• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • El66
    Snösport skrev 2011-05-05 13:54:09 följande:
    EI66: Allas våran dröm har hänt dej= härligt!   Går och tror det ska hända mej också...snart så

Välkommen till oss, jag känner igen ditt nick sedan tidigare, GRATTIS!!! 
    Jag har inte fattat det än själv, tänk att det funkade! Solig
  • El66
    kattenizze skrev 2011-05-05 13:55:02 följande:
    El66: Menar du att du blev gravid naturligt? Se där, ÄNNU ett bevis på att ålder inte spelar ALL roll som vissa tycks tro. Helfränt!
    Vi fick veta att mannen har dåliga spermier så vi inte kan bli gravida annat än med IVF. Och när vi misslyckades med våra upprepade syskonförsök så gav vi upp. Vid sista FET upptäckte de att jag har högt TSH och fick medicin. Vi var så trötta på hela IVF-karusellen att vi inte ens orkade tina upp våra sista embryon. Så många misslyckade och plötsligt händer det när man inte ens försöker Förvånad Hoppas, hoppas bara bebisen vill stanna hos oss...
  • El66
    kattenizze skrev 2011-05-05 13:57:02 följande:
    El66: Glömde visst att gratulera!
    Är det nån i den här tråden som vet hur stor chansen faktiskt är för tvillingar när man sätter in två embryon? Jag hade för mig att den bara var några procent?
    Jag har hört allt från 5% till 20% högre chans.
  • chichisita
    El66 skrev 2011-05-05 12:43:42 följande:
    Hejsan alla glada här. Brukar läsa tråden men har inte skrivit så mycket.

Jag är 40 och gravid. Dock ej genom IVF då jag plötsligt blev spontan gravid efter många IVF-försök Förvånad

Jag skulle vilja vara med här då jag känner mycket samhörighet med Er, går det bra?
    Wow! Häftigt! Grattis!
  • moa123

Grattis El66 till din sponatana graviditet ! Jätteroligt .
    Och grattis till Kattenizze och Chichisita .
    (Igår skrev jag att jag föjt denna tråden sedan min första IVF, inte dåligt med tanke på att den inte var startad för
    över 2 år sedan...jag menar sen min FET i höstas. Ibland känns tiden så lång när man är mitt uppe i något med alla tankar och oro blandat med förhoppningar och sedan efteråt så inser jag vilken realtivt kort tid det falktiskt var. En tröst i en del  sammanhang kanske.)

• chichisita
    turlid70 skrev 2011-05-04 21:13:05 följande:
    Okej, tack. Brukar du gå upp ur sängen ibland? Gå på toaletten, äta mat och så?

Din sköldkörtel jobbar lite för hårt för att troligtvis kompensera för låg T4. Bra att du fick högre dos av levaxin nu och jag hoppas att det blir balans snart. Försök låta bli att oroa dig, det är klart att det ska bli en bebis.

Är det morgon hos er nu förresten?
    Jag är upp en hel del. Idag har jag t.o.m. varit ute och lunchat men utan att röra på mig nästan någonting (blev körd till porten). Enligt läkaren får jag gå på toa, duscha och gå upp för att äta (fast han menar nog hemma). Det handlar nog mest om att hålla sig så stillsam som möjligt och att undvika häftiga och tunga rörelser.

Jag är inte så glad för min höjda levaxindos just nu. Har nämligen drabbats av hjärtklappning och insomnia. Någon annan som har råkat ut för det?

