IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Tack Turild! Ja, lite irriterad är man ju fortfarande. Men läkaren besvärade ju sig att komma in efter 3 timmar när nästan hela droppet var slut..... Man får vara glad för det lilla..!
Tack Turild! Ja, lite irriterad är man ju fortfarande. Men läkaren besvärade ju sig att komma in efter 3 timmar när nästan hela droppet var slut..... Man får vara glad för det lilla..!
Inanna: du ska nog göra det som känns bäst för dig själv. gällande Apriforcen. Klinikerna säger ju nej till allt vad hälsokost heter men vi har ju ändå lärt oss ett och annat längs vägen här inne.... Jag ahr fått mycket bättre cykler av Apriforcen, jämna & fina. Vet du, jag är jätteglad bara jag får ett embryo tillbaks!! Allt annat är bonus Sist hade jag lika "taskigt" som du, vi får se vad Menopuret gjort med kvalitén denna gång. Antar att kliniken "ser till" att det blir nåt till frysen, de vill nog behålla oss som kunder.....
Men Snow, mår du så kasst..?! :( När ska du ha mens...?!
Mamman: vi var igång direkt efter samtalet . Från samtalet, med semester, klinikens sommarstängning & all provtagning inräknat till första IVF tog det 6 veckor, tror jag.
Fjällis: Vår klinik haf ett annat förhållningssätt till det där med långtidsodling. De resonerar som så att ser man redan efter 2 dagar att man har ett toppembryo så sätter man tillbaks det eftersom bästa miljön är i livmodern. Om man däremot inte har ett bra embryo så odlar man vidare. Det är alltså enligt dem en nackdel att långtidsodla och inget man strävar efter..! Så när jag frågade efter det så blev svaret "det får vi inte hoppas att vi behöver" eftersom det då är sämre embryon... Ja jag vet, mobba inte mig ! Som tur är hörde jag att man på Sahlgrenska nu gör en studie i just detta resonemang eftersom man tror på det så det är hemskt skönt att veta att man inte är ensam..... Men, jag har med tiden också förstått att de säger det som passar situationen bäst, så hade vi haft tillräckligt många och bra ägg så hade säkert blastocystodling tillämpats, att föra det andra resonemanget får ju liksom tyst på mig
Inanna: Underbart att du är igång igen!!
Fredagen den 13:e, the Great and Last Embryo Transfer Day....
Nån som vet varför man (eller hos oss iaf) ska börja med proggisarna ett par dagar före FET men i samband med ET..?! Återföring som återföring..?! Är det känsligare för att det har varit fryst? Vore det ändå inte lämpligt att börja tidigare vid ET också i så fall..?!