• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Snösport - vad var det jag sa?!?!??! Haha, lyssna på mama Skrattande UNDERBART, GRATTIS!!!! HjärtaHjärtaHjärta

Och Chichisita: härligt att höra av dig igen Kyss
  • Zinfandel

Snösport, Snösport, Snösport!!!! Vikket flyt vi har i tråden nu efter långt stiltje, det är såå underbart!!! HjärtaGravid Ha, även rollatorsbarnvagnsklubben med skidor kan Skrattande

• Zinfandel
    No Ka Oi skrev 2011-05-23 07:50:28 följande:

Jag vill protestera lite. När det inte lyckades på mitt första färkförsök (2005, långa metoden) sa läkaren att vissa har lättare att bli gravid med frysta för då görs det (oftast) i en helt naturlig cykel och då är inte kroppen så uppochner av alla hormoner man stoppat i sig. Och än så länge stämmer det för mig. Jag har gjort två färskförsök som blivit minus. Ett FET som blivit minus. Och två FET som blivit plus! Det ger mig hopp och kanske någon mer.

Bra teori och erfarenhet där!! Det är så bra att alla delar med sig av olika metoder och resultat. Det vore ju märkligt om det vore lika för alla individer, bra att se att de testar olika!
  • Zinfandel
    tjej 38 skrev 2011-05-23 17:49:16 följande:
    en liten fråga jag inne på 12 Rd. Min senaste mens var den 14 april
    ägget kan den ramla ut utan att blöda? finns den kvar
    Embryot trillar aldrig "ut", det löses upp i så fall och ja, det kan det göra redan första dagen utan blödning. Så krass är verkligheten. Men det kan naturligtvis också vara kvar! Många kvinnors ägg blir sannolikt befruktade utan att man vet om det men det fäster aldrig och mensen kommer därför som vanligt. Det är en fördel för oss som gör IVF att vi vet om att vi har ett embryo inom oss!
  • Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-05-23 21:49:32 följande:
    Tack! Hoppas det är något bra du känner. Kram.

Ett tips här tjejer. Kolla tempen, den ska vara förhöjd något efter ÄL tills ca 2 dagar innan mens. Om tempen inte sjunker så ska mens inte komma heller, då är det något annat på gång. Funkar klockrent på mig, har fortfarande ca 37 grader sedan ET, men annars brukar ha 36,4, mäter varje morgon och kväll och tidigare har den alltid sjunkit. Lycka till, håller tummarna.
    Har "feber" sen igår Skäms
  • Zinfandel
    Enya70 skrev 2011-05-23 22:01:19 följande:
    Härligt Zin, har du testat?
    Kramar 
    Nej, nej, dels har jag fortfarande Ovitrelle i kroppen, dels är jag ingen tjuvtestare.... Kommer få uppbringa all kraft & mod för att överhuvudtaget närma mig ett test till helgen såvida blödningar håller sig borta Tyst

No Ka Oi: visst är känslan häftig! Det är just den som gör att jag myser under ruvning Solig

Snösport: dags att flytta dig på listan GravidSkrattande

Nina: hääääärligt!!! Skrattande Det är ju jättesnart!!!
    Fjällsippan skrev 2011-05-23 22:27:57 följande:
    Lyckost dig som har feber, jag vill också ha !
    Men bara på kvällarna...! Kanske inte lika bra?!!? Whatever......
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?