Det är åtta timmar mellan Sverige och Guatemala. Ni ligger före så nu när det är kväll här här det tidigt på morgonen i Sverige. Ni sover nog sött nu.
  • chichisita
    kattenizze skrev 2011-05-05 12:21:43 följande:
    Och jag är sjukgymnast så jag kan se till att vi mår bra under behandlingarna!
    Jag är i fullständig chock, har idag fått reda på att vi väntar tvillingar, vilket jag iofs har misstänkt eftersom jag mår så illa, men ändå...Tänk er själva att gå ifrån ofrivillig barnlöshet under närmare 10 år och sen ha 3 barn nåt år före 40 (om det nu går hela vägen vilket jag verkligen verkligen hoppas). Så många känslor av obearbetad sorg, glädje naturligtvis, osv osv. Ska kontakta en jättebra kurator jag känner för att prata av mig. Alla är IVF-barn, helt bisarrt. Tack Dr Edwards!
    Kattenizze, så fantastiskt häftigt (blir lite avis)! Grattis!!! Du får gärna dela med dig lite av illamåendet till mig. Illamående ska tydligen vara ett bra tecken eftersom det visar på höga HCG värden. Jag har hittills inte mått illa alls, och blir såklart jätteorolig för det (efterom jag är så jätteduktig på att oroa mig). 
  • Zinfandel
    Thuleslapper skrev 2011-05-05 22:46:04 följande:
    Det är den enda gången som jag verkligen fick utslag till 100% (kollade ju efter Ovitrelle sist)
    Ska bli intressant att se om det blir samma när jag ska börja med försök nr 3
    Hej Thule!! Tänkte på dg häromdagen och undrade vart du höll hus och om allt är bra..?! Eller är det bara jag som missat dig..?! Hur har du det?

Chichisita: nej, jag märker bara positiva effekter när jag ändrar min levaxindos, åt båda hållen... Just nu har jag faktiskt minskat dosen eftersom jag har en benägenhet att få väldigt låga värden. 

Fruttan: det är aldrig en dålig tid att vara här med oss Flört och man behöver inte känna att man måste skriva varje dag, de flesta har ju mer liv än jag hahaha men kom gärna in lite då & då och meddela hur du har det så att vi inte börjar efterlysa dig Hjärta

Alla: är ni jättenoggranna med celibat 3 dagar före ÄP..?

Åhhh vilken vacker dag!! Och vilken helg det ska bli! Vi beger oss till stugan för havspromenader & trädgårdsarbete {#emotions_dlg.flower} 
  • Snösport

Zinfandeln:  jo vi har celibat 3 dgr före ÄP så killen får spara på sej spermier, funkat mycket bra.

ZIn tar du spirulina? jag gör det lite i vår smoothie är det så att det är bra under ruvning, tänkte du kasnke har koll?

Jag verkar ha fått lite svamp i munnen.....nu efter alla läkemedel mot div i underlivet...hmmm! Jag tar ju astmamedicin så det är ju lite lättare att få det som de brukar säga...får gå på apoteket och se för min tunga är vitare än vanligt.   Jag har mycket saliv men har sovit dåligt denna veckan och varit mer stressad än normalt så det har väl passat på att bita ihop. HMMM inte van vid det.

Oj mycket bra som sägs i tråden.

• Boe

Tråden glöder verkligen nu :) Svårt att hänga med all bra & rolig läsning!

Fruttan jag tänker precis som du. Helt inställd på att det inte blir något eftersom vi redan dragit vinstlotten. Dock är det ju inte en vinstlott att behöva hålla på med IVF alls. Hoppfulla är vi iaf.

Nu är det upp till bevis för CvL att gärna toppa SH resultat och gärna fixa något frysbart till oss.

Har nu sprayat 2 dagar & jösses vad dålig hy jag fått. Framför allt på hakan. Inte så kul! Undrar om det beror på det? Känns lite osäkert att sprayen ska funka iom att jag fortfarande är snorig med vad det innebär i näsan.
    Hoppas att det funkar ändå.

Avhållsamhet har vi tyvärr för det mestaGråter När vi berättade på CvL att vi försökte hemma med ÄL stickor så sade läkaren åt oss att sluta med det för det förstör samlivet. Absolut inte sade jag, det räddar ju det för då blir det ju iaf 1 gång i månaden. Han tittade på mig med frågande ögon. Haha.... Välkommen till småbarnsträsket.

Kram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?