• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-09 13:40:36 följande:
    Jaha du men då hade jag ju kunnat hälsa på dig när jag stod där och väntade och väntade på mitt gäng som aldrig dök upp Flört.

Grattis till bra resultat på VUL! Du och jag började ju spruta exakt samma dag så det är extra intressant att följa dig nu. Men jag har ju kört långa protokollet så lite annorlunda kanske det är ändå. Jag gör VUL först på onsdag första gången

Inanna - jag tycker det låter lovande jag med dina känningar. Tänk, tänk om du är Gravid. Det vore ju en fantastisk överraskning!
    Det hade varit väldigt trevligt med besök . Jo, det verkar ju skilja sig en del mellan långa och korta, men ändå intressant att följa varandra när man börjar spruta på samma dag. Må det vara nionde gången gillt för dig!
  • Snösport

Enya: jag börjar i mitten/slutet på v 20 korta metoden som funkade bättre förra gången...sista gången gillt. Funderar lite mer denna gången och slöade till efter jobbet så nu är jag sådär dumt pigg och rastlös mitt i natten....inte riktigt ljust dygnet runt än så jag får stanna inne vid datorn och inte ut och luka i rabatterna

Många på G nu som man följer så¨det är spännande!!  Är det 9:e försöket för er?

Vi ska ha 6:e färskförsöket och aldrig ngt till frysen men nu det korta känns ok...fanns inte det korta så hade jag inte gjort någon mer så det är bra att det finns så vi kan testa en sista gång

• Snösport

Zin: hur var konserten?  Bra att sprutan togs då är det bara att räkna ner

• Snösport

Zinf: jo var bra att det var SADE och inte Saade..hi.hi.hi!

• Snösport

Zin: Härligt suuuperl'ngesedan jag köpte hennes CD...när kom den första`? köpte ju CDspelare julen 1988 så det var ett tag sedan Och då var man ju vuxen och 20 år Tungan ute

Nä måste försöka sova ska upp och ta cellprov imorgon och sedan akupunktur och javisst jobba också!

• Hönan

Enya o Zinfandel: Har ÄP på torsdag, mina östradiolvärden var 4044 o jag hade 8 blåsor mellan 18-23mm så jag fick ta ytterligare 300 iE Menopur igår o Orgalutran. Ikväll är det Ovitrelle o Orgalutran t SADE precis som Zinfandel! ringde Globen o fick tala m en supertrevlig kvinna som var säkerhetsansvarig o sååå förstående varför en hormonknarkare inte vill ha problem m muddringen ;) Fick hennes namn o blir det stopp så ska de ringa henne :) Vi får väl se om hon sjunger smooth operator kl 21.30.
    Nån mer än jag som tagit både Orgalutran o Ovitrelle samma kväll?
    Håller tummar o tår för er alla! :)

• Lenafena

Bah, denna väntan... vill att det ska vara torsdag morgon nu så jag får se hur många ägg de plockar ur mig! De ringde igår och sköt fram Ovitorellen en halvtimme, så nu är det ikväll kl. 20.00. Hoppas dagarna går fort nu :)  

Förresten, hur gör ni på ÄP-dagen, tar man ledigt eller räknas det som sjukdag? 

• Thuleslapper
    Lenafena skrev 2011-05-10 07:37:05 följande:
    Bah, denna väntan... vill att det ska vara torsdag morgon nu så jag får se hur många ägg de plockar ur mig! De ringde igår och sköt fram Ovitorellen en halvtimme, så nu är det ikväll kl. 20.00. Hoppas dagarna går fort nu :)  

Förresten, hur gör ni på ÄP-dagen, tar man ledigt eller räknas det som sjukdag? 
    När jag har ÄP så räknas det som läkarebesök, och detta får jag göra på betald arbetstid
    Hittills har jag alltid haft ÄP på en måndag (läkarebesök)
    Tisdag hemma sjuk (karensdag), onsdag ET (läkarebesök), torsdag-fredag hemma sjuk.
    Första IVFen gick jag och jobbade dagen efter ÄP men det gör jag aldrig om.....

Håller tummarna för dig
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?