• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Bengalen skrev 2012-05-07 21:17:27 följande:
    Jag mår sådär. Har sovit nästan hela helgen. Yogade igår men det svartnade för ögonen hela tiden så det var inget vidare. Hatar att min kropp blir så sliten av progesteronet. Mina nattsvettningar börjar i alla fall avta så smått och temperaturerna börjar dala.

När är det tänkt att ni ska köra igång med CFC? Är det efter nästa cykel? 
    Usch, lider med dig Rynkar på näsan åh vad jobbigt du som gillar din yoga och så blir inte ens den bra.. Hoppas kroppen börjar komma tillbaka om ett par dagar.
    ja, inte maj cykeln utan juni kör vi på. Så mitten mot slutet på juni, tänker att vi nog måste ta oss ner till CFC runt midsommar... Har iaf fått tag på en gyn, som har semester men gärna vill hjällpa till om det är så att vi blir lite senare och kommer då va på kusten Glad han är iof kän i området att vilja hjälpa barnlösa, så ibland får man lite tur mitt bland det andra.
    Har ni orkat tänkt nått framåt, fick du pratat med Svend??  
  • MissBoring

Bengalen. Jag har inte kommit riktigt så långt än att jag har frågat om han kan skriva ut recepten.. Jag fick skicka ett gammalt hederligt brev för att komma åt denna gyn Jag har redan fått recepten på mail så det är bara å skicka över dom till honom om han ställer upp. Så maila du till info adressen så skriver sköterskan in dem till dig jag ville precis som du ha koll på att det inte blev nått stress moment. Särskilt när alla börjar gå på semester när vi ska dra igång!

• MissBoring

Just det, du ska ju ha samtalet idag å kan säga till direkt. Men om det glöms bort så kan du ju bara maila om en vecka så ordnar det sig iaf lycka till m samtalet

• MissBoring
    Sunseed skrev 2012-05-08 15:38:35 följande:
    Phu. Jag hinner inte läsa ikapp. Det är för mycket att göra överallt.
    Men troligtvis får jag hysteroskopi nästa vecka. Solig 

Jag återkommer och läser ikapp. Det är ju bara det att ni skriver så nedrans mycket på ett-två dygn så man får fullt upp. Skrattande

skönt att se dig, undrade just vart du tagit vägen ;)
    Wow då gick det ju ganska fort med op-tid iaf, grattis!
  • MissBoring

Enya, å jag vill säga Lycka till till dig nu inför kommande stora dagen å hoppas allt går bra och mötet med er lilla blir helt underbart Solig

• MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-05-08 22:16:56 följande:
    Hallå alla fina här i tråden!

Idag är det ruvardag 13 här och jag testade ikväll igen minus. Nu börjar jag ge upp detta försök. Jag hade min ångestattack i helgen men börjar nu sakta ta mig upp igen. Ska skriva ett brev till kliniken och ställa ett gäng frågor.

Hjärta Vi fortsätter framåt ändå. Det finns fler bitar att ta tag i, fler saker att göra för att njuta av livet med. Fler saker för att kunna slappna av. Jag sörjer och är rädd men idag är det ändå en känsla av att ta mig framåt som överväger!

Hjärta
  • MissBoring

Woo, det går inte att inboxa dig när man inte är inbjuden till ditt konto Skäms

• MissBoring
    Soligor skrev 2012-05-09 11:09:57 följande:
    woo; du har rätt. De flesta primärvårdsmottagningar, privata såväl som landstingsbedrivna, ställer inte upp på bekostnad av provtagning som en fertilitetsklinik i Sverige eller utomlands ordinerat, som led i aktuell behandling. På "min" vårdcentral är det så enligt ett beslut för flera år sedan. Tanken med detta är att fert-kliniken tar saftigt betalt för sin behandling och att då all provtagn ism denna ska ingå i priset och ej tas från skattefinansierade pengar. Detsamma gäller t ex de som genomgår överviktsoperation privat, där klinikerna testar att skicka remiss till primärvården för uppföljande lab, direkt kopplad till operationen. De tar bra betalt för op men tar inte riktigt ansvar för kostnaderna efteråt. Den aktuella fert-kliniken kan lätt lösa detta genom att ordna med lab-remiss med sitt kostnadsställe, så kan patienten ta provet närmare hemort, men de vill inte stå för denna kostnad helt enkelt.
    menar du att CFC kan skicka en remiss för att jag ska få ta prover som de ställer till sig så att de får fakturan?
    Då kanske jag kan fråga om lite prover och se om de vill skicka remiss på dem...?
  • MissBoring

Jag håller tummarna för er båda, hitcher och zin!! Hjärta

• MissBoring
    Vi 4 skrev 2012-05-09 15:31:14 följande:
    Zin, hitcher och slemmis, håller tummarna för att det ska gå bra för er!!!

Zin, har du alltså varit och mätt ditt hcg du med? Jag säger som pp08 om jag blir gravid igen ska jag försöka få mitt mätt med jämna mellanrum för att orka stå ut med väntan...

Idag har jag varit på ÄP, körde med bara lokalbedövning då jag fick allergisk reaktion förra gången. Det gick bra även om det kändes en del. Men eftersom resultatet var bättre än jag någonsin vågat tro så var det lätt värt det i kvadrat. Det var faktiskt 10 st som var tillräckligt stora att plocka och det blev hela 8 st. Jag som hade tänkt att jag skulle bli överlycklig om det blev över 4 Det kan sannerligen behövas några extra, av mina 7 förra gången blev ju 4 befruktade, men alla delade sig dåligt. Så blir bara ett bra denna gång kommer jag jag vara helnöjd.
    Vad roligt det blev bra resultat Solig
    Vem ber man om för att få hcg mätt då, remiss skrev pp08?? vem skriver den?
    du Zin har väl någon känning förstod jag men annars när man gör IVF:en i Danmark? alla på hemmaplan verkar ju lite tjuriga...kan väl knappast få en på mvc att ta eller??
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?