ändå lärt oss ett och annat längs vägen här inne.... Jag ahr fått mycket bättre cykler av Apriforcen, jämna & fina. Vet du, jag är jätteglad bara jag får ett embryo tillbaks!! Allt annat är bonus Skrattande Sist hade jag lika "taskigt" som du, vi får se vad Menopuret gjort med kvalitén denna gång. Antar att kliniken "ser till" att det blir nåt till frysen, de vill nog behålla oss som kunder.....

Men Snow, mår du så kasst..?! :( När ska du ha mens...?! SkämsFoten i munnen

Mamman: vi var igång direkt efter samtalet Skrattande. Från samtalet, med semester, klinikens sommarstängning & all provtagning inräknat till första IVF tog det 6 veckor, tror jag.

• Zinfandel
    Snösport skrev 2011-05-12 10:36:00 följande:
    Zinfandeln:  konstigt namn du fick på  mitt förra inlägg
    Jag ska inte ha mens förrän på torsdag/fredag nästa vecka så det är ett tag till
    Började genast nynna på Iron Lion Zion Skrattande
  • Zinfandel

Fjällis: Vår klinik haf ett annat förhållningssätt till det där med långtidsodling. De resonerar som så att ser man redan efter 2 dagar att man har ett toppembryo så sätter man tillbaks det eftersom bästa miljön är i livmodern. Om man däremot inte har ett bra embryo så odlar man vidare. Det är alltså enligt dem en nackdel att långtidsodla och inget man strävar efter..! Så när jag frågade efter det så blev svaret "det får vi inte hoppas att vi behöver" eftersom det då är sämre embryon... Ja jag vet, mobba inte mig Skäms! Som tur är hörde jag att man på Sahlgrenska nu gör en studie i just detta resonemang eftersom man tror på det så det är hemskt skönt att veta att man inte är ensam..... Flört Men, jag har med tiden också förstått att de säger det som passar situationen bäst, så hade vi haft tillräckligt många och bra ägg så hade säkert blastocystodling tillämpats, att föra det andra resonemanget får ju liksom tyst på mig Foten i munnen

• Zinfandel
    Boe skrev 2011-05-12 14:22:13 följande:
    Zinfandel,
    Iron Lion Zion känns ju helrätt nu med tanke på Bob Marleys dödsdag (30 år sedan)som firades rejält här i Stockholm på söder i gårSkrattande
    Nämen är det sant, ja då var det ju passande!!
    Hönan skrev 2011-05-12 15:01:26 följande:
    Hallå där,
    Har nu blivit plockad på 4 ägg, blev inte fler tyvärr Rynkar på näsan Var en annan läkare idag som inte sa mer än han behövde vilket kändes lite tråkigt. Fick samma dos morfin och medicin som förra gången och mår förvånansvärt bra. Sov inte ens på kliniken som jag gjorde förra gången utan kände mig pigg och somnade som en stock i bilen från Uppsala och vaknade upp i Stockholm utan att fatta nåt!
    Alltså, jag kanske har blivit luttrad men jag tycker allt mer än 1 är bra.... Och du kan ju få 3 till frysen!! Jag vill helst inte ha 1 till frysen, hur stor är den sannolikheten att den överlever... Hellre 2 eller inga känns det som... Vad skönt att du mår bra Skrattande Får du 2 om du vill? Men du, det är klart det bli nåt!!! Jag har inte ens tänkt tanken att det ingen skulle bli något alls.....
    Lenafena skrev 2011-05-12 15:02:35 följande:
    Jag hade 8 blåsor och 7 ägg :)  De kommer att sätta in två på lördag om de ser bra ut, om de utvecklas långsamt skulle det ta några dagar extra.

Det är skönt att vara hemma, men jag har inte ont alls och inget illamående eller nåt.  Hoppas det fortsätter så :)

Kram på er! 
    Grattis! Jag  däremot hoppas att du blir rejält illamående snart.. FlörtGravid Jaha, då har vi 3 ruvare efter helgen! Skrattande
  • Zinfandel
    Lenafena skrev 2011-05-12 18:51:29 följande:
    Tack för alla grattis och lyckönskningar Hjärta  

Glömde ju säga att det blir ingen ICSI för oss, min 45-åriga älsklings simmare var klockrena den här gången så de kör på vanlig IVF - må bäste simmare vinna Solig   
    Men oj! Vad härligt! Vad tror du det beror på, har han tagit några tillskott?

Chichisita...? Var är du..? 
  • Zinfandel
    Lenafena skrev 2011-05-12 20:30:07 följande:
    Zinfandel: nope, inga tillskott, så vi har ingen aning faktiskt
    Ännu bättre, fantastiskt ju! Vad roligt att höra!!

Turild: hejar på dig Hjärta 
  • Zinfandel

Inanna: Underbart att du är igång igen!!

Fredagen den 13:e, the Great and Last Embryo Transfer Day.... Hjärta

• Zinfandel

Nån som vet varför man (eller hos oss iaf) ska börja med proggisarna ett par dagar före FET men i samband med ET..?! Återföring som återföring..?! Är det känsligare för att det har varit fryst? Vore det ändå inte lämpligt att börja tidigare vid ET också i så fall..?!

• Zinfandel
    Hönan skrev 2011-05-13 09:35:42 följande:
    Hallå där, vill bara säga att jag fick samtal att endast en gick att använda o blev inte befruktat:( kan inte sluta gråta.... Min gynekolog har ju inte tagit så mkt prover o det undrade kliniken över. Funderar på om jag kan få igenom en IVF redan t nästa cykel, nån som vet hur man kan övertala dem?
    Va?!?! Nähä, det får inte vara sant..?! Gråter Skit, skit. Ja, då ska ju inte detta ens räknas till att börja med. Många kramar vännen, för jäkligt verkligen Gråter
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?