• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

På FB finns en grupp: De ofrivilligt barnlösasdag. Den är på lördag och så här skriver dom på sidan:

EFTERLYSNING! Barnlängtans eminenta PR-ansvarige har lyckats få TV4 Nyhetsmorgon att ta upp De ofrivilligt barnlösas dag i fredagens sändning!!! Nu behöver vi hitta ett par som bor i Stockholmstrakten kan tänka sig att ställa upp. TV4 vill ha ett par som inte lyckats bli gravida trots behandlingar. Är det någon här som kan tänka sig att ställa upp? Det är såklart lättare att prata om det här när man väl har lyckats men det är också jätteviktigt att berätta för allmänheten att det inte alltid är så enkelt. Oftast vill media bara ha med solskenshistorierna så vi tycker det här är en bra sak men såklart lite svårare. Hör av er här eller till mig på cornelia.armano@barnlangtan.com så snart som möjligt.

Tänkte bara att vi ju har några Stockholmstjejer här....   kanske någon som vill va med?

• MissBoring
    Nu är du allt på gång Vi4 och förkovrar dig, hejja!! och tack för att du delar med dig.

Läste i första länken om nedsatt funktion i binjurarna.. min shiatzu terapeft har ju jobbat med detta på mig och som jag nämnde i temptråden så har jag förut haft mycket lägre temp... kanske det är så att hon ihop med levaxinet har fått lite mer fart på binjurarna mina då när jag nu har en morgon temp på ca 36,4-36,5 och tidigare låg den konstant på 36,0.
    Väldigt intressant att det kan bero på funktionen i binjurarna!!
    Men kan man ta prov i Sverige på funktionen i binjurarna och DHEA -värde test??   
  • MissBoring

En helt annan fråga:
    Jag fick min mens en dag tidigare den här måndaden än jag räknat med, skulle jag kunna ta progesteron denna cykeln efter äl för att förlänga cykeln lite? eller är det dumt att hålla på att mixa nu så här nära innan? vi tänkte inte göra några hemma försök den här månaden då vi tror mer på IVF:en och efterbehandlingen än att vi skulle lyckas att behålla en ev graviditet själva... 

• MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-05-27 12:19:29 följande:
    MissB, har du krämen eller menar du lutinus?

Progesteron mic, vagiatorerna
  • MissBoring

Tuva och Bengalen, det är det att det kan bli problem med gyn hemma om jag måste sätta igång förtidigt med sprutorna.. har ingen här hemma som kan ta vul om det kommer tidigare än att vi kan ha åkt ner till vul, alla har ju stängt Demon
    Men men jag känner väl själv det egentligen är onödigt att chansa så jag får helt enkelt hoppas det löser sig iaf!!
    Tack för bollning!!

Mba12, kontakta din klinik, jag har ingen erfarenhet av klara sprutor! Lycka till.    

• MissBoring

Bra jobbat Germany, ruva lungt och njut av solen Solig

• MissBoring

Wow mammagås det va inte dåligt, hoppas nu på bra besked imrogon Solig

• MissBoring

Maryhe: var är du och hur mår  du??
    (vågar du dig inte hit efter Italienarnas röster i lördags Flört

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?