IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Progesteron mic, vagiatorerna
Germany, vad fint att höra ifrån dig! Ruva på nu och tillåt dig att släppa taget. Förr eller senare kommer funderingarna ändå...
Imorgon blir det VUL för mig för att kolla att jag inte fått cystor denna cykel. Jag hoppas på att jag hade ägglossning i går. På dag 12 hade jag utslag på ÄL test nämligen, vilket jag inte haft sen november!! Tänk om jag fått ägglossning!! Det vore så fantastiskt. Jag har haft väldigt ont vid äggstocken på ett annorlunda sätt. Flera dagars ägglossningssmärta isf. Förmodligen är det endocystan som sitter där och värker med... men jag har hopp!
Imorgon får vi se...
Mary, så himla läskigt med jordskalv... hoppas det ger med sig snart!
Mammagås! Vilken strålande befruktning som ägt rum! Hur länge har du ätit DEHA? Tänk om det är det som gjort det hela.... spännande att följa fortsättningen!
Jag var på VUL igår och det verkar som jag haft alldeles egen ägglossning denna månad!! Det gör mig glad, då det verkar som om min kropp fungerar ändå. Det som tyvärr drar ned chanserna är många. Jag är utmattad och stressad vilket inte är så bra förutsättningar. DE har skrivit remiss åt mig så att jag ska få göra Hsg röntgen.
Syskonnu! Det låter ju jättebra med 8 blåsor!!
Kram till er alla!
Hej Myra!
Låter ju bra att det kan vara lättare att bli gravid på egen hand ett tag efter IVF... men varför ja... skulle ju vara intressant att veta.
Fjällis, hoppas den inre agenda slår in!
Zin - Zin - när är det dags för FET?
Kära ni, här har ni en utmattad själ. Sitter i jobb-bilen och gråter hejdlöst. Orkar knappt lyfta armarna! Kommer nog åka hem snart och sjukskriva mig. Har läkartid 7 juni. Bara det inte är kroniskt trötthetssyndrom eller något annat tok som också påverkar immunförsvaret. Känner mig lätt subfebril... Förmodligen är det utmattningssyndrom men jag är rädd att det är någon allvarlig sjukdom.
Kära kära ni, tack för era underbart stödjande ord!! Det betyder oerhört mycket - NI betyder så mycket!
Jag ska sjukskriva mig nu. Det är ju inte så att det är jobbet egentligen som tar knäcken på mig. Jag har även trott att jag sörjt på ett "bra" sätt och min och min mans relation är ju jättebra!! Men... utmattning... nej, jag kan inte acceptera. Men ska sjukskriva mig! Lovar det! Går hem nu
Här är viktig info:::
Jag har skrivit till APL som tillverkar DHEA=Prasteron och frågat om interaktioner och här är svaret:
Hej!
De läkemedel som kan interagera med prasteron är antikoagulantia och triazolam (Halcion), prasteron kan öka effekten av läkemedlen.
Vänlig hälsning
Elisabet Emanuelson
Leg. receptarie
Då torde inte Levaxin interagera annars hoppas vi väl att hon skulle skrivit det, eller hur?
Kram till er alla fina!!
Tack Zin för ordinationsupplägget av prednisolon. Funderar över om det är bra att ta prednisolon även vid hemmaförsök? Jag blev ju gravid utan det förra gången men mycket kan ju ha hänt. Tack igen alla för era underbara ord. Ni är så stöttande. Ska nu vara hemma en vecka och sedan träffa läkare 7 juni.