• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Mimmsann72 skrev 2011-05-09 17:01:57 följande:
    Undrar varför de inte har med ett ägg bland smiley-symbolerna? Jag vill skicka en "glad-ägg"-hälsning till Fruttan och er
    Innana68 - väntar med spänning, även om du har dina tvivel, så hålls ett par tummar till här borta. Annars blir det snart nya tag för digSolig
    Tack! Håller med dig om att ägg borde finnas bland alternativen Glad!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-09 17:03:32 följande:
    Nu har du press på dig Skrattande. Nej då, du ska slå oss alla för att du ska plussa snart! Vill du att jag skickar en teststicka till digFlört?
    Tack, hoppet stiger lite av all denna pepp! Kanske jag antar erbjudandet om en teststicka om mensen håller sig borta Flört
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-05-09 19:30:42 följande:
    Wow, Fruttan, 12 ägg!! Grattis !

Själv fick jag ta första Orgalutranen för någon timme sedan. Hemortsläkaren ringde och mitt E2-värde är redan på 2600, så nu får vi sakta in lite grann så att inte jag får egen ÄL-signal. Jag fortsätter dock med samma dos Puregon. VUL igen redan på onsdag.  

Turlid: Trist med din inkompetenta husläkare, hoppas att Duraferonen och de nya proverna leder till något bra i alla fall, Vad gäller tankarna om "vår" klinik så har jag redan gjort en vända i Falun, och har en son därifrån. Men eftersom aldrig blastisarna tycks fastna i mig så tror jag att CvL passar mig rätt bra ändå. Men jag tycker det är oetiskt av kliniken att slänga embryon som kanske hade kunnat bli något av några dagar senare. Förr, när vi gjorde försök i Huddinge, så fick man frågan om man ville lämna embryon som de bedömde som oanvändbara (på dag 2 eftersom dom inte heller odlade vidare på den tiden) till stamcellsforskning. Vi sa ja till det. Men det är hemskt att tänka att om tekniken och kompetensen hade funnits så hade det kanske kunnat bli en liten bebis istället. 
    2600 låter högt, jag hade 1700 på dag 8, fast jag var ju lagrad med sprejen. Bra att du får lite bättre kontroll på produktionen nu. Att du fick VUL på onsdag redan är ganska nomalt tror jag, bara du inte får ÄL-spruta då också, känns för kort för den.

Oetiskt rätt ord, men samtidigt så är det ju ca 10% av alla äggen som är något att ha. Nu påstår de ändå att jag hade 3 av 14, vilket betyder nästan 20%, resten fär jag bara glömma och hoppas att guldägget av dessa 3  sitter i mig nu. Svårt att tro att alla 3 är guldägg.
  • Snösport
    Enya70 skrev 2011-05-09 19:13:46 följande:
    Hörrni, jag var just och handlade och såg då en löpsedel på Se o Hör el någon liknande blaska. Stackars stackars stackars Vickan som det spekuleras om hennes mage el inte mage. Nu hade de en bild på Victoria med en möjlig liten bula på magen. Tänk om hon skulle ha oturen att hamna i vår situation och skulle behöva göra IVF på IVF. Undrar hur rapporteringen skulle vara då???

Senaste nytt Vickans VUL: 7 blåsor. Extranummer på måndag med äggplocksresultat!

Nä stackars människa hoppas hon inte hamnar här. Men inser de inte vilken enorm press hon utsätts för nu?

Japp där kan man snacka om press. Jo funderade på det är det inte så att njurtransplatpacienter kan ha svårare att få till en graviditet eller gäller det bara kvinnan inte mannen? Läst det någonstans nu när man bläddrat sej förbi många texter. kan dröja 1-2 år efter transplantation tror jag jag läste då...men som sagt kasnke inte gäller när det är mannen.

Här börjar man ju känna press...ska nog vara tyst när det är dags för mej att producera ägg för jag har ju få  äggblåsor och få ägg och det känns bra men känns ändå som man inte kan säga det högt för det är en besvikelse i antal för alla här utom mej...men jag är ju inte på G än heller...dock superduper kul och härligt att ni andra får massor med äggblåsor och ägg..hoppas så att vi alla blir gravida NU!
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-05-09 20:02:21 följande:
    2600 låter högt, jag hade 1700 på dag 8, fast jag var ju lagrad med sprejen. Bra att du får lite bättre kontroll på produktionen nu. Att du fick VUL på onsdag redan är ganska nomalt tror jag, bara du inte får ÄL-spruta då också, känns för kort för den.

Oetiskt rätt ord, men samtidigt så är det ju ca 10% av alla äggen som är något att ha. Nu påstår de ändå att jag hade 3 av 14, vilket betyder nästan 20%, resten fär jag bara glömma och hoppas att guldägget av dessa 3  sitter i mig nu. Svårt att tro att alla 3 är guldägg.
    Om äggblåsorna fortsätter att växa i samma takt så finns det en klar "risk" att det blir ÄP redan på fredag. Men jag har en förkärlek till höga E2-värden, och som min läkare uttryckte det "jag är riktigt lycklig över ditt värde". Kruxet när man är svårstimulerad är ju att få igång kroppen och stockarna överhuvudtaget; och om det nu innebär en kortare sprutperiod så räds jag inte det. 

Jag tror ABSOLUT på CvL's förmåga att vaska fram de bästa embryona i sin process (annars hade jag inte vågat byta klinik ). Och som du skriver så får man glömma "dom som inte blev". Och oj vad jag håller tummarna för att det är ett guldägg som boar in sig hos dig just nu!
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-05-09 20:18:50 följande:
    Japp där kan man snacka om press. Jo funderade på det är det inte så att njurtransplatpacienter kan ha svårare att få till en graviditet eller gäller det bara kvinnan inte mannen? Läst det någonstans nu när man bläddrat sej förbi många texter. kan dröja 1-2 år efter transplantation tror jag jag läste då...men som sagt kasnke inte gäller när det är mannen.
    Kan dröja mycket längre än så, vi sitter ju här efter nästan 6 år kämpandet på egen hand och vi började kämpa på allvar 8 år efter makens transplantation. Ingen läkare har någonsin sagt till oss att vår barnlöshet beror på makens transplantation, utan andra orsaker, men andra orsaker kan ju bero på den, men inte fick vi veta det heller. Skulle inte förvåna mig att vi läser snart att de är IVF patienter, men hoppas verkligen inte det.
  • Snösport

turild: Hmm, ok det är kanske så alltså?, hoppas det löser sej för er snart så kan ju Vickan ta efter...du först
    Tycker de får forska mer i det ämnet också för när man klarat sej via transplantation är det ju inte det roligaste att man måste börja kämpa igen. Det låter tufft men vetenskapen är väl s¨att de inte kan bevisa så då är det vä'l inget problem heller-

• Enya70

Hur går det för dig då Snösport? Ska du sätta igång snart?
    Blir det långa eller korta?

• Enya70

Hur går det för dig att ruva Spears?
    Känner du några symptom? 
    Heja heja 

• Enya70

Hönan - du måste vara alldeles i sluttampen på sprutandet.
    Hur går det för dig? När blir det ÄP? 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?