• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Mimmsann72

Undrar varför de inte har med ett ägg bland smiley-symbolerna? Jag vill skicka en "glad-ägg"-hälsning till Fruttan och er andra som har lyckats så bra på sista tiden.

Aha Turild, jag har som sagt inte kommit upp i 50 år ännu. Så det borde ju bara betyda en sakFlört
    ...och i så fall... -"välkommen alla hemorrojder!"

Zinfandel, glad att inlägget gläder, det är själva meningen {#emotions_dlg.flower} de mest pinsamma problem kan faktiskt bli lite energi till medsystrar Glad

Innana68 - väntar med spänning, även om du har dina tvivel, så hålls ett par tummar till här borta. Annars blir det snart nya tag för digSolig

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-09 16:28:58 följande:
    Mimmsann72 - Lycka till med fortsatt ruvande!

Fruttan - Grattis till hela 12 ägg! Håller med Turlid om att vi hoppas på minst 10 befruktade för dig!

Jisses, vilka värphönor som finns här inne! Det återstå att se om jag kan hålla samma klass i denna högpresterande hönsgård! Kackla skämtsamheter är jag i alla fall hyfsat bra på Skrattande!
    Nu har du press på dig Skrattande. Nej då, du ska slå oss alla för att du ska plussa snart! Vill du att jag skickar en teststicka till digFlört?
  • kattenizze

Mimsann: xyloproct is da shit höll jag på att skriva, alltså supparna. Jag har använt dem länge efter  min grav har hemorrojdeländet kommit och gått....blir nog aldrig av med eländet. be din läkare skriva ut det!

• Mimmsann72
    Skrattande kattenizze - Tack! och med den beskrivningen kan jag knappast avstå från att testa Flört
  • turlid70
    Mimmsann72 skrev 2011-05-09 17:01:57 följande:
    Undrar varför de inte har med ett ägg bland smiley-symbolerna? Jag vill skicka en "glad-ägg"-hälsning till Fruttan och er andra som har lyckats så bra på sista tiden.

Aha Turild, jag har som sagt inte kommit upp i 50 år ännu. Så det borde ju bara betyda en sakFlört
    ...och i så fall... -"välkommen alla hemorrojder!"
    Bra fråga, skicka en förfråga till de ansvarige på FL kanske?

Japp, hemorrojder till alla! Det var något nytt SkrattandeSkrattandeSkrattande
  • kattenizze

Fruttan: Nu har ju Zinfandel också välsignat äggen så nu jädrar!

Bra resultat såhär långt i tråden....Nu undrar jag såååå över Chichisitas VUL....!

• Enya70

Hörrni, jag var just och handlade och såg då en löpsedel på Se o Hör el någon liknande blaska. Stackars stackars stackars Vickan som det spekuleras om hennes mage el inte mage. Nu hade de en bild på Victoria med en möjlig liten bula på magen. Tänk om hon skulle ha oturen att hamna i vår situation och skulle behöva göra IVF på IVF. Undrar hur rapporteringen skulle vara då???

Senaste nytt Vickans VUL: 7 blåsor. Extranummer på måndag med äggplocksresultat!

Nä stackars människa hoppas hon inte hamnar här. Men inser de inte vilken enorm press hon utsätts för nu?

• Fjällsippan

Wow, Fruttan, 12 ägg!! Grattis !

Själv fick jag ta första Orgalutranen för någon timme sedan. Hemortsläkaren ringde och mitt E2-värde är redan på 2600, så nu får vi sakta in lite grann så att inte jag får egen ÄL-signal. Jag fortsätter dock med samma dos Puregon. VUL igen redan på onsdag.  

Turlid: Trist med din inkompetenta husläkare, hoppas att Duraferonen och de nya proverna leder till något bra i alla fall, Vad gäller tankarna om "vår" klinik så har jag redan gjort en vända i Falun, och har en son därifrån. Men eftersom aldrig blastisarna tycks fastna i mig så tror jag att CvL passar mig rätt bra ändå. Men jag tycker det är oetiskt av kliniken att slänga embryon som kanske hade kunnat bli något av några dagar senare. Förr, när vi gjorde försök i Huddinge, så fick man frågan om man ville lämna embryon som de bedömde som oanvändbara (på dag 2 eftersom dom inte heller odlade vidare på den tiden) till stamcellsforskning. Vi sa ja till det. Men det är hemskt att tänka att om tekniken och kompetensen hade funnits så hade det kanske kunnat bli en liten bebis istället. 

• turlid70
    Enya70 skrev 2011-05-09 19:13:46 följande:
    Hörrni, jag var just och handlade och såg då en löpsedel på Se o Hör el någon liknande blaska. Stackars stackars stackars Vickan som det spekuleras om hennes mage el inte mage. Nu hade de en bild på Victoria med en möjlig liten bula på magen. Tänk om hon skulle ha oturen att hamna i vår situation och skulle behöva göra IVF på IVF. Undrar hur rapporteringen skulle vara då???

Senaste nytt Vickans VUL: 7 blåsor. Extranummer på måndag med äggplocksresultat!

Nä stackars människa hoppas hon inte hamnar här. Men inser de inte vilken enorm press hon utsätts för nu?

Ha, ha, nu måste hon också prestera. Synd bara att hon är för ung och kommer inte ansluta sig till vår tråd.

Undrar vilket märke på ÄL-test hon handlar, inte på testlager antagligen Obestämd
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